transportbeschermers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

transportbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-03 18:17

ik heb ailin op de trailer altijd met transportbeschermers staan. nu had ze afgelopen week het geintje om net te doen alsof de trailer te krap was en zich dus tegen de zijkant laten vallen met gevolg dta ze 3 van de 4 beschermers af had liggen. ik heb een vrijdegelijk merk beschermers (bucas) die ook goed passen, maar als ze met een beetje idioot gedrag ze al af heeft liggen lijkt me dat niet erg beschermend. Nu zxat ik erover te denken om gewoon te gaan bandageren met grote onderlappen die helemaal over de kroonrand vallen, maar waar kan je die dingen krijgen?
en hoe staan jullie paarden altijd op de trailer/vrachtwagen?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 18:20

Misschien gewoon lappen vilt? Zijn ook te koop in de ruitersportzaak en helemaal niet duur!

Pinky heeft ook transportbeschermers. Van BR. Zijn redelijk groot (niet speciaal op maat gemaakt ofzo, gewoon de kleinste pony maat) maar blijven prima zitten...

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 18:21

Gewoon bij vrielink daar heb ik ze ook gekocht maar vind het een ramp om te bandageren met onderlappen het blijft wel zitten dat is waar maar het is zo'n gedoe.
Voor lange stukken doe ik peesbeschermersom met daaroverheen hoge transportbeschermers en springschoenen.
naar wedstrijd bandageer ik eerst en daarover de springschoenen en transportbeschermers en voor korte stukjes alleen de transportbeschermers of alleen de peesbeschermers (die 5 min naar de oranjehal bv)

heb je de beschermers wel goed om dus de sluitingen naar de achterkant wijzen?
Ik heb ze wel eens gezien met gespjes inplaatst van klitteband dat was op een beurs dus geen idee waar je ze kan krijgen

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-03 18:30

sluitingen zitten zeker goed, en t waren ook niet van die goedkope dingen waarvan je t kan verwachten dat ze kapot gaan. bandageren vindt ik zelf niet zo'n groot probleem. had haar laatst ook met bandages in de trailer staan (fleece, zonder odnelrappen) en daar van heeft ze er ook een zowat kapot weten te krijgen dus wil er wel onderlappen bij hebben dan.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 18:57

Bandageren zou ik niet doen!!!
Als ze er dan op gaat staan is in het minst erge geval je bandage aan gort,
in het ergste geval raakt ze in paniek...

Je kan in deze situatie het beste kiezen voor peeskappen van het type Eskadron in combinatie met springschoenen.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-03 19:23

het nadeel van peeskappen vindt ik dat ik een tinker heb die vrijveel buitenstaat in de modder. daarom rij ik ook niet met beenbescherming. Peeskappen gaan vrij snel schuren met die lange haren en het zand eronder(dit risico is bij rijden groter dan het gevaar van aantikken). bij bandages heb je dat ook wel maar minder, maar als hij losgaat zit je weer met het afknellingsgevaar. (simpele oplossing is dus gewoon niet vervoeren en in mn eigen bak blijven rijden )

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 22:17

Het kàn niet schuren aangezien die peeskappen net strak genoeg vast gemaakt moeten worden zodat ze gewoon stil op hun plek blijven liggen.
Op de trailer staan ze normaal gesproken redelijk stil dus is het risico nog kleiner, verder neem ik aan dat ze geen uren er op hoeft te staan?