ben benieuwd wat de meeste betalen aan stalling.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 16:24

Ik betaal 195 euro per maand, volpension. (toevallig vandaag weer s betaald Lachen )

Snowdon heeft een box van 3(,2) x 3,5, maar ik kon kiezen tussen die stal en ene stal van 3,5 x 3,5 voor dezelfde prijs. De stal die hij nu heeft, heeft net als alle stallen een opening in de deur, waar hij met zn hoofd doorheen kan, maar ook aan de zijkant, als ik die deuren open doet. Zo kan hij straks van de zomer naar buiten kijken. Misschien leert hij dan nog wat van de anderen in de bak.. haha. Nee heb die stal gekozen, omdat het er leuker uitzag en dat hij dan maar 1 buurpaard had. Hij is nl gewend op t hoekje te staan Lachen

In de zomer kan hij van 's ochtends tot 's avonds in de wei en in de winter met goed weer/grond op de paddock van 5 x7m. Daar staan ze dan de ochtend of de ochtend en middag in.

De paarden daar krijgen 2 x per dag brok en 4 x per dag hooi. Daarnaast kan je zelf nog muesli of wat dan ook kopen, wat hun ook geven.\

Als ik een weekend of een week niet kan, verzorgen ze zelf zn mok en zetten ze hem elke dag ff in los in de bak! Volgens mij als ik dat zou willen, zouden ze nog gaan mennen of rijden ook met hem.

Ik heb het er eigenlijk reuze naar mn zin, maar de ideale stal is het niet...

Ik heb t liefst een stuk land met buitenstal, in een schuur plaats voor mn spullen (kar, zadel, etc) en dat er dus wel stromend water en licht is. Een buitenbak, wat we nu hebben is wel leuk, maar niet noodzakelijk.
Hier in de omgeving is er wel ergens heel goedkoop iets, stuk land etc.. maar daar hebben ze geen stromend water en geen licht... Niet praktisch voor en student in de winter!

boemel

Berichten: 8428
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 20:00

Ik betaal €230,- per maand. In dat bedrag zit het voeren en ze horen mijn paard buiten te zetten (wat vaak niet gebeurd). Er is een binnenbak v. 20x40m en een buitenbak v. 40x50 (niet omheind) Verder een stapmolen, poetsplaats en wasplaats en ieder heeft een eigen zadelkast. Ik mest zelf uit. Mijn paard krijgt 1 baal zaagsel per week. Dit is vaak te weinig en dan moet ik zelf bij kopen.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 20:35

Wij betalen €167,-
dan hebben we:
-ponybox
-diverse paddocks
-binnenbak 20x60 (niet altijd te gebruiken i.v.m lessen)
-buitenbak 20x60 (is momenteel besneeuwd)
-stapmolen
-gratis in de lessen meerijden
-2x brok
-2x kuil
-zomers vollop land beschikbaar


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 22:01

Dimple, ik ga je verslaan per 1 februari. Pablo verhuisd dan naar de stal die 350 euro kost.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 23:23

Ik betaal...
nix! maar das eigenlijk niet eerlijk want Maxie is van de staleigenaar Tong uitsteken
Bij ons is stalling: 3x3 box met raampje, leuke buitenbak, wasplaats met warm en koud water, weidegang, 2 x per dag een hoop kuil of hooi, stro naar wens, 2 x per dag bix naar wens. Prijs is 150 euro per maand, beestjes tot zo'n 1,50 goedkoper.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 23:57

Hoewel dit soort topics al heel wat keren op bokt hebben gestaan, verbaas ik me toch elke keer weer over de enorme verschillen per regio.

Helaas is Almere erg duur. Ik dacht toen ik hier naartoe kwam verhuizen dat het hier goedkoper zou zijn als waar ik vandaan kom, maar helaas.
Er zijn hier in Almere 3 grote manege's waar je je paard in pension kan zetten. Ik betaal voor mijn paard 310,- euro per maand. En dat is ongeveer hetzelfde tarief dat de andere manege's hanteren. Dat is inclusief voer (3 keer p/d), hooi (1 keer p/d), uitmesten (1 keer p/w) en opstrooien. Er is een binnenbak en 2 buitenbakken, een weiland dat een stukje lopen van de manege is, maar verder geen "luxe"faciliteiten als bijvoorbeeld een stapmolen of solarium of iets dergelijks.

Bij een van de manege's hier (niet waar ik mijn paard heb staan), wordt er 75 euro extra berekend, als je je paard door de weeks in het land laat zetten. Nou ja land, dan heb je het over een stukje van 5 bij 20 meter! Dus dan ben je 385 Euro per maand kwijt voor vol pension!

