Betalen voor faciliteiten die er (even) niet zijn?

Moderators: C_arola, Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Cleo

Betalen voor faciliteiten die er (even) niet zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 20:45

Ik sta op een pensionstal waarbij o.a. zijn inbegrepen: een longeerbak en een gedraineerde buitenbak. Beiden zijn sinds de 2e vorstperiode onbegaanbaar. (longeerbak zit zelfs op slot waardoor losgooien van paarden die in de winter geen weidegang hebben onmogelijk is)
Nog even terugkomend op het weidegang-verhaal; bij ons kan je 24/7, 365 dagen in het jaar voor weidegang kiezen.

Is het terecht als ik een bedrag over de periode januari in zou houden? Zelf kan ik namelijk geen kant op met mijn paard. Zo ook mijn stalgenoten waarvan een aantal paarden in training staan en genoodzaakt zijn om dagelijks met de trailer op pad te gaan om te trainen, tegen betaling, bij een manege in de buurt die over een binnenbak beschikt.

Het is natuurlijk wel overmacht en geen verzuim van taken van de stalhouder.

Meningen?

p.s. losgooien en longeren zijn in de rijbak verboden.

Als je je onder druk laat zetten, zetten mensen je onder druk. Dat is voor iedereen zo. Zelfstandig zijn doe je zelf.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 20:48

Ik denk niet dat het tegenover je stalhouder eerlijk is om (een deel van) de betaling te weigeren. Zoals je zelf al zegt is dit overmacht. Zelfs de beste buitenbak kan deze vorst niet hebben. De eigenaar kan hier niks aan doen, dus vind ik niet dat je het "recht" hebt om een bepaald bedrag in te houden.

* To Belg, or not to Belg *

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 09:43

Inhouden van een deel van het stalgeld kan in principe sowieso niet. Daarvoor zul je eerst de staleigenaar in gebreke moeten stellen (schriftelijk).
Wel denk ik dat de staleigenaar er voor had kunnen zorgen dat de longeerbak tijdens de vorstperiode gebruikt kan worden door hem vlak voor de vorstinval te slepen. Dan is de bak mooi glad en kunnen de paarden er gewoon in lopen.

Maar je kunt niet zondermeer stalgeld inhouden doordat je tijdelijk niet van bepaalde faciliteiten gebruik kunt maken.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie