scheurhoeven.., wie weet wat te doen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

scheurhoeven.., wie weet wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-03 17:49

ik heb een probleem
Geena's hoeven zijn gescheurd, de scheur loopt van onder helemaal tot boven, ik mag nu niet rijden en belasten, de vee-arts komt dinsdag, maar weten jullie hier iets voor? Ze loopt wel de hele dag buiten over de bevroren grond
Sommige zeggen ook op ijzers zetten want daar staat ze nu niet op.

ps ik heb ze wel gewoon met de kou gevet, en doe het nu nog steeds


boemel

Berichten: 8273
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 18:14

Ik denk dat je geen dierenarts nodig hebt, maar een hoefsmid. Hij zal er hoogstwaarschijnlijk een ijzer onder leggen en er voor zorgen dat de hoef niet verder uit elkaar gaat staan, zodat er weer gezonde nieuwe hoef kan groeien. Het helpt (op de lange termijn) op Biotine bij te voeren. Verder is hoefsmeer/zalf met laurier erin goed.

live
Berichten: 36
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 18:25

ben het met boemel eens een veearts heeft weinig zin hij zal je namelijk door verwijzen naar je hoefsmid deze gaat doormiddel van een special hoefijzer het weer aan elkaar zetten of met krammen. hou er rekening mee dat de grond nu hard en hobbelig is, en zal waarschijnlijk wel pijn doen aan zijn voeten (vlakke ondergrond maakt niet zo veel uit) verder zou ik beginnen met biotine wat boemel ook al aan geeft, en let op dat je de hoefvet op de kroonrand in smeert wat dat is het belangerijkste gedeelte (begin van de hoefgroei) succes!!!

cherrie
Berichten: 119
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 18:36

Mijn pony heeft het ook gehad maar dan niet zo erg tot op driekwart van der hoef. en het ging steed verder. Ik kreeg een nieuwe hoefsmid en die heeft er nu net boven de scheur een gaatje in gebrand. Dit werkt echt super !!!!!!!!!!!!!

Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-03 19:36

bedankt voor de reacties
ja margriet had tegen mij gezegd dat een veearts ook wel handig zou zijn, en een hoefsmid hebben we ingeschakeld


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Zira1994 en 3 bezoekers