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 23:59

Wij betalen €225 per maand.
- Grote ruime stallen
- binnebak
- weide
- uitrij mogenlijkheden

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 03:14

Ik betaal € 270,=
Daarvoor heb ik goede kwaliteit muesli of brok, (lekker veel) hooi, in de winter slobber 1x per week en elke dag wortels.
Stro of zaagsel naar keuze wel zelf uitmesten
(doe het ook liever zelf en paardje super netjes op haar stal)
Dagelijks weidegang in niet te grote groepen.
Paarden worden gevoerd, binnen en buiten gezet,
(ze gaan vrij wel altijd naar buiten behalve bij extreme gladheid vorige winter hebben ze een dag binnen gestaan)
Gebruik van mooie binnenbak, verder is er een solarium, wasplaats, douche en een kantine
Valkbij de bossen en zandverstuiving waar je via een zandweg naar toe kan rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 10:41

Dimple schreef:
Maar zo´n prijsvergelijking kan idd geen kwaad. Maar is het dan wel rendabel genoeg omdat je toch ook weer verder moet rijden qua benzine en zo??


Per saldo bespaar je er natuurlijk niet veel geld op, alhoewel je voor bijna E100,- heel wat kunt verrijden met een auto [lang leve mijn dieseltje Knipoog ] En omdat je voor dat verschil een heel gebied kunt bestrijken is er veel meer keuze uit stallen.
Arnhem is uniek gelegen. Met een 15-25 minuutjes zit je helemaal buiten de stad in een landelijk gebied. Die tijd vind ik ook nog acceptabel om naar je paard te reizen. Daar vind je een heel ander type stallen [meer sport gericht ipv manege- of recreatief gericht] voor heel andere prijzen maar wel met dezelfde faciliteiten en vaak nog uitgebreider.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 13:52

sjakie schreef:
Ik denk dat ik even een rondje ga klagen (is altijd leuk voor de variatie Haha! )

Ik betaal nu 200 euro voor:
- beschimmelde vochtige lekkende stal
- 2 x per dag brok (maar heb eigen voer dus er komt nog eens 57 euro bij de prijs op)
- 2 x per dag kuil
- ' verzorging' all in Lips are sealed
- 's zomers weidegang, 's winters modderbad Huilen
- bak 20 x 40 met een baggerbodem


Ik voer wel de brok van de manege, in combinatie met (dezelfde ) zelfbetaalde muesli als Sjakie.
Baggerbodum is dus asfaltbodem met daarom een laag verrotte houtsnippers. Je zakt dus aan alle kanten weg.
Dit is tot nu toe voor mij de duurste stalling, maar met de slechtste bak! Boos!

Citaat:
Dus ik hoop binnenkort te verhuizen naar de volgende stal
180 euro per maand
- frisse, goed verlichte, geisoleerde buitenstal
- 3 maal per dag mijn eigen voer Vork
- 3 maar per dag hooi Vork
- er wordt gevoerd, en ze zetten sjaak buiten en weer binnen (uitmesten vond ik niet nodig)
- zomer en winterweide gang op een (jaja) groene weide Vingers aflikken
- 20 x 40 bak met een goede bodem

Alleen nog even officieel maken dat ik graag bij ze wil komen staan en dan hoop ik zo snel mogelijk te vertrekken, want op zijn huidige plek laat ik hem niet voor m'n lol staan. (je zou je bijna gaan fvragen, waarom ik er uberhaupt nog sta)


Voor mij dus precies hetzelfde verhaal Haha! Haha! Haha!
Sjaak en Donsje zijn nu trouwens buurmannen....
Ik sta nu met Donsje op dezelfde stal en wil ook naar dezelfde stal (alleen wil ik dus wel regelen dat er voor mij 3x per week wordt uitgemest, de andere 4 dagen doe ik dan zelf).
Ik moet daar aaleen nog even gaan kijken, maar als Sjakie er al vrolijk van wordt, dan word ik het vast ook.
Moet dus ook alleen nog even aangeven dat ik er ook heen wil... Maar volgens mij weten die mensen dat wel Knipoog

D.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 13:59

Citaat:
Ik voer wel de brok van de manege, in combinatie met (dezelfde ) zelfbetaalde muesli als Sjakie.
Baggerbodum is dus asfaltbodem met daarom een laag verrotte houtsnippers. Je zakt dus aan alle kanten weg.
Dit is tot nu toe voor mij de duurste stalling, maar met de slechtste bak! Boos!


