internationaal transport.....?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

internationaal transport.....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-02 01:24

Wie heeft er ervaring met het laten vervoeren van een paard met een internationaal transport??

Hoe zouden jullie een veulen vervoeren die van apeldoorn naar munchen zou moeten, gewoon in z'n uppie de reis van tien uur in een trailer????
Lijkt mij niet zo prettig.
Een ander paard mee laten reizen is geen optie.
En de eventuele kopers al tien uur heen met een paard als maatje en dan nog een tien terug, lijkt me voor dat maatje ook niet echt wat......

Graag jullie tips en eventuele ervaringen met internationaal transport, of lange reizen met een veulen.


Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 02:38

Haal de schotten/stangen e.d. uit de trailer, dikke laag stro op de vloer, pluk hooi op de grond (niet in een hooinet) en het veulen gewoon los laten reizen. De achterklep moet wel hoog genoeg zijn zodat ie niet zal proberen eruit te klimmen. Is de klep niet hoog genoeg, probeer dan of je iets van een hekwerk/traliewerk erop kunt zetten. Als je nl. het zeiltje dicht doet wordt het erg benauwd in de trailer. Afentoe even stoppen (als je moet tanken bijv.) zodat je hem wat water aan kunt bieden en hij kan plassen (veel paarden plassen nl. niet in een rijdende trailer) Overigens drinken paarden vaak nauwelijks water als ze op reis zijn.

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 21:39

Er is een goede transporteur in nederland die alleen paarden vervoert. Deze transporteur vervoert ook de topwedstrijdpaarden naar diverse wedstrijden. Ze schijnen bijzonder goed te zijn voor de paarden die ze meenemen. Ik kan zo snel niet op de naam komen, maar de naam staat in het geel op de vrachtwagens. geloof dat het iets was met co......? Ze zitten dacht ik ergens in overijssel.

Stralend de dag door.

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 21:40

Als je het veulen toch per trailer vervoert, dan kun je het eventuele slechte drinken ondervangen door nat hooi en natte zemelen te geven. Dan krijgt ze iig voldoende vocht binnen wat toch wel belangrijk is.

Stralend de dag door.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 22:35

Ivar- is dat niet Potijck (of zoiets?)

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 02:54

Die van ons is met groot transport van Madrid naar Nederland gekomen. Met zo'n mega trailer... voor 8 paarden.
Ze rijden 8 uur per dag en stoppen op vaste plaatsen daar worden de paarden uitgeladen voor de nacht en gaan op stal.
Tijdens de rit van Piropo kon dat niet want het was tijdens (aan het eind) van de MKZ crisis, aangezien er maar twee paarden op de trailer stonden hebben ze tijdens de overige uren de schotten weggehaald en zo hadden de paarden een ruime box tijdens de nacht.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 02:57


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-02 11:12

Alvast bedankt voor jullie reactie's !

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 18:36

jaaaaa, het is inderdaad POTIJK. Goed bedrijf!!

Stralend de dag door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 19:02

Potijk is best goed, maar eigenlijk de enige in Nederland. Ik had geen klachten, maar vond het Zweedse bedrijf dat Nescio mee terug heeft genomen eigenlijk stukken beter!
Maar Potijk doet het al jaren, doet het heel netjes en is niet al te duur

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:06

Heeft Potdijk ook een website? Ik wil van hun service gebruik maken om mijn andalusier naar Nederland te brengen, heb hier ergens een telefoonnummer maar GOD mag weten waar ik dat ini mini blaadje gelaten heb Boos!

Blister
Berichten: 34
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: Gingin West Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 16:04

Potijk is zeer goed wij hebben onze paarden met ons meegenomen naar Australie en alles is in Nederland door Potijk heel goed verzorgd.Potijk is echt aan te bevelen.

home is where the heart is


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 146 bezoekers