Voor de vrouwen : Paardrijden en ongesteld zijn??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 13:53

Ik heb altijd tampons maar voro het geval dat zorg ik wel dat ik niet ongestelt ben als ik wedstrijd heb je weet maar nooit met zo'n witte broek Haha!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 14:10

Ik heb er geen problemen mee. Heb ook nooit last van extreme buikpijn of dergelijke. Wat krampjes af en toe, eerder moe, last mijn rug, maar that´s it.
Ik gebruik al jaren tampons, met maandverband rijden/fietsen/lopen/zitten vind ik echt vre-se-lijk. Voelt vies, en zit niet lekker. Tampons voel je niet, maar houden minder vast. Het enige lastige vind ik dat even naar je paard op een neer (uur fietsen, half uur mesten, poetsen en rijden, toch al gauw een paar uur), zonder toilet in de buurt, de kans op doorlekken inderdaad groot maakt. Soms, de eerste dagen, deed ik wel eens én tampon én maandverband.
Overigens moet ik ook hele Endurancewestrijden afleggen terwijl ik ongesteld ben. Dat is soms dus een km of 40.. Dan doe ik voor het geval dat.. een zwarte broek aan Tong uitsteken

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 16:15

De pil kan helpen als je veel pijn heb..
Ik doe gewoon maandverband in.. wel verschonen na het rijden, maandverband kan kapot gaan..

Karnat is er eindelijk!

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 16:16

Esme_27 schreef:
Uhm... iedereen gaat nu waarschijnlijk over me heen vallen, maar ik slik gewoon altijd de pil door.. (trouwens na het te vragen aan de dokter)


Ik heb het geprobeerd maar ik kreeg hartstikke pijn in mijn borsten.

Karnat is er eindelijk!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 16:28

Voordat ik de pil slikte, had ik altijd onwijs kramp enzo, toen reed ik liever dus ook echt niet!

Nu ik aan de pil ben bloed ik bijna niet, dus heb er amper last van.

Toch let altijd wel op,ookal lek ik bijna nooit door...als ik ff wat voel wat voor me gevoel niet goed is wil ik er wel altijd zo snel mogelijk vanaf Haha! en er dan toch achter komen dat er niks aan de hand is Frusty

22 Januari verwachten we ons kleintje

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 16:50

Ik voel me de 1e 2/3 dagen echt beroerd. Vooral de 1e en 2e dag heb ik vreselijke buikpijn en ook mijn onderrug doet erg pijn.
De 1e dag rij ik gewoon niet, de 2e dag soms. Daarna is de pijn meestal over en rij ik weer.
Voor doorlekken ben ik soms ook wel bang ( is me al wel een paar keer overkomen, maar nog niet bij het rijden gelukkig...), maar ik zorg ervoor dat ik genoeg maandverband bij me heb en ik ga vlak voor het rijden gewoon even naar de wc.

En o, wat ben ik blij als het weer achter de rug is!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 16:53

De eerste dag heb ik meestal ontzettende buikpijn, maar als ik dan normaal zou gaan rijden doe ik het normaal ook.
Slik wel altijd aardig wat ibuprofen, als ik dat niet doe kan ik onderhand niet lopen, dan trekt de pijn ook helemaal door naar m'n benen..
De 2e dag is het allemaal al bijna over en kan ik weer alles doen..
Doorlekken heb ik nooit last van, alleen als ik zelf zo dom ben om te vergeten dat ik een tampon in heb (zo zie je wel, dat ik er dan helemaal geen last meer van heb).

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:36

gewoon nieuwe tampon Haha!
Ik heb bijna nooit last van ongesteldheid, en ik houd het ook niet bij. Wat soms wel dom is want dan ben ik ineens ongesteld en dan is het "huh nu al 4 weken verder Verward " Maargoed, ik rijd dus altijd door. Ideaal die tampon Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:41

Ik heb m.n. de eerste dag last van mijn buik maar ik ben er al achter gekomen dat als ik bezig ben ik er het minst last van heb (juist als ik zielig in een hoekje ga zitten wordt het erger). Dus in principe rij ik gewoon als ik ongesteld ben. Van te voren een nieuwe tampon/maandverband en zodra ik het paard heb uitgestapt en verzorgd en weer in stal of het weiland sta, trek ik een sprintje naar de wc om alles even te controleren Haha!