Voor mij dus precies hetzelfde verhaal Haha! Haha! Haha!
Sjaak en Donsje zijn nu trouwens buurmannen....
Ik sta nu met Donsje op dezelfde stal en wil ook naar dezelfde stal (alleen wil ik dus wel regelen dat er voor mij 3x per week wordt uitgemest, de andere 4 dagen doe ik dan zelf).
Ik moet daar aaleen nog even gaan kijken, maar als Sjakie er al vrolijk van wordt, dan word ik het vast ook.
Moet dus ook alleen nog even aangeven dat ik er ook heen wil... Maar volgens mij weten die mensen dat wel Knipoog

D.

Wat zijn we het weer eens met elkaar. Worden ze weer truwe buurmannen!!!

Maar idd eerst even gaan kijken hoor. Ik was/ ben idd enthousiast

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 18:20

Ik betaal voor Morespeed 100 euro in de maand. Daarvoor krijgt hij alles wat zijn hartje begeert. Verder heb ik daar warm stromend water tot mijn beschikking, een paddock om in te rijden, bos en een baan van 940 meter. Maar ja, ik werk daar de hele dag en dit is zeg maar een vriendenprijsje. Voor mijn halve paard betaal ik ongeveer 65 euro.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 18:40

ik betaal voor wodan € 90,- p/m . dit is incl stal, koolzaadstro, buitenbak met verlichting, paddock,worden elke dag buiten gezet. 2x p/d hooi en 2x p/d bix. verder is bos, duin en strand niet ver bij ons vandaan.Wel elke dag zelf mesten en zelf bix betalen.En even vragen en dan mag ik de auto+trailer ook lenen v/d eigenaar v/d stal.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 19:03

Eleonoor schreef:
Dimple, ik ga je verslaan per 1 februari. Pablo verhuisd dan naar de stal die 350 euro kost.


Echt waar?? Wat een geld he!
Mag ik vragen wat daar voor een faciliteiten bij horen? En in welke regio dat is?

Moet ook wel een hele bijzonder stalling zijn of niet? Knipoog

Heel veel plezier daar!!

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 19:36

ik betaal het zelf natuurlijk niet maar kan wel zeggen hoeveel ze betalen om bij mij te staan.

210 euro:

Dan word er 3xper dag gevoerd(sportbrok subli en meusli van havens),verder ook 3Xkuil van eigen land(hooi als je paard niet tegn kuil kan)

Je hebt ruime lichte boxen(brinco) die je zelf moet mesten,stro mag je gewoon pakken(mits het normaal blijft natuurlijk)

Paarden worden elke dag binnen en buiten gezet,of paddock of land net welk seizoen het is.
Op het land krijgen ze leidingwater en kunnen apart of in groepjes staan.

Je hebt een 20*60 bak die doorgaans hele jaar te rijden is.(behalve hele strenge vorst met sneeuw Frusty )
Is tevens goed verlicht.

Er zit een kastje bij in met zadel en 2 hoofdstelsteunen die in een kantine staan waar je zelf koffie/thee/chocomel/limo mag pakken.
S'winters verwarmd.

2 poetsplaatsen met warm en koud water.
Verder ziet alles er netjes uit en word ook van je verwacht het netjes te houden,dus even drollen uit poetsplaats en netjes vegen en spullen terugzetten.
Het is een kleine stal met nu 8 boxen.

hhm dat was het geloof ik wel oh ja eventueel ook merrie veulenbox 3.10 bij 4.20 ongeveer(30 euro duurder ivm meer stro) en kan ook gemest worden dat is wel 30 euro duurder.

als iemand vragen heb hoor ik het wel.

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 20:18

Dimple schreef:
Oke, Bokkers. Wie gaat me inhalen........ Ah toe..... er is toch nog wel iemand die dat betaald? (anders ga ik per direct vermindering aanvragen Knipoog )

Als ik kijk naar de vorige manege/pensionstallingen was alles incl ook zo rond die prijs Verward


Ja, ik betaal 330 euro pm en dat is dan exclusief stapmolen want daar gaat Gamble in lopen klieren, maar dan hoef ik ook alleen maar Gamble te rijden de rest wordt voor me gedaan en naar mijn volle tevredenheid. Ik moet er wel bij vermelden dat we daar ook iedere dag les krijgen die hoef ik niet apart te betalen. En dan bedoel ik wel les van gediplomeerde instructeurs. Ook ik ga hier nooit meer weg.
Groetjes Gamble

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 20:33

Ik betaal 140E per maand, daarvoor heb ik buitenbak, binnenbak op 20 minuten stappen ervandaan. Elke dag word de stal uitgemest, en krijgt hij behoorlijk veel nieuw stro. 3x per dag brok, en musli. 1x per dag kuilgras, en 2x per dag hooi. Misty is 1.48 en de stal is geloof ik 4,5 bij 4,5.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 21:20

gamble schreef:
Ik moet er wel bij vermelden dat we daar ook iedere dag les krijgen die hoef ik niet apart te betalen. En dan bedoel ik wel les van gediplomeerde instructeurs.

