Groet jij je paard als je op stal komt en hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:59

ik roep eerst altijd wooodan en daarna als hij reageert he kerel of he binkie ga je mee. En op het land als hij me heeft gezien en hij staat ver weg zeg ik nog ff drrraf wodan en dan komt hij niet in draf maar in galop aangerend Haha! (niet altijd maar wel vaak).

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 20:18

Ik groet meestal met 'Renza ?'. Renza kijkt dan om en doet haar hoofd soms omhoog, zodat ze door het gaasstuk heen kan kijken ( Ze kan niet haar hoofd naar buiten doen om te kijken ).
Hinniken doet ze nooit. Beetje vreemd, ze kent me al 3 jaar, maar ik heb het idee dat ze me toch wel lief vind, ondanks alles.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 23:00

Ik zeg altijd 'hey meissie', en dan komt ze me altijd even een knuffel geven.
Dan ga ik altijd mijn andere schoenen aandoen en vaak help ik nog even met opstrooien ofzo. Als ik dan een paar keer langsgelopen ben gaat ze altijd naar me hinniken, of ze maakt zo'n bromgeluidje. 'Hey!! Ik ben er ook nog!' Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 23:03

Ik maak altijd een geluidje, lippen getuit en lucht naarbinnen zuigen Verward net als je dat ook tegen een hond of kat doet. en zeg dan "Heeeej Gammie... hai jongen" zoiets... Op dat geluidje reageren ze eigenlijk allemaal wel, al die hoofden schieten overeind. Maar ik zie altijd wel een opgewonden blik in zijn ogen en hij komt naar me toe lopen, zo van "hé vrouwtje jou ken ik!" Hij hinnikt eigenlijk nooit, ja op straat als hij opgewonden is maar verder...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132061
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 23:27

Meestal krijg ik geen kans om m'n paard te begroeten, hij is me bijna altijd voor !
Ik mag dan alleen iets terugzeggen, en nu ik erbij nadenk is dat altijd hetzelfde: "hey matje" (Brabants voor "Hoi maatje") Haha!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 00:10

Onze paarden staan aan huis. Ze horen al snel dat ik er aan kom. Voordat ik de tussendeur open heb gedaan, komt is er al gehinnik te horen. De eerste 2 die ik tegenkom, zijn Koos en Valesco. Tegen hun zeg ik altijd Hai Guys. Bij de andere stal zeg ik hee dames en meneer. Daar staan Lisenka, Nasmijn en Ndorro. Als ik de achterdeur open doe hoor ik de pony's al blerren. Tegen hun zeg ik Hee tuig!! Onderweg ben ik ook nog 2 katten tegen gekomen. Tegen hun zeg ik hai Miep Hai Gup.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 00:43

Mijn paarden staan ook achter het huis en zodra ze het piepje in de deur horen begroetten ze mij als eerste! En alleen Ogata het rijpaard en onze bonte pony geven antwoord, moeder en dochter zeggen niks. Soms knort gaby als je tegen haar praat, terwijl ogata het leuk vind als je tegen dr zit te zingen, hinnikt ze terug (en dat het vals is maakt haar nie zoveel uit) Bloos

Ik begroet ogata meestal als eerste maar ik zeg vaak hallo meissies, daar t allemaal merries zijn. Lachen

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 01:02

Als ik ´s ochtens kom, zeg ik "Hey jongens, goeie morgen" (Ja... daarmee bedoel ik ook Helania Knipoog !)
Anders altijd iets in de trant van: "Hey jongens, alles okay??"
Ik wordt dan altijd begroet met een vriendelijk gebrommel Lovers !

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 12:39

Behoorlijk verschillend, ook per paard.
Meestal als ik aankom is het van hallo jongens en meiske en dan nog eens apart ieder en een een knuffel.
Hey knulletje, hey snoes, hoi mooie jongen, hey doerak, hoi mooie meid.
Van alles dus Haha!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 13:27

Uhh, bij mij is t als ik in de 1e stal kom meestal baaaaabbyyy's!! Bloos Staan veel veulens en jaarlingen Tong uitsteken Bij Max is t meestal 'hey Maxie!'en dan hinnikt/bromt ie zachtjes. Concorde hinnikte altijd heel hard als ik 'Concooordemeis!' riep. Bij Loyd was t 'ey Loydieboy!' en die hinnikte altijd zachtjes.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 13:34

ik roep "he Miepje" in de deuropening, krijg dan een concert van zo'n 7 paarden. Daartussenin kan ik dan altijd de heel erg lage hinnik van B'elanna herkennen. Daarna komen er 7 hoofden uit de luikjes Haha!

