vraagje over leren rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

vraagje over leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-03 19:33

hoi hoi
heb een klein vraagje
hoeveel waren jullie kwijt aan leren ( opgemeten) leren rijlaarzen?
mams moet het betalen maaruh ik denk dat er ook een limiet aan zit Scheve mond dus...
alvast bedankt groetjes


mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:22

Dat ligt er aan watvoor laarzen je wilt natuurlijk. Je hebt ze met ritsen en/of veters en in verschillende kleuren.
Ik heb laarzen van Rectiligne, met rits achterin en veters, ze waren €345, daarvoor had ik Petrie laarzen, die waren ongeveer 400 gulden geloof ik.

Op http://www.rijlaarzen.nl heb je prijslijsten van de verschillende types rijlaarzen.

Succes! Lachen

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:25

Ik was voor op maat gemaakte rond de 450 gulden kwijt.
Als je in een standaardmaat past, zou ik die gewoon nemen. Op maat gemaakte laarzen zijn echt niet beter ofzo.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-03 21:30

ja die pas ik niet ik heb maat 41 voet en ik heb vrij smalle kuiten ( best wel heel erg smal eigenlijk) mijn moeder was verteld dat ze ergens rond de 150 euro kwijt zou zijn maar van het geen dat ik ben tegengekomen lijkt mij dat erg onwaarschijnlijk

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:33

Ik was 375 gulden kwijt. Ik had een standaardmaat van Petri. Ik ben heel tevreden over mijn laarzen. In het begin valt het tegen (bij mij tenminste) maar als je ze hebt ingelopen c.q. gereden (en ik heb er zelfs mee gefietst) dan is het een genot om te dragen. Veel succes met je keuze

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:35

Ik heb ook op maat gemaakten. Ze zijn van feroka, een niet zo bekend merk, maar ze zitten super. Ik heb er geloof ik zo'n 175 E voor betaald, maar inmiddels zijn ze duurder, ivm het duurder geworden leer.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-03 21:42

ahhh oke dus het valt nog mee overal waar ik keek zat ik op z'n goedkoopst rond de 300 euro.
ik hoop dat er nog meer reacties komen want dan krijg ik een beetje een totaal beeld

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:49

De mijne waren niet op maat gemaakt omdat ik in een standaard maat pas. Ik heb het merk Veroca, is niet zo bekend, maar erg goed, ik denk gelijk aan de betere Petrie laarzen. Ik was ongeveer 300 gulden kwijt.

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 22:02

Ik past ook in de standaard maat, had dus geluk Lachen

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 00:05

Had heel erg mazzel met mijn laarzen. Waren op maat gemaakt voor iemand anders maar bleken toch niet helemaal lekker te passen (schachten waren iets te lang) Trok ze voor de lol even aan want was echt niet van plan om ze kopen... Zitten ze toch als gegoten.... Had dus nieuwe rijlaarzen die al twee weken ingelopen waren voor de helft van het geld (was geloof ik 300 gulden) Na acht jaar heb ik ze nog steeds en ze zitten nog steeds als een huis. Gebruik ze alleen voor wedstrijden dus ze kunnen nog een hele tijd mee.... (rijdt normaal altijd met rubberen jophurtje omdat ik altijd in de bagger sta enzo en dat vind ik zonde van mijn laarzen.)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 00:42

Je begint toch al snel bij zo'n € 175, voor standaard laarzen. Ik had laatst geluk, de ruitersportzaak stopte met het merk en zo kon ik ze voor € 100 meenemen *LOL*

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 00:47

petrie op maat , ik was kwijt 350 euro

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 14:55

Ik heb ook petrie en die waren 300 euro

Elles_Vrijenesse
Berichten: 56
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 17:50

Ik ben toevallig vrijdag naar Brabant geweest. Had een adresje van iemand van bokt gekregen (we rijden toch op kosten van de zaak Haha! ). Echt super daar! Met de handgemaakte leren rijlaarzen (op maat gemaakt dus Haha! ) voor €125. Hier zit dan geen rits of veter in, maar als je die wilt kun je dat natuurlijk zeggen! Ze zijn over ongeveer vier weken klaar, dus ik ben erg benieuwd. Het merk van die mensen is lipica.

Ik ben er wel van overtuigd, dat op maat gemaakte spullen altijd beter zitten, het is dan namelijk echt voor jou gemaakt!

"De kracht van een vlieg is genoeg om een paard zijn staart te laten bewegen..."

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 19:15

Destinietje schreef:
Ik heb ook op maat gemaakten. Ze zijn van feroka, een niet zo bekend merk, maar ze zitten super. Ik heb er geloof ik zo'n 175 E voor betaald, maar inmiddels zijn ze duurder, ivm het duurder geworden leer.


Ja, ik heb ook Veroka's ! Haha!

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 22:03

[quote="Elles_Vrijenesse"]Ik ben toevallig vrijdag naar Brabant geweest. Had een adresje van iemand van bokt gekregen (we rijden toch op kosten van de zaak Haha! ). Echt super daar! Met de handgemaakte leren rijlaarzen (op maat gemaakt dus Haha! ) voor €125. Hier zit dan geen rits of veter in, maar als je die wilt kun je dat natuurlijk zeggen! Ze zijn over ongeveer vier weken klaar, dus ik ben erg benieuwd. Het merk van die mensen is lipica.

Ik ben er wel van overtuigd, dat op maat gemaakte spullen altijd beter zitten, het is dan namelijk echt voor jou gemaakt![/quote
]
klopt die laarsjes zitten als gegoten.

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 22:33

ja ik wil ( leren rijlaarzen die mijn moeder te betalen vindt)
ga ik dat ook maar eens proberen
( eerst mama lief aankijken)
wilde eerst dressuurzadel voor me verjaardag had 2e hands stubben 350 euro waarop ze zegt nee veel te duur jij krijgt leren rijlaaarzen
dus ik de volgende dag naar de winkel
en hoeveel zou dat nou kosten
nou zei de mevrouw die mij hielp dat zal wel rond de 300 euro liggen
tja toen begon mijn moeder toch te twijfelen
Lachen

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 22:35

ja ik wil ( leren rijlaarzen die mijn moeder te betalen vindt)
ga ik dat ook maar eens proberen
( eerst mama lief aankijken)
wilde eerst dressuurzadel voor me verjaardag had 2e hands stubben 350 euro waarop ze zegt nee veel te duur jij krijgt leren rijlaaarzen
dus ik de volgende dag naar de winkel
en hoeveel zou dat nou kosten
nou zei de mevrouw die mij hielp dat zal wel rond de 300 euro liggen
tja toen begon mijn moeder toch te twijfelen
Lachen

hillary6
Berichten: 176
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 21:32

ik heb derby Haha!
ik vind ze nu nog niet echt fijn zitten.
maar ik heb ze ook nog maar net.
ik heb ze op maat laten maken en die kosten toen een maand geleden 255euro

www.bjorntelintelo.nl uw hoefsmid aan huis !!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JorineV, Patriesje, XXleonieXX en 159 bezoekers