Paard verkopen of andere oplossing zoeken???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wat moeten we doen?

Verkopen
Geen stemmen
Verhuren
18 (72%)
Andere oplossing zoeken
7 (28%)

Totaal aantal stemmen: 25


Majanga

Berichten: 311
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Alkmaar

Paard verkopen of andere oplossing zoeken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 20:29

Mijn beste vriendin heeft een eigen paardje, nou kon ze dat toen ze
werkte makkelijk bekostigen maar nu gaat ze een 1-jarige opleiding
volgen en verdient geen geld meer om dat paardje te onderhouden. Ze
houdt heel veel van dat beestje (wie houdt er nou niet van zijn eigen
paard) en wil haar eigenlijk niet verkopen...
Nou vroeg ik me af of iemand misschien iets weet waardoor ze haar
paard niet hoeft te verkopen en gewoon kan houden, ze heeft een
verzorgstertje en ik dacht misschien dat zij haar kan huren/leasen
voor de tijd dat het nodig is... Ik wil haar heel graag helpen zodat ze
haar paard kan houden, zou eventueel zelf ook wel een paar dagen in
de week voor dat paardje willen zorgen voor een niet al te hoog bedrag,
maar dan zitten we toch met het probleem voor de rest van het geld...

Ik hoop dat iemand nog ideeen, tips of een oplossing heeft zodat ze
haar paardje gewoon kan houden...


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 20:40

Het paardje verhuren is idd de beste oplossing. Voor een eenjarige opleiding zou ik hem niet verkopen. Zelfs al zou ze geen huurder kunnen vinden, is er misschien nog een mogelijkheid om het paard in een kudde de wei op te doen? Is het een ruin, is het een merrie?

Met verhuren zou ik wel uitkijken, het ligt er helemaal aan in wat voor handen het paard komt. Ik zou er in ieder geval een oogje op houden.

Je suis Charlie.

Majanga

Berichten: 311
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 20:43

Het is een merrie. En ik denk dat als ze haar een jaar verhuurd ze evengoed regelmatig langs zou gaan... Het blijft dan natuurlijk haar paard en ze wil zeker weten dat het paard dan goed verzorgt wordt, en als ze na dat jaar misschien zoiets heeft dat ze het toch wil verkopen kan ze het altijd nog doen...

Gek op mijn grote vriendelijke reus Guiness B (Advance x Up to Date)
Mijn GVR in het voorjaarszonnetje

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 21:29

op marktplaats o.a. zijn er vaak advertenties van mensen die zeggen dat ze je paard voor een bepaalde tijd willen overnemen. Misschien moet je daar maar eens gaan rondkijken? Veel succes!!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 01:02

Verhuren is in dit geval een goede optie lijkt mij.
Hou wel rekening met het feit dat de huurster misschien minder goed voor het paard is en ze hem dan terug wil halen, terwijl de financiele middelen er niet zijn om haar te onderhouden.....

Denkt ze na dat jaar wel weer haar paard te kunnen onderhouden?
Dan zou ik idd echt voor verhuren gaan, maar wel met een stel hele goede afspraken die zwart op wit in een soort verhuur-contract staan!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 09:12

Verkopen zou ik niet doen. Het gaat tenslotte maar om 1 jaar.
Verhuren kan een optie zijn, mits ze een goede kandidaat kan vinden. Zet dan wel alle afspraken zwart op wit zodat er geen problemen van komen.
Kan ze haar paard niet goedkoper stallen en dan een bijbaantje nemen? Misschien dat ze het dan wel redt?

