Voor de vrouwen : Paardrijden en ongesteld zijn??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:20

Ff vraagje voor de wat oudere onder ons die NIET de pil slikken, zijn jullie nooit in de angst toch onbedoeld zwanger te worden?? ???

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:22

Ik ben denk ik ook erg bevoordeeld. Heb nergens last van, ben er met hooguit 3 dagen vanaf , krijg geen sjaggo buien. Ik rijd lekker door. Had alleen op mijn vorige stal geen wc, da's wel wat lastig. nu heb ik een nieuwe stal MET wc.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:24

Pellie schreef:
Ik heb eigenlijk meer last van een zere doos als ik een uur les heb gehad, soms tot bloedens toe. Iemand hier een tipje voor? Bloos


Yep......loop al jaren te vechten tegen dit probleem! Maar.....ik heb voor mezelf de oplossing gevonden. Ik heb eindelijk eens een rijslip MET kunstzeem in het kruis aangeschaft. Daarna naar de Welkoop gereden voor een potje ouderwetse uierzalf en ik was klaar.
Wel de echte uierzalf (Farm-O-San) trouwens. Ik neme een klodder zalf, smeer dat rijkelijk tussen den lippen in en trekke die dikke onderbroek aan. Rijden maar!!!!!!!!! *LOL* *LOL*
Succes!!! Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:34

orionneke schreef:
Ff vraagje voor de wat oudere onder ons die NIET de pil slikken, zijn jullie nooit in de angst toch onbedoeld zwanger te worden?? ???


Ja, elke maand is het een opluchting als ik weer ongesteld wordt... Knipoog
Ook voor mijn vriend... (Wij zijn 26, maar zien eigen kinderen (nog) niet zitten
Alleen die eerste paar dagen vind ik niet leuk. Als ik me echt beroerd voel (dag van te voren barstende hoofdpijn bijvoorbeeld, eerste dag enorme buikpijn, maar dat verschilt per keer) dan sla ik echt even over. Daarna rijdt ik wel weer. Gebruik tampons met inlegkruisje dat niet snel doorlekt en als ik erg ongesteld ben dan heb ik gelukkig een zwarte rijbroek...
Als ik dan al doorlek, zie je er niets van... Knipoog

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:59

Als ik dit allemaal lees heb ik het erg makkelijk, ik heb nooit echt last. Soms hoofdpijn en een beetje shaggie, maar dat wordt allebei alleen maar erger als ik thuis blijf zitten. Lips are sealed
Dus ik ga gewoon lekker rijden. *LOL*

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 22:14

FlyingHigh schreef:

Ik, als trouwe Mirena- draagster, zal stiekum verklappen wat een het nou eigenlijk is........
De Mirena is een hormoon- spiraaltje die in je baarmoeder wordt gebracht en die 5 jaar lang een extreem lage hoeveelheid hormonen afgeeft aan je baarmoeder waardoor er geen slijmvlies in je baarmoeder meer wordt gevormd. Dit heeft 2 extreem grote voordelen: 1. als er onverwachts toch nog een bevrucht eitje komt aandwarrelen, heeft die geen slijmvlies om zich in vast te hechten en zich te gaan ontwikkelen tot kind en 2. aangezien er geen slijmvlies wordt gemaakt elke maand, menstrueer je bijna niet meer. Tijdens een menstruatie wordt namelijk je slijmvlies verstoten en dat geeft de maandelijkse bloeding.
Het plaatsen van een Mirena is wel even pijnlijk, vooral als je nog geen kids hebt gebaard. Maar goed, 2 asprientjes erna en een middagje op de bank met een stapeltje roddelbladen en je bent er weer overheen. Het kan bij de huisarts of de gyneacoloog. Het eerste halve jaar is er kans op kleine bloedinkjes, maar dat stelt niets voor.... Haha!
Ik heb vorige week voor een nieuwe Mirena laten plaatsen. Ik vond het tijd om na 4 jaar weer eens een verse te hebben, *LOL* *LOL* .


