Info. over zwemmen met paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 17:10

Ohwww nouw dat ga ik van de zomer dan maar eens proberen...Haha!
maar als je dan zo op je paard zijn rug ligt...
lig je dan niet voor hem in de weg? en heb je gewoon contact wel
met de mond? of laat je de teugels lang?
en hoelang kan een paar achtermekaar zwemmen? voordat hij in stort! Haha!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 18:16

je moet geen contact houden met de mond, maar aan de manen jezelf vasthouden. Als je op zijn rug ligt "zweef" je als het ware op zijn rug, doordat het water jou licht maakt als het ware. Klinkt een beetje vaag, het is ook al heel erg lang geleden dat ik dat ooit gedaan heb, maar als je de kans krijgt: doen! Is heel leuk en mijn paard van toen vond het geweldig! Ik liet hem gewoon zijn gang gaan en als hij er uit wilde liet ik dat gewoon doen, dus hoe lang achterelkaar een paard dat kan weet ik niet. Ik vond het al geweldig datie het deed. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of we toen ook het hoofdtel omgelaten hebben...wel dat je hem zo min mogelijk moet storen dus aan de manen vast houden

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 18:23

Ik heb een documentaire gezien op tv (bij Ivo Niehe ofzo was dat Verward ) bij zo'n sjeik met zijn Arabieren. Die beestjes moesten iedere dag een half uur zwemmen in zo'n mega zwembad. Zij vonden dat best wel leuk. Het was ook als verkoeling voor hun bedoeld en ook om de spieren soepel te houden. De sjeik was een hele rijke sjeik met heeelll veel mooie paardjes Kwijl en hij onderhoudde ze ook erg goed....

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 18:27

Gaaf!! Ik ga vd zomer dat maar is proberen.... Haha!
En ik hou gewoon oud hoofdstelletje om ....
En ik in me bikini Haha!:P Haha.... Fotoos maken!!!!!!!!!!!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 19:40

v/d zomer lekker 'savonds op het strand je paard laten zwemmen. Wel van te voren even bij de reddingsbrigade na vragen waar de juiste stroming is ivm gevaar.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 20:11

Ik heb rond de Kerst een programma over paarden gezien op Discovery. Het ging over verschillende takken van de sport. Hier kwam ook het zwemmen naar voren( therapeutisch) Er komen best vaak herhalingen op Discovery, dus hou de tv-gids inde gaten.