vreemd.......kijk ff (shire of tinker)???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 18:30

Het kan ook iets van een kruising zijn, of een drum horse ofzo... ik weet het echt niet! Verward

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 18:56

Nina schreef:
Ik dacht aan een Drum Horse.

Afbeelding


WAAHHHHH DEES IS GGAAAAFFFFFFF!!!!!!!! Kosttie?
paasei deze is cool!!!!!! MAN! Krijg hier gewoon kippetjesvel van.
Viv

otje_en_nuffy_lover

Berichten: 351
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 19:27

ff off topic: Die friese foto, daar lijkt het net of het twee verschillende foto's zijn die op elkaar zijn geplakt...
Nou ja..
Dat maakt eigenlijk ook niet uit hoor,
maar wou het ff zeggen.
Janneke

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 19:42

nee otje dat zijn 2 verschillende paarden...
maar de foto is wel op de zelfde plek gemaakt.
De eigenaar is ook hetzelfde enzo.
Iemand van stal gaat deze ko0pen!

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 19:55

Als je daar ooit 's een foto van te pakken krijgt, die zou ik ook wel graag 's willen zien! t'Is vast een heel leuk beest om te zien!!![/quote]

Ik zal de volgende keer ff me fototoestel mee nemen, maar soms staan ze vooraan in de wei en soms helemaal achter aan en dan is het zo ver weg.
Ik kom er langs als ik het ritje "het Ham" doe..
Ze heeft ook een veulen gehad, en er lopen warm bloed bonte paarden bij, vandaar dat die forse meid mij meteen opviel wahhhhhhhhhahaha
Maar ik zal het eens proberen belooft..

Monique

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 20:19

Mijn mening?
Dit is een kruising tussen een tinker en een shire en dus een Drumhorse.
Dat is mij altijd zo uitgelegd, tinkerXshire is een Drumhorse. Dus het vorige veulen van Nuala was een Drumhorse, want vader was een shire en moeder dus een Tinker. Of ze dan bont of niet zijn is niet belangrijk.

Om te beweren dat iets geen ras is omdat er geen stamboek voor is vind ik ook een beetje kort door de bocht, een aantal jaren geleden was er ook geen Tinkerstamboek, dus ook geen Tinkers?

Wát nou precies een Drumhorse is, daar valt over te discusseren. Kijk op deze site: http://www.gypsyhorses.com/uksale2/stallions.htm daar staat de in Nederland goedgekeurde TINKERdekhengst King Rocky te koop als Drum Horse, terwijl de stokmaat van King Rocky 1.65m is..

De Drum Horse hengst op de vorige foto heet trouwens Galway Warrior en staat nu in Amerika. Je kan KI van hem krijgen, kost je zo'n 1000 dollar, ol had al geïnformeerd Haha!

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:11

Okeeey jij je zin Esme..

om toch nog even kort door de bocht te komen!

het is inderdaar geen ras en dat waren inderdaad de tinkers ook niet of wou jij beweren van wel dan?

De tinkers zijn langzaam onstaan, maar vroeger was het maar de vraag wat er voor een veulen geboren zou worden daar men altijd een andere hengst en iedere keer van een ander ras werd gestolen en of werd genomen!
Dus jij wou beweren Esme dat toen er werd gekruist met van alles en nog wat dat daar meteen een ras uit kwam??????????
dat vind ik nog eens knap..vooral van die fokkers, die niet eens fokte voor een ras, maar puur voor een veulen dat kon werken!

Voor ons het geluk dat er later door het blijven fokken en kruisen is er voor ons de Tinker onstaan.

En steeds meer tinkers komen er en vandaar een stamboek.
men kan nu vader moeder enz kind registreren enz.

Maar het zelfde gebeurt er bij honden.
Tja of je nu wilt of niet het is een vuilnis bak paard om het nog kroter door de bocht te vertellen Esme!
leuk om hem drumhorse te noemen vertaald Trommelpaard?
nog nooit van gehoord dat dat een ras is wel dat dat paarden zijn die trommels dragen.

Men zou echter uiteraard wel willen dat dit paard tot een ras behoord of men maakt er uiteraard gewoon een nieuw ras van zoals wel meer stamboeken proberen.

Hoe heet dan een hond die je kruist met een rotweiler en een herder?
dat is een geheel nieuw ras en heet rotherders........

Monique

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:14

Citaat:
They are generally a mix of gypsy horses, and Shire or Clydesdale horses, with the occasional Irish Draft or Dutch Warmblood thrown in. The most desirable cross is the gypsy horse and shire or clydesdale crosses though, as this is the only way to preserve the heavy feathering which is so desired.


Citaat:
The Drum Horse is not a breed but rather a type, and usually results from the cross of either a Shire or Clydesdale with Gypsy Cob or Vanner horses of pinto coloring. While other breeds have been used, the Clydesdale and the Shire are the more common drafters used for creating the Drum Horse. Occasionally Irish Draft or Dutch Warmbloods are used to produce a Drum Horse, but the offspring do not possess the desirable heavy feathering.


