Sleeptruc???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chislaîne

Berichten: 213
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Katlijk

Sleeptruc???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-03 21:17

Hej!

Onze shetlander loopt altijd heel normaal, maar zodra hij doorheeft dat hij iets moet doen, gaat hij een beetje slepend met zijn achterbeen lopen zodat hij kreupel lijkt. Zodra je dan ophoud doet hij weer normaal, en als je gewoon door blijft werken is het naar een paar minuutjes weer over.
Heeft hij nou ergens last van, of is het een truc om onder werk uit te komen?? (wij mennen met m)

Wie o wie kan me helpen?

Groetjes!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 21:46

Mijn meter haar Franse Draver speelde een soortgelijke komedie: als hij opgezadeld werd en dan van stal gehaald, liep ie ongelooflijk sloom en stijf. Eenmaal de ruiter er op zet en duidelijk werd dat het een buitenrit zou worden, was het opeens zeer wonderbaarlijk helemaal over en werd hij superactief en begon vlotjes te lopen.
Aangezien jouw shetje na enkele minuutjes werken er mee stopt, lijkt het voor mij ook gewoon komedie. Ik ben helaas geen expert, ik vergelijk alleen maar met het paard dat ik gekend heb.

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 23:52

Ik zou dit toch niet zomaar af willen doen als komedie hoor. Is het misschien zo dat hij in stap goed loopt en in draf niet ? Dan kán er wel degelijk iets aan de hand zijn. Iets wat je niet kunt zien wanneer hij stil staat, lijkt me logisch.
En een slepend achterbeen klinkt mij trouwens in de oren als een losse knie (of knie op slot). Is een typische shettenkwaal trouwens. En een losse knie is een kwaal die te pas en te onpas komt en gaat, de ene keer is het constant, de andere keer gaat het dagen goed. De knieschijf zit even vast en na een paar stappen komt het los waarna hij weer normaal kan lopen. Toch de DA er maar even naar laten kijken, die kan dat vrij makkelijk constateren of uitsluiten. En het is niet iets waar je zomaar mee door kunt werken, echt even naar laten kijken dus !!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 00:20

Tsja, dat kunnen wij vanachter ons toetsenbord natuurlijk niet echt beoordelen, maar wat ik wel weet is dat shetten ontzettend gehaaid kunnen zijn in dit soort dingen!
De heenweg en de terugweg bij een buitenrit waren voor onze shet ook altijd werelden van verschil....
Maar wat bedoel je met 'als je dan ophoudt?' Wat doe je dan?

Chislaîne

Berichten: 213
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Katlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-03 00:54

Als je er af gaat..... maar idd als hij doorkrijgt dat we wat leuks gaan doen, is meneer ineens heeeeeeeeeeel vrolijk en kan ie ineens alles weer, in de wei ook, hij maakt de raarste sprongen!