Ach tuurlijk...een spiraaltje! Dat heb ik nog gehad bij een tentamen Biologie...
* Schaam schaam* ( Dit moet mijn bio-leraar niet lezen Knipoog)

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 22:18

FlyingHigh"]
[quote="Pellie schreef:
Ik heb eigenlijk meer last van een zere doos als ik een uur les heb gehad, soms tot bloedens toe. Iemand hier een tipje voor? Bloos


Yep......loop al jaren te vechten tegen dit probleem! Maar.....ik heb voor mezelf de oplossing gevonden. Ik heb eindelijk eens een rijslip MET kunstzeem in het kruis aangeschaft. Daarna naar de Welkoop gereden voor een potje ouderwetse uierzalf en ik was klaar.
Wel de echte uierzalf (Farm-O-San) trouwens. Ik neme een klodder zalf, smeer dat rijkelijk tussen den lippen in en trekke die dikke onderbroek aan. Rijden maar!!!!!!!!! *LOL* *LOL*
Succes!!! Haha!
[/quote]

Helpt dit echt?? Want dit heb ik dus al jaren alleen bij mijn paard. Heb er op anderen nooit last van gehad. Ik wordt er soms echt moedeloos van want rijden wordt er niet leuker van want het doet zo zeer, het geneest wel snel maar toch errug lastig en pijnlijk.
Wat moet ik me voorstellen bij die slips???? En waar koop je ze enz??

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 22:18

Voor de mensen die de pil doorslikken....

Ik wil graag meer info...
Heb zelf al een paard jaar de prikpil, en ik ben echt helemaal happy...!
Ik heb alleen het idee dat deze een beetje zwaar is... ( ben 5 kilo aangekomen... en heb altijd trek....) Of het valt mee met het 'zware'en mag ik blij zijn dat ik geen 10 kilo ben aangekomen......
Maar opzich heeft de pil ( een lichtere dus) wel wat vind ik, ik wist dat je hem kkon doorslikken, maar zolang dus niet......
Het nadeel is dan wel dat ik met strips aan de slag moet, nu hoef ik enkel eens in de 3 maanden te prikken.....
Wie kan mij hier dus wat meer over vertellen...

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 22:19

FlyingHigh"]
[quote="Pellie schreef:
Ik heb eigenlijk meer last van een zere doos als ik een uur les heb gehad, soms tot bloedens toe. Iemand hier een tipje voor? Bloos


Yep......loop al jaren te vechten tegen dit probleem! Maar.....ik heb voor mezelf de oplossing gevonden. Ik heb eindelijk eens een rijslip MET kunstzeem in het kruis aangeschaft. Daarna naar de Welkoop gereden voor een potje ouderwetse uierzalf en ik was klaar.
Wel de echte uierzalf (Farm-O-San) trouwens. Ik neme een klodder zalf, smeer dat rijkelijk tussen den lippen in en trekke die dikke onderbroek aan. Rijden maar!!!!!!!!! *LOL* *LOL*
Succes!!! Haha!
[/quote]

Helpt dit echt?? Want dit heb ik dus al jaren alleen bij mijn paard. Heb er op anderen nooit last van gehad. Ik wordt er soms echt moedeloos van want rijden wordt er niet leuker van want het doet zo zeer, het geneest wel snel maar toch errug lastig en pijnlijk.
Wat moet ik me voorstellen bij die slips???? En waar koop je ze enz??

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 22:24

De allerergste dagen rij ik bijna niet (of niet te lang), gebruik gewoon maandverband. En als ik de de eerste dagen rij, dan ben ik ook constant bang voor rode vlekjes door mijn spierwitte rijbroek Bloos (hoog tijd om een donkere rijbroek aan te schaffen )
Daarbij komt dat ik verschrikkelijk chagerijnig kan zijn dan, en dat doe ik m'n pony ook liever niet aan Haha!

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 22:31

Sorry maar dr ging wat fout bij mij vandaar de vele berichtjes zal de mody pben. Bokt is traag en lastig bij mij.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 22:44

Een prikpil is heel erg zwaar, omdat hij (geloofik) een half jaar moet houden.
Ik gebruik de diane pil al een paar jaar en nu is e buikpijn en de bloedingen minder.
Ik viel eerst altijd flauw van de buiken en rugkrampen.
Ook heb ik pillen tegen de buikrampen. En ook nog vanalles tegen migraine want ik krijg standaart een aanval.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 22:51

Die van mij is dus 3 maanden en een paar weken (ik doe er iets langer mee...)
Maar in princiepe wordt dat pul in je vet geprikt, Dagelijks gebruik je wat van dat vet (en vervangt door nieuw..) en dan neem je dus wat van dat spul mee.... Zolang je niet plots heel veel af valt is de dosering dus goed, maar volgens mij alsnog vrij zwaar?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 01:04

Kelly_ann schreef:
Voor de mensen die de pil doorslikken....

