hoe lang bleef jullie nieuwe zadel stug?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

hoe lang bleef jullie nieuwe zadel stug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 11:02

Zoals jullie weten heb ik een nieuw zadel gekocht, een stubben. STaat erom bekend hard te zijn. Haha!
Ik had met hetzelfde type, zelfde inchmaat (alleen kleinere zweetbladen) al een tijdje op het paard gereden. Het zadel zat toen gewoon lekker. Nooit ergens last van, ook al reed ik dagelijks.

Mijn eigen zit ook lekker, daar niet van, maar is nog zo hard. Gisteren een uur intensief gereden met veel doorzitten en overgangen en springen. Toch is nu m'n kruis stukgeschuurd.
Dit is ook niet de eerste keer dat het gebeurd is. Ik heb het zadel nu 4 weken, maar nog niet v eel gebruik (nog geen 20 keer). Dus ingereden is het nog niet. Ik ben hier netjes voor gewaarschuwd, kon wel een half jaar duren. Maar hoelang duurde dat bij jullie?
Ik ga er ook van uit dat het vanzelf overgaat, omdat ik met het andere zadel dat 2 jaar oud was nooit ergens last van gehad heb (was zelfs hetzelfde type, zelfde uitvoering, zelfde kontmaat Knipoog , volledig zelfde uitvoering op de lengte van de zweetbladen na enz. )

Het is anders dan bij Kieffer, daar heb ik gewoon altijd ook met ingereden zadels er last van.

HEt is straks wel weer mijn bedoeling om dagelijks te gaan rijden en ook nog eens 2 paarden (nu rij ik niet dagelijks vanwege het weer)
Laatst bijgewerkt door germie op 08-01-03 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 11:15

Mijn Hercross zadel zat vanaf dag 1 heerlijk. En een hard zadel wordt nooit zacht, tenzij je er een nieuwe zitting in laat maken.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 11:59

Anderhalve maand ongeveer,
maar voor een Stubben maakt het voor mij over het algemeen niet uit hoelang, dar rijd ik me vrij snel op door.
Niet bij 1 paard op een dag hoor, maar wel bij een stuk of 4-5.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 18:01

Mijn KN was met een maandje soepel. Mijn stubben zadels zijn altijd stug gebleven.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 19:56

Langleven een potje passier-vet.
Word je leer heel mooi soepel van, maar wat de zit betreft: Probeer een schapenbontovertrekje, zijn er ook in het antraciet. Duurt het inrijden net iets langer, maar rijd je je eigen kont niet door!!!
Mijn kn is nu al behoorlijk soeper, heb hem 3 weken fanatiek in gebruik!! heel veel vetten en aan de onderkant olien(tussen de zweetbladen, kamer singelstoten enz.)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131850
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:44

Mijn zadel zat vanaf de eerste dag prima (Euroriding Diamant).
Wel een hoop gepiep en gekraak, maar dat mag de pret niet drukken Knipoog
Ook waren in het begin de singelstoten wat stug, maar dat hoort er bij.

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:53

Mijn nieuwe zadel heeft 2 dagen gekraakt. Na 2 weken lang elke dag invetten is hij aardig soepel geworden. Nu vet ik nog maar 1 keer per week in, scheelt toch aardig wat werk Haha!

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 9 bezoekers