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 09:14

Lekker een jaartje het land op in een kudde!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 12:55

ik weet niet of ze op een manege staat, maar anders zou ik kijken of je ergens goedkoper kan stallen, bij een boer ofzo. en anders is verhuren idd een oplossing. het is natuurlijk wel de vraag wat die verzorgster er voor over heeft om dit paard te kunnen blijven rijden.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 14:02

bij ons op stal staat ook een paard waarvan de eigenaresse een 1-jarige opleiding is gaan doen, wilde ook niet verkopen, het paard is nu geleasd door 3 mensen, met elkaar hebben ze de kosten en verzorging op zich genomen, de eindverantwoording blijft bij de eigenaresse. Het is allemaal goed geregeld, het paard kan in dezelde stal blijven etc. Misschien kunt je hem een jaar verhuren aan iemand die een opleiding wil doen en daar een paard voor nodig heeft, of door iemand laten uitbrengen in de sport, alleen zul je daar zelf waarschijnlijk ook kosten aan hebben. anders zou je uiteraard iemand moeten zoeken die haar wil kopen en haar een heeeel goed huis wil en kan geven (die mensen zijn er echt, alleen is het altijd heel moeilijk zo'n beslissing te nemen ) het blijft een hele moeilijke keuze! Lips are sealed

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 17:36

mijn tante heeft een van haar paarden ook verhuurd het heeft wel eens waar een andere reden maar werkt perfect en ze ziet hem nog heel regelmatig en de huurders houden haar goed op de hoogte ondanks dat ze een heel eind verder weg wonen da zij zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 19:00

Er worden regelmatig cursuspaarden gevraagd voor Deurne

Majanga

Berichten: 311
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-03 17:43

Jippie schreef:
Er worden regelmatig cursuspaarden gevraagd voor Deurne


Het is een Tinkertje die alleen recreatief gereden wordt ik denk niet dat ze daar veel aan hebben in Deurne.

Ze is ook een beetje bokkerig en steigerig als er iemand op zit die ze niet vertrouwt of als iemand niet goed kan rijden dus het is een lastig paardje waar je een huurder voor moet vinden die er mee om kan gaan en niet bang is voor het paard.

En een jaartje in een weiland? Dan kunnen we weer helemaal opnieuw beginnen met inrijden en beleren als ze van dat weidje af komt dus dat vind ik ook geen oplossing.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 18:42

Als het een merrie is....misschien bij de fokker zetten en vragen of zij er een veulentje uit willen fokken, met als tegenprestatie gratis stalling.??

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 18:43

Majanga schreef:
En een jaartje in een weiland? Dan kunnen we weer helemaal opnieuw beginnen met inrijden en beleren als ze van dat weidje af komt dus dat vind ik ook geen oplossing.


Dat heb ik nog nooit meegemaakt en ik ken erg veel paarden die voor langere periode (vaak juist nadat ze zijn ingereden maar nog te jong en onvolwassen zijn om al echt verder door te rijden) in een groep het land in voor een langere tijd. Als je er dan weer mee begint moet je inderdaad weer spieren en conditie opbouwen maar na een korte opfriscursus weten ze alles weer.

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 20:06

Gewoon een jaartje aan iemand uitbesteden die metteen de kosten voor zijn/haar rekening neemt, is volgens mij de beste oplossing. Wel een geschikte kandidaat zoeken natuurlijk, die goed met het paardje overweg kan en bekwaam is om ervoor te zorgen.

more with less

Majanga

Berichten: 311
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-03 21:39

Ik wil iedereen bedanken die ons tips hebben gegeven. Er is een oplossing gevonden ze gaat het samen met de verzorgster bekostigen omdat ze geld krijgt voor haar stage kan ze net rondkomen en samen met de verzorgster het paardje betalen.
Ik ben in ieder geval blij dat ze haar paard kan houden.

Gek op mijn grote vriendelijke reus Guiness B (Advance x Up to Date)
Mijn GVR in het voorjaarszonnetje

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:21

Majanga schreef:
En een jaartje in een weiland? Dan kunnen we weer helemaal opnieuw beginnen met inrijden en beleren als ze van dat weidje af komt dus dat vind ik ook geen oplossing.


Hmm.. Paarden die ik heb ingereden, gingen daarna een hele lange tijd het land op om verder uittegroeien. En opnieuw beginnen dat hoeft niet, tenminste de conditite is natuurlijk niet meer goed + dat hij geen mooie bespiering meer heeft (en overigens krijg je die met goede training er weer op) Maar het rijden opzich vergeten ze niet. Dus daar hoef je je totaal niet druk om te maken. Verder lijkt mij dat de beste oplossing..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cappi, Paardengek81, XXleonieXX en 134 bezoekers