Ik wil graag meer info...
Heb zelf al een paard jaar de prikpil, en ik ben echt helemaal happy...!
Ik heb alleen het idee dat deze een beetje zwaar is... ( ben 5 kilo aangekomen... en heb altijd trek....) Of het valt mee met het 'zware'en mag ik blij zijn dat ik geen 10 kilo ben aangekomen......
Maar opzich heeft de pil ( een lichtere dus) wel wat vind ik, ik wist dat je hem kkon doorslikken, maar zolang dus niet......
Het nadeel is dan wel dat ik met strips aan de slag moet, nu hoef ik enkel eens in de 3 maanden te prikken.....
Wie kan mij hier dus wat meer over vertellen...


Je zou eens met je dokter moeten overleggen of een minder zware pil uitkomst bied. Dat hoeft namelijk niet zo te zijn, maar je kan het proberen. Ik slik de pil dus altijd door, heb het overlegd met mijn dokter en had ook nooit last van tussenbloedingen, dus prima! Ik slikte de Diane-35, een redelijk zware pil die ik op mijn 14e kreeg tegen de jeugdpuistjes. Daar word deze pil vaak voor gebruikt, ook voor andere hormonale problemen, als je alleen de pil slikt om niet zwanger te worden kun je beter een lichtere pil nemen. Omdat ik aardig veel rook en last heb van de doorbloeding in mijn benen ben ik een tijdje overgegaan op een lichtere pil, Femodeen. Deze kan ik dus doorslikken zoveel als ik wil, maar ik werd gewoon ongesteld, mijn lichaam trok zich er niks van aan. En dan werd ik ook nog 2 weken lang ongesteld, en niet een beetje, nee echt super-mega-tampon-ongesteld.
Toen was ik het helemaal zat en ben ik een half jaar gestopt (had toch geen vriend) maar dan blijf ik dus onregelmatig en heftig ongesteld.
Dus maar weer terug naar de Diane-35, de eerste maand had ik wel een tussenbloeding, en daarna nergens meer last van.

Het is dus ook een kwestie van een beetje uitproberen..

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 08:44

Nee hoor, een MIRENA is een spiraaltje met hormonen op die in de baarmoeder ingebracht is.

Sorry Haha! je heb tegenwoordig zoveel dingen, ipv de pil

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 09:26

orionneke"]
[quote="FlyingHigh"][quote="Pellie schreef:
Ik heb eigenlijk meer last van een zere doos als ik een uur les heb gehad, soms tot bloedens toe. Iemand hier een tipje voor? Bloos


Yep......loop al jaren te vechten tegen dit probleem! Maar.....ik heb voor mezelf de oplossing gevonden. Ik heb eindelijk eens een rijslip MET kunstzeem in het kruis aangeschaft. Daarna naar de Welkoop gereden voor een potje ouderwetse uierzalf en ik was klaar.
Wel de echte uierzalf (Farm-O-San) trouwens. Ik neme een klodder zalf, smeer dat rijkelijk tussen den lippen in en trekke die dikke onderbroek aan. Rijden maar!!!!!!!!! *LOL* *LOL*
Succes!!! Haha!
[/quote]

Helpt dit echt?? Want dit heb ik dus al jaren alleen bij mijn paard. Heb er op anderen nooit last van gehad. Ik wordt er soms echt moedeloos van want rijden wordt er niet leuker van want het doet zo zeer, het geneest wel snel maar toch errug lastig en pijnlijk.
Wat moet ik me voorstellen bij die slips???? En waar koop je ze enz??
[/quote]

Die rij- slips gewoon gekocht bij een ruiterzaak.....kan niet missen! We zijn blijkbaar niet de enigen die dit probleem hebben Haha! Haha! .

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 09:53

Ik rij altijd gewoon door. Als ik me beroerd voel (buikpijn, rugpijn, moedeloos) neem ik 1 of 2 paracetamol. Verder neem ik voor het rijden een schone tampon. Ik slik wel de pil, Femodeen om precies te zijn, dat scheelt wel bij mij. Als ik eenmaal bezig ben met rijden vergeet ik mijn ongesteldheid. Meestal denk ik er pas weer aan als ik thuis ben. Van doorlekken heb ik nooit last gehad.

Verder ben ik wel erg geïnteresseerd in die hormoonspiraaltjes. Bijvoorbeeld, of je dan ook minder last hebt van stemmingswisselingen en een zwaar "gevoel" en hongerigheid. Want daar heb ik wel last van sinds ik de pil slik. Ik heb wel willen stoppen met de pil om te kijken of het daaraan lag, maarja ik heb een vriend, dus da's niet echt handig.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 11:45

Esme_27 schreef:
Dus maar weer terug naar de Diane-35, de eerste maand had ik wel een tussenbloeding, en daarna nergens meer last van.