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 14:32

ik zeg altijd haai poppies.
en dan ga ik apart naar ze toe.
dan zeg ik tegen sipke ''sipke het sjagrijntje''
tegen skimpy skimmeding.
en tegen rocky rockybabe.
rocky hinnikt zacht Lovers en sipke keihard terwijl we niet de beste vriendje zijn Extreme duivel

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 14:39

"Hee, lekker ding, hoe issie vandaag?" En dan komt ie raait ie zich om en hangt zijn hoofd naar buiten om te kijken wat er in mijn rugzak zit. Haha!

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 16:06

ik zeg nu meestal als ik naar de stal of paddock loopt, "het poppetje''
veranderd ook vaak hoor, ik noem haar ook wel eens nofje of dikkie dik,
ga zo maar door,
ze heet eigelijk alleen maar op papier Novelle , Haha!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:06

ze staan meestal in de wei als ik aan kom en dan fluit ik tussen me tanden door en kijken ze op. Als ik ze uit de wei ga halen of ze staan op stal is het voor Capriola altijd: heej dikke deur, of heej meissie
En voor de bruine is het altijd, heej bruintje of dag schoonheid.
Laatst bijgewerkt door regine op 09-01-03 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:37

Ik roep altijd gewoon Buddy Haha! Soms hinnikt hij, andere dagen niet. En soms staat hij met zijn hol naar de staldeur en weigert hij zich om te draaien }>

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 23:02

hihi ik zal maar niet hardop zeggen hoe ik mijn paard begroet als ik op stal kom of bij de wei. Haha!
Maar Laiser begroet me wel vriendelijk terug Tong uitsteken

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 23:11

Mickey schreef:
hihi ik zal maar niet hardop zeggen hoe ik mijn paard begroet als ik op stal kom of bij de wei. Haha!


Ja nu worden we natuurlijk nieuwschierig Mickey,dat begrijp je natuurlijk zelf ook wel he? *LOL*
Komop vooruit met de geit! Haha!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 23:24

Hier is het iets van 'hey knollo, gekke paard, paardebeest'.. Haha!

Owja, soms kan er ook nog iets van 'meid' af, maar antwoord krijg ik niet, behalve een lieve blik (voor even) maar da's ook niet zo raar als je zo genoemd wordt Haha!

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 09:32

Ik fluit op een hoge toon, dan komt ze altijd gelijk met haar hoofd naar buiten, en hinnekt daarbij de ene keer wel de ander keer niet. Maar ze houdt mij in het oog tot dat ik bij d'r ben geweest en haar geknuffeld heb.
De andere roep ik bij zijn naam en hinnekt 9 van de 10 keer, behalve als hij eten heeft.

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 09:32

Ik fluit op een hoge toon, dan komt ze altijd gelijk met haar hoofd naar buiten, en hinnekt daarbij de ene keer wel de ander keer niet. Maar ze houdt mij in het oog tot dat ik bij d'r ben geweest en haar geknuffeld heb.
De andere roep ik bij zijn naam en hinnekt 9 van de 10 keer, behalve als hij eten heeft.

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 12:08

Meestal roep ik Hey Dusi of Hoi Schatje van me. Dan komt haar hoofdje om de hoek en heeeeeeel soms briest ze dan een beetje (meestal nietdus )

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 12:08

De ene keer: heey meiden en loop ik zachtjes naar men hengstje en zeg ik: hay kerel *LOL*
en dan horen ze de auto van te voren al Haha!
En dan kom ik binnen hoor je annabel luid erdoor heen shiwabel en oscar Lachen
Laatst bijgewerkt door parouscha op 09-01-03 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 12:24

Hey meissie, de reactie van haar is afhankelijk van haar bui, varierend tot van murmelen of een blik van ben je daar nou alweer? Als ik na het begroeten een paar keer heen en weer loop om wat mensen te spreken ofzo, staat ze wel elke keer te hinniken als ze me weer ziet.
Overigens zei iemand pas wel dat ze reageerde op het geluid van mijn auto (ze ziet me niet aankomen), wel grappig.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 13:03

Hey knuffel meestal. En dan probeer ik hem een kus op zn neus te geven, maar vaak ik hij dan net te snel weg, hij houd niet zo van geknuffel aan zn hoofd nml. Maar als rick niet op stal staat wordt ik begroet met luis gehinnik, hij houd er niet van om alleen te zijn.