Groet jij je paard als je op stal komt en hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 13:57

Meestal roep ik hee meissie of hee wijffie ofzo geloof ik. Soms wel eens Haa Lissie. Ze kijkt altijd zo gezellig op dan....baasje.....lopen Lachen

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 14:28

als ik door t hekje loop fluit ik meestal en dan vliegt lin der hoofd omhoog en als ze opstal staat komt ze pas op het laatste moment de stal *kiekeboe* of ze moet liggen. ik fluit thuis ook altijd naar de papagaai en die roept smorgens hallo terug Haha!

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 14:41

Ik zeg altijd heeeey merrie Haha!
En dan hinnekt ze altijd wel naar me,ook als ik met iemand staat te praten,en nog niet bij haar stal ben geweest geeft ze wel eens een brul Haha!
Zo van kom nouuhh Haha!

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 15:09

Ik roep haar altijd als ik aankom:he troeltje!!
Als ik dan niet snel genoeg bij haar ben gaat ze heel erg met haar hoofd lopen gooien en staan stampen.
Kortom:fijn dat je er bent,maar schiet toch eens een keer op Haha!

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 15:28

Hahahah ik heb geen vaste naam die ik roep. Meestal brabbel ik maar een koosnaampje op en dat is al genoeg voor een hinnikje!

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 15:38

Hi,

Als ik haar roep of begroet: hey dikkie dik (ze is nl. aan de forse kant) of hey meis.

Meestal ziet ze mij al aankomen en is ze beledigd als ik haar niet groet Haha!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 15:52

Bij Demi was het altijd zo als ze onze auto al hoorde stond ze al te hinnekken in de stal Lovers . En als de staldeur dan open ging en ik kwam binnen dan werd ik nog een luid verwelkomt door Demi (en daarna door Nobby die het iets zachter deed Haha! ). Tja ze kende ons wel altijd, zelf Knuffel werd op het einde van de stal periode helemaal gek als ik binnen kwam (bokken en springen in de stal Verward ). Ach jah je kan een band opbouwen met je pony/paard of je kan het niet Haha! . En de meisjes waar we bij op stal stonden konden dat duidelijk NIET want die pony's kropen achter in de stal als ze binnen kwamen Verward .


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 16:11

Als ik eraan kom roep ik meestal Maaaaaaaraaaaaaaakeltje Haha! En dan gaan ineens die oortjes omhoog en wordt er heftig gehinnikt. Soms alleen de oortjes maar meestal gaat het wel gepaard met geluid.

Overigens hier een leuk iets van. Vorige weekend voor de jaarwisseling waren mijn lieffie en ik bezig om de stal bij zijn huis voor Raak in orde te maken. Zo stond hij tijdelijk bij de buren gestald. Dat is ongeveer een metertje of 400 verder. Raak had me niet kunnen zien maar ineens hoorde ik een schreeuw en ik zei tegen EJ 'hey, die hinnik herken ik uit duizenden'. Dus ik doe een paar stappen zijwaarts, staat daar een paar honderd meter verder een zwarte schaduw met twee piepkleine oortjes naar voren gepriemd zo van 'ha, ik had je heus wel gehoord en geroken hoor'. Schattig he. De eigenaren van die stal vroegen me later nog wat er nou aan de hand was Haha! . TJa, ik heb gewoon een heerlijke band met mijn paardevriendje Clown . En die neemt niemand mij af Lovers

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 16:12

Ik heb 2 ruinen.... welke ik van een afstandje tesamen begroet met heee.. mannekkes... Op dat moment geeft Never een heerlijke begroeting terug. Vervolgens kijk ik bij Falco welke heel soms een heel laag geknor laat horen, hij krijgt dan een stukje wortel oid, daarna ga ik naar Never welke gedurende de begroeting met Falco een soort liedje staat te hinneken. Ook hij krijgt wat lekkers.

Wanneer ik eerst met mensen ga praten dan is Falco zwaar beledigd en komt mokkend zijn worteltje halen. Never niet die is altijd blij..

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 16:14

ik kom meestal binnen en dan zeg ik.....HEEEEEEEEEEEEEEEEJ en da kijkt meneer omhoog en geeft ie een schreeuw terug! *LOL*
lief zijn paarden tog eigenlijk he...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 16:22

Ik roep meestal paar meter voordat ik bij de stal ben Merrrrrrrlinnnn En dan gaat ze hinniken.

Als ik binnen ben zeg ik hoi tuttie's en dan negen van de tien keer komt erachteraan...heb je honger (tegen marilyn) of hou is op (ook tegen marilyn, omdat ze dan aan het weven is)

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 16:29

Meestal 'He, dames'(2 merrie veulens). En dan loop ik door om de rest te begroeten. Die worden ook allemaal dames genoemt(zijn het ook behalve Den).