Die E330,- is niet mis, maar als dat inclusief eventueel dagelijks lessen is, dan is dat natuurlijk lang niet slecht!

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 23:26

ik betaal 135 euro voor hele jaar door weidegang in koppels van 2 of alleen als dat noodzakelijk is( land genoeg) inclusief goede stal hooi en stro.
we hebben een buitenbak die verlicht is maar die is zo slecht dat je er nauwelijks in kan rijden.( ik wou dat die eens beter gemaakt werd) wel hebben we het bos naast de deur en dat is super gaaf.. kilometers rijden tot in duitsland en hele mooie tochten maken.
weilanden zijn afgezet met schrikdraad en dus veilig.
verder regelen we onderling het binnen en buiten zetten van de paarden en het voeren( zijn er maar 7) en dat gaat super.
afgezien can de bak heb ik het er reuze naar mijn zin, maar vraag me soms wel af of ik niet te veel betaal omdat we wel alles zelf moeten doen.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 00:47

ik betaal niks Haha! Wij hebben zelf stallen aan huis. We verhuren wel stallen, ponys zijn geloof ik iets van 135 euro per maand en paarden 160 euro ofzo. Maar ja ik hoef niks te betalen dus voor mij ook niet intressant om te weten verder.
Ohja boxen zijn 3 bij 4 (de nog niet verbouwde, oude boxen 5 bij 6 en 2 boxen van 4 bij 5 ) en we beschikken over een bijna altijd berijdbare buitenbak, alleen nu met de vorst niet berijdbaar, met regen altijd snel weer droog Haha! En zomers kunnen de paarden in het land.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 00:58

€150 per maand, vol pension, voor een E pony. Er zijn twee binnenbakken, en een buitenbak (er is nog één in aantocht geloof ik Haha! )
Met mooie ruime en lichte stallen trouwens.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 16:44

Ik betaal 207 euro voor aan buitenbox met overdags weidegang in de zomer. 2x per dag bix, 2x hooi/kuil, 2 balen stro per week (extra balen 2,50), 1 goede buitenbak, 1 slechte buitenbak, 1 grote binnenbak en een kleinere binnenbak een longeerbak, spuitplaats met koud water en een gezellige kantine.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:39

Ik betaal voor mijn stal 145 Euro per maand.

Ik heb een paard van 1.76m hoog.

145 Euro:

-Grote luxe binnenstalling.
-Wasplaats.
-Stro (zoveel als je maar denkt nodig te hebben en stal zelf doen)
-Weidegang (maar moet je wel zelf buiten en binnen zetten)
-Kuilvoer/Hooi (2x per dag word er gevoerd en ik geef zelf vaak ook nog na het rijden)
-Sportbrok (2x per dag word gevoerd)
-Grote zadelkamer met ieder zijn eigen kast.
-Buitenbak (met verlichting)
-Binnenbak (buiten de lessen om, maar valt zeer goed te doen)
-Kantine

Helaas hebben we geen stapmolen en solarium en andere luxe.

Maar ik vind het een erg gezellige stalling.

Groetjes: Corina

johnvt
Berichten: 229
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:57

Bij ons op Stal Midden delfland te Delft betaal je 150 euro per maand met drie keer voeren, hooi en kuilgras. Bij deze prijs zit ook de weidegang, nieuwe zadelkast, gebruik buitenbak van 20 bij 42 meter en twee losgooi / longeerbakken (1 daarvan in aanbouw). Tegenover onze stalling is er een scala aan recreatie mogelijkheden met ruiterpaden.

Heb per 1 februari middels een interne verhuizing naar een buitenbox een binnenbox vrij (3 bij 2,50 meter)

Heb ook grotere boxen van ruim 3 bij 3 meter, deze zijn uiteraard iets duurder met hetzelfde als hierboven


Brok betaald men apart en wordt zowiezo twee keer per dag gegeven en in overleg drie keer.


Intresse kijk op www.stalmiddendelfland.nl voor adresgegevens.

Groetjes van John

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 16:53

220 euro per maand, voer niet inbegrepen. Wel stro en hooi, een 20x60 agterbergbak, een 20x40 bak, paddock, voorjaar tot najaar weidegang. Voor de stapmolen moet je apart betalen, evenals voor het solarium.