Het is dus ook een kwestie van een beetje uitproberen..


Oh, jakkie die neem ik dus nooit meer!!! De Diane-35 Heb hem ook gekregen op mijn 16 ivm puistjes maar na 3 jaar ben ik er mee gestopt en overgegaan op een lichte (Meliane) want ik kreeg er dus migraine van Boos! Mijn zus had dat ook van de Diane maar die is nog langer door blijven slikken maar heeft dus nu wel vaker last van migraine aanvallen ondanks dat ze de Diane niet meer slikt. Daar had ik dus geen zin in Lachen Nee, geef mij eigenlijk liever maar helemaal geen pil dan heb ik ook geen last van buikpijn meer maar ja........ wordt een beetje lastig met een vriend en alleen condooms gebruiken heb ik ook niet zo'n vertrouwen in Cool

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 11:59

ik zoek dan vaak de twee dagen niet te rijden door de buikpijn, maar als ik dan aan het rijden ben word het juist minder. dat heb ik ook als ik ziek ben. als ikheb gereden voel ik me altijd een stuk beter.

met maandverband rijden vind ik trouwes echt niet fijn. gebruik altijd tampons, echt een geweldige uitvinding Haha!

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 12:01

Annetje schreef:
Een prikpil is heel erg zwaar, omdat hij (geloofik) een half jaar moet houden.


Nee hoor, de prikpil is niet zwaarder dan de "gewone" pil. Het is een ander hormoon dat werkzaam is. Bij de gewone pil is het werkzaam hormoon Oestrogeen, bij de prikpil is het werkzaam hormoon Progesteron.

Ik heb zelf nu ook al weer 3 jaar de prikpil en ik vind het ideaal. Van de gewone pil werd ik depressief of vreselijk chagerijnig of ik kreeg er migraineaanvallen van. En ik vergat 'm ook nog wel eens een keertje. Ben nu op advies van de gynaecoloog overgegaan op de prikpil en echt ik vind het super. 1x per 3 maanden even een prikje halen en je bent weer klaar. Niet meer ongesteld, geen krampen , nee voor mij niks anders meer hoor. Aangekomen ben ik wel, maar of dat nou aan die prikpil ligt, geloof het niet hoor Bloos

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 12:03

On topic ik gebruik gewoon een tampon en rij in een donkere broek. Voor het geval dat. Haha!

Off topic. Ik ben sinds een paar maanden gestopt met de pil. Aangezien ik er strontchagerijnig van werd. Het blijkt dat de 3e generatie pilgebruikers last kan krijgen van longembolie.

Ik slikte de pil va mijn 15e dus al een jaar of 14. Het blijkt dat ik qua hormonen etc. nog een puber was. Errug fijn een puber van 29. Ik merk dat ik me nu beter voel, dus minder chagerijnig. Niet superveel meer last van buikpijn heb of vloeiingen. En erg belangrijk meer zin in sex. Knipoog Dit schijnt nl ook nogal een probleempje te zijn met de pil.

Het enige nadeel is het geklooi met condooms.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 12:08

Maar Lisette, gebruiken jullie nu alleen condooms? Ik zou daar echt heel zenuwachtig van worden (bovendien was ik nooit zo handig met die dingen). Voor de rest zou ik, als ik jou zo hoor zo stoppen met de pil. Maar ik moet wel een veilig alternatief hebben, zoals een hormoonspiraaltje.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 12:20

Sinds ik een keertje een schimmelinfectie heb gehad van tampons gebruik ik ze niet meer..

Ik was altijd heel netjes met verschonen enzo, maar toch last gehad..

Nee, die dingen zijn geen uitkomst voor mij.. Ik word er ziek van..

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 12:30

Lisette schreef:
En erg belangrijk meer zin in sex. Knipoog Dit schijnt nl ook nogal een probleempje te zijn met de pil.


Maar dan is de pil dus nog veiliger Haha!. Maar 't klopt wel hoor, de pil verstoort je hormoonhuishouding en dat heeft invloed op de sexdrive }>. t' klopt dus helemaal!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 12:41

Esme_27 schreef:
Uhm... iedereen gaat nu waarschijnlijk over me heen vallen, maar ik slik gewoon altijd de pil door.. (trouwens na het te vragen aan de dokter)


Ik niet, want dat doe ik ook! Ik kan het 4 maanden uitstellen, dan is mijn lijf het zat. Ook met toestemming uiteraard. Bevalt me goed hoor! Haha!