Overgenomen van twee verschillende sites over drumhorses. Duidelijk is dat de drumhorse geen ras is en niet alleen maar een kruising tussen een Tinker en een Shire kan zijn. Wat de Amerikanen trouwens verkopen als drumhorse is vaak iets totaal anders als er in Engeland in de parades meeloopt ! Let maar op de grootte van de paarden die in Amerika verkocht worden, zijn gemiddeld zo rond de 1.55 m. dus meer een Tinker.

Waar het in dit Topic om gaat, is of het aangeboden paard een Tinker of een Shire is. Nu, geen van beide dus ! Voor een Tinker is hij te groot en een Shire mag niet bont zijn. Zet deze man het paard gewoon te koop als drumhorse, dan hadden we deze discussie helemaal niet gehad, want dan had hij gewoon gelijk gehad Haha! . Zolang hij geen papieren kan laten zien met drie generaties Shires erop, is het geen Shire !!!

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:17

A British Drum Horse is basically a big gypsy horse, or a colored shire horse.

wat staat daar op de site van die drum paarden..dus een bonte shire!!!!!!!!!!!!!!

zoals ik al eerder zei..

Monique

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:19

verder stop ik met deze zinloze discussie..

Monique
Laatst bijgewerkt door FotoDesign op 13-01-03 21:42, in het totaal 2 keer bewerkt

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:19

Esme_27 schreef:
Wát nou precies een Drumhorse is, daar valt over te discusseren. Kijk op deze site: http://www.gypsyhorses.com/uksale2/stallions.htm daar staat de in Nederland goedgekeurde TINKERdekhengst King Rocky te koop als Drum Horse, terwijl de stokmaat van King Rocky 1.65m is..


Jeminee zeg!!! Heb je die prijs gezien waar King Rocky eventueel voor weg gaat!! Da's echt niet gezond meer en wat heb je nou aan een in Nederland goedgekeurde dekhengst als je 'm in Amerika hebt staan? Verward Maar goed, dit dus even off-topic Haha!

otje_en_nuffy_lover

Berichten: 351
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:28

Tiffany schreef:
nee otje dat zijn 2 verschillende paarden...
maar de foto is wel op de zelfde plek gemaakt.
De eigenaar is ook hetzelfde enzo.
Iemand van stal gaat deze ko0pen!

Bedoel in één foto lijkt net of het het 2 foto's zijn in één...
Als je goed kijkt zie je dat er toch wat verschoven is.(2de foto)

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:42

Ik geloof niet dat ik beweerd heb dat het een ras is? Het is een type, dat zo word aangeduid. Maar wat een nutteloze discussie eigenlijk.. pppfff
Ik vind het een drumhorse, en in mijn berichtje zelf stond alweer aangegeven dat niemand precies kan vertellen wat een Drumhorse ís.
Maar het kan dus net als een Tinker, wel als een ras worden aangeduid in de toekomst.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:43

tinkernikky"]

wat staat daar op de site van die drum paarden..dus een bonte shire!!!!!!!!!!!!!!

zoals ik al eerder zei..

Monique
[/quote]

[quote="tinkernikky schreef:

he he eindelijk iemand die mijn mening dus deelt.

Monique


Nee, ik deel je mening niet ! Ik denk dat je iets beter moet lezen. Ik heb nu al zo'n 4 keer gezegd dat een bonte Shire niet bestaat. Het is wel gemakkelijk om het paard een bonte Shire te noemen, daar wordt meteen duidelijk van hoe hij eruit ziet. ( En dit is tevens ongeveer de vertaling van basically !)

Maar nu dus voor de zoveelste (en wat mij betreft laatste) keer: Het gaat om het principe dat een bonte Shire niet bestaat. (Net zo goed als een Fries met witte aftekeningen nooit ingeschreven zal worden in het stamboek !)
Laatst bijgewerkt door HHD_Foto op 13-01-03 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:44

Dus het is geen tinker, dat is duidelijk
en ook geen shire, dat is ook duidelijk.

Zijn we daar in ieder geval uit :-D

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:52

een bonte shire kan best eens voorkomen. Foutje van de natuur. Bonte arabieren bestaan ook niet, maar heel af en toe wordt er eens een bont veulentje geboren. Raar maar waar

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 22:05

Craignethan"]
[quote="tinkernikky"]

wat staat daar op de site van die drum paarden..dus een bonte shire!!!!!!!!!!!!!!

zoals ik al eerder zei..

Monique
[/quote]

[quote="tinkernikky schreef:

he he eindelijk iemand die mijn mening dus deelt.

Monique


Nee, ik deel je mening
niet
! Ik denk dat je iets beter moet lezen. Ik heb nu al zo'n 4 keer gezegd dat een bonte Shire niet bestaat. Het is wel gemakkelijk om het paard een bonte Shire te noemen, daar wordt meteen duidelijk van hoe hij eruit ziet. ( En dit is tevens ongeveer de vertaling van basically !)