Dan_ielle

Berichten: 46
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:31

Sam staat samen met twee Friese merries in de gang, eerst een fluitje en dan Heej meisjes! Reactie, 2 brommetjes en een hele zielige hoge hinik van Sam...best grappig. En idd, als ik op de andere gang even sta te praten, of ik ben met zadels aan het sjouwen dan komt er zo'n commentaar van 'schiet nou op'

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:34

Ik roep altijd Bruuuunooooo. Als ie dan hinnekt zeg ik : Haai schatje oid. *LOL*

Meestal hinnekt die wel hard naar me, alleen nu die zich niet zo lekker voelt komt er niet meer als een beetje gepruttel uit...

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:36

Als ik aankom op stal dan ga ik altijd eerst even naar Bokai, die me dan met de oortjes naar voren groet, en even een knuffel wil Lachen
Bij Funs roep ik altijd: Fuuunske en dan komt er een hinnik en krijgt hij een knuffel.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:38

ik zeg altijd: jiriiiii (jiron) en dan klik ik een paar keer en vaak hinnikt hij dan!
Laatst bijgewerkt door paardje op 06-01-03 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:42

Ik roep meestal " heeeee wijffie / meissie van me !!! " en dan soms komen er 2 hele hoge hinnikjes of 1 lage haha. De buurvrouw is ook altijd heel gezellig met mee hinniken. Of ik fluit en dan gelijk kijken, helemaal blij, dan doe ik het klipje van de deur open en dan duwt ze m zelf open met de neusje en komt ze ffies kijken Lovers *LOL*

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:45

GOEIEMIDDAG DAMES, en dan kijken er 12 paardenkoppies mijn kant op en je ziet ze denken NEEEEEEEEEEE niet die!

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:50

Ik fluit meestal al als ik op de weg naast haar stal fiets! (als ze naar buiten kijkt iig!) En dan kijkt ze al van heeeey! En als ik dan op stal niet gelijk naar haar toe ga, dan hoor ik op een gegeven moment een hoge hinnik, zo van waar ben je nou! Lachen En als ik niet al fluit, en gelijk naar dr stal loop, en dr deur gaan open, zeg ik altijd Haaaaj Wijfie!! En dan gaat ze een beetje mompelen! Haha!

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:57

Hoi,
Ik zeg meestal tegen mijn eigen pony (natasja) die staat altijd in de wei.
Dan roep ik altijd Tassie!
En dan kijken ze alle 2 op Haha! (shadow haar weide genootje)
En bij Iris (ver. fries) staat samen op stal met vera.
Dan zeg ik altijd IEeeeeerisje! en verrie!
Dan van die oortjes naar voren!
Leuk man!
Doei,
[naam]

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 18:10

Ineke2 schreef:
Ik roep altijd 'Hey Jochie!' Haha! Meestal krijg ik antwoord terug alleen als ie aan het eten is niet, want eten is belangrijker dan het baasje Knipoog


Haha ja dat klinkt erg bekend in de oren Haha! Als Omar staat te eten kan er een bom ontploffen maar hij eet door Vork

Als ik aan kom lopen dan roep ik hem al want ik kan hem van ver af al zien. Als hij niet met zijn hoofd buiten de stal staat dan komt hij naar buiten zodra hij me hoort roepen. Ik roep altijd Omar... hey kanjer van me en dan antwoord hij met een soort van brommerig gehinnek wat volgens mij betekend: okay geef hier die appel Vingers aflikken Haha! Hij krijgt altijd een lekker appeltje van me zodra ik op stal kom en als ik een keer geen appel bij me heb word ik helemaal gefouilleerd Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 18:13

Als ik de stal binnenkom gegroet ik altijd eerst mn kat, doe je dat niet dn val je erover en wordt je gek van het gemieuw Haha!
Dan til ik Maiky op en loop ik naar Pinky en Mysty. (ondertussen ben ik al begroet door luid gehinnik). Even een aai en even praten en dan zet ik Maiky neer en mogen ze naar buiten Lachen
Soms roep ik wel door de stal, maar dat ligt net aan mn humeur Haha!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:24

Ik zeg meestal: Rocky!! (dan kijkt hij om) En dan heeey paard! (dan gaat hij snuffelen enzo en als ik de deur uitloop achter me aanlopen enzo. Af en toe hinnikt hij heel zachtjes als hij mijn voetstappen (ofzo) hoort.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:44

M'n tinker laat zich alleen horen als ie niet weet waar mijn merrie'tje is, dan gaat ie heel zielig roepen van "waar ben je nu, HEEEEEEEEEEELP". M'n merrie'tje roept soms als ze ons met de auto hoort oprijden al (ze staat achter ons huis), of als we in de tuin bezig zijn en niet meteen even bij hen komen ... en als ze de kinderen ziet roept ze ook, ze weet zo die "korte tweevoeters" om 'r hoefje te winden ... "IK WIL HAPJJJJJJJJES!!! En geen ROMMEL, iets lekkers, of anders gooi ik het buiten Haha!"

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:56

als ze op stal staan, zien ze me nog niet aankomen, dus dan klak ik altijd even met m'n tong, of ik roep ze.. Mazzelt hinnikt meestal even, shakyra komt dan meestal met uitgestoken hoofd buiten boord.
Meestal zeg ik iets van 'goeiemorge lieffies" of iets in die richting *LOL*