Maar nu dus voor de zoveelste (en wat mij betreft laatste) keer: Het gaat om het principe dat een bonte Shire niet bestaat. (Net zo goed als een Fries met witte aftekeningen nooit ingeschreven zal worden in het stamboek !)
[/quote]

En toch worden er friesen met witte voetjes geboren, maar het is en blijft en fries of je het nu wilt of niet! Omdat hij witte sokken heeft wil dat nog niet zeggen dat het ineens geen fries is met een friese moeder en vader!
meestal verwdijnen ze door de achterdeur en worden zonder papieren verkocht als recreatie paard.
Hij voldoet niet aan de normen en waarden aldaar het stamboek en dat doet de bonte shire ook niet maar het blijft een shire bont of niet!!!!!!!!!

Monique

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 23:14

Oké, dus als jouw theorie op gaat, dan is het net zo goed een grote tinker als een bonte shire? Maar dat hij niet "raszuiver" is (voor zover dat bestaat bij tinkers dan) dat is zeker. Het is dus een kruising, een vuilinisbak en die valt tussen tinker en shires in.
Nou is er een naam voor dit soort "vuilnisbakkies".. Drum horses namelijk...

Maar de namendiscussie word nu wel heel erg oud, in Amerika noemen ze tinkers juist altijd Drum Horses, of Coloured Cobs, of Irish Cobs, of Gypsy Horses and so on and so on..

A horse is a horse, ofcourse ofcourse..

(en een fries met witte vlekken is dus geen fries, want "fries" betekend door het Friese Stamboek goedgekeurd paard. En een kruising tussen herder en rottweiler is een hond, net zomin een herder als een rottweiler)

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 23:22

Dat kan allemaal, en mijn eerste korte bocht reactie was(mijn mening)

IK vind het geen tinker: omdat alles boven de 170 niet tot tinker behoord volgens de stamboeken voor tinkers.

En dat is MIJN mening en daar blijf ik bij hoe dan ook!


Monique
Afbeelding

wahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhahahahahhahhaa

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 09:15

[quote="Craignethan]
Maar nu dus voor de zoveelste (en wat mij betreft laatste) keer: Het gaat om het principe dat een bonte Shire niet bestaat. (Net zo goed als een Fries met witte aftekeningen nooit ingeschreven zal worden in het stamboek !)[/quote]

Een bonte shire kan wel degelijk, op mn stageadres hadden ze een roodbonte shire hengst, moeder was volbloed shire en pappie ook en dan toch een bont veulen eruit Verward . Helaas heeft hij niet lang mogen leven door zandkoliek.
Maar een paard wat niet ingeschreven staat in een stamboek maar wel volbloed ouders heeft is er niet minder een shire, fries, fjord, haf oid om. hij/zij voldoet alleen niet aan de stamboekeisen (meestal kleur). Is idd een fries met een wit voetje minder fries? Een fjord met een kolletje minder fjord? Dattie niet ingeschreven wordt ala, maar daarom is het nog wel een fries of fjord oid.

Dus tegenvraagje: in welke catagorie plaats je dan bovengenoemde shire (volbloed pappie en mammie en toch bont van kleur)? Sprookjes paard, spookpaard? Want hij bestond wel degelijk. Haha!
Viv

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:02

waarschijnlijk zal een van de ouders toch nietzo volbloed zijn geweest als ze dachten
dat is toch ook wel eens zo bij mensen? krijgen een kind met blond haar terwijl de hele familie zwart haar heeft, moeder is niet vreemd gegaan, ze pluizen de familiestamboom uit en ze komen erachter dat er ooit 1 iemand met blond in de familie zat....misschien is dat ook wel zo gegaan bij dit paard

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:08

IcePrincess schreef:
waarschijnlijk zal een van de ouders toch nietzo volbloed zijn geweest als ze dachten
dat is toch ook wel eens zo bij mensen? krijgen een kind met blond haar terwijl de hele familie zwart haar heeft, moeder is niet vreemd gegaan, ze pluizen de familiestamboom uit en ze komen erachter dat er ooit 1 iemand met blond in de familie zat....misschien is dat ook wel zo gegaan bij dit paard

Tja, dat is net zoiets als mijn vriend en ik ooit kinderen willen. De kans is redelijk groot dat we dan rooie/rossige kindjes krijgen ondanks dat we allebei (licht)blond haar hebben. Het rooie-haar-gen zit in mijn genen en in zijn genen. Maar het kunnen natuurlijk ook 'gewoon' blonde kindjes worden. Tis maar net waar moeder Natuur zin in heeft Knipoog

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:23

Jeminee, is die eerste 1m80! Sow, dan heeft ie ook korte pootjes! Of gewoon een meeega grote buik...

Zo's drumhorse is echt gaaf! Je zal er maar bovenop zitten... Mmm... Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 14:33

flettie schreef:
Jeminee zeg!!! Heb je die prijs gezien waar King Rocky eventueel voor weg gaat!! Da's echt niet gezond meer en wat heb je nou aan een in Nederland goedgekeurde dekhengst als je 'm in Amerika hebt staan? Verward Maar goed, dit dus even off-topic Haha!


Zie het inderdaad...$46.000 Bloos En als je hem onder het zadel ziet vind ik er geen moer aan! Haha!

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 17:23

hahaha wel stoere paarden zeg! Party!!
Alleen moeten ze inderdaad niet op je tenen gaan staan Huilen Haha! Haha!