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:47

Ik ben zo ontzettend gezegend, ik heb helemaal maar dan ook helemaal nergens last van. Ik ben drie dagen een heel klein beetje ongesteld, geen buikpijn, geen rugpijn, geen moodswings ik ben gewoon ik en verder niet

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:53

Nimber schreef:
Ik heb altijd tampons maar voro het geval dat zorg ik wel dat ik niet ongestelt ben als ik wedstrijd heb je weet maar nooit met zo'n witte broek Haha!


Dus je steld je wedstrijd er speciaal voor uit.
Aha, dat kan natuurlijk ook, het is natuurlijk wel zo dat als je doorlekt met een witte broek Bloos

Maare Kheb de 1ste dag altijd krampen en ben dan vrij ziekjes.
Maar de 2de en de rest van de week nergens last van, Tampon gebruiken en klaar Haha!

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:54

Het doorslikken van de pil kan helemaal geen kwaad, heb het er uitvoerig over gehad met mijn huisarts en gyneacoloog. En dat je daar onvruchtbaar van wordt is een fabeltje ! Als het een uitkomst biedt, waarom niet he. Zelf ben ik gestopt met de pil, en is mijn menstruatie wel heftiger geworden, maar een Super-Tampon biedt dan uitkomst met paardrijden..

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 18:44

parouscha"]
[quote="Nimber schreef:
Ik heb altijd tampons maar voro het geval dat zorg ik wel dat ik niet ongestelt ben als ik wedstrijd heb je weet maar nooit met zo'n witte broek Haha!


Dus je steld je wedstrijd er speciaal voor uit.
Aha, dat kan natuurlijk ook, het is natuurlijk wel zo dat als je doorlekt met een witte broek Bloos

Maare Kheb de 1ste dag altijd krampen en ben dan vrij ziekjes.
Maar de 2de en de rest van de week nergens last van, Tampon gebruiken en klaar Haha!
[/quote]

Ik denk dat Nimber bedoelt dat als ze wedstrijd heeft, ze de pil doorslikt en dan dus niet ongesteld word Knipoog

Zelf rijd ik gewoon door als ik ongesteld ben...voor ik op ga zadelen even naar de wc en als het paard op stal staat weer even om alles te controleren Haha! Ik heb heel soms wat lichte kramp, maar verder eigenlijk niet zoveel last gelukkig, al ben ik altijd blij als het weer voorbij is...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:03

Ik slik meestal de pil door maar als ik dan wel ongesteld ben en ik ga rijden is het niet echt fijn, maar ik ga der niet voor thuisblijven...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:06

Mo4ever schreef:
doordat je de pil door slikt......heb je meer kans op onvruchtbaarheid.....maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten


Onzin, de bloeding bij de pil is kunstmatig voor de gemoedsrust van de vrouw in kwestie omdat het "hoort", maar het heeft op zich niets te maken met latere vruchtbaarheid. Iemand die met de pil stopt moet vaak wel twee tot drie maanden wachten om een zwangerschap, alles tot een jaar lang is normaal zelfs!!! En ik krijg NOOIT bloedingen, en heb twee gezonde kids, en ben al zwanger als je even "raar" kijkt ... Haha! ... Dus, nee, deze stelling klopt niet!

En voor de paardrijdende bevolking, laat een MIRENA plaatsen, ik heb sindsdien GEWOON GEEN BLOEDINGEN meer, het is normaal, ervoor had ik zoiets van OEPS ... hahaha ... drie drupjes, weer een slipje naar de maan, dus was ook echt het vermelden niet waard!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:08

sonjabelgium schreef:
en ben al zwanger als je even "raar" kijkt ... Haha! ... Dus, nee, deze stelling klopt niet!



Ken het Haha! als de wind verkeerd staat, dan moet ik op gaan letten Haha! Haha!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:10

sonjabelgium schreef:
En voor de paardrijdende bevolking, laat een MIRENA plaatsen, ik heb sindsdien GEWOON GEEN BLOEDINGEN meer, het is normaal, ervoor had ik zoiets van OEPS ... hahaha ... drie drupjes, weer een slipje naar de maan, dus was ook echt het vermelden niet waard!


Mag ik vragen wat een MIRENA is?
En is dat dan wel goed, geen bloedingen? Verward

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:23

gijsenkim schreef:
Ik ben zo ontzettend gezegend, ik heb helemaal maar dan ook helemaal nergens last van. Ik ben drie dagen een heel klein beetje ongesteld, geen buikpijn, geen rugpijn, geen moodswings ik ben gewoon ik en verder niet


me 2! Maar dan 4 daagjes. Alleen het rare is...ik ben meestal heel melig echt vaag Haha! En Mirena is zo een ding in je arm

22 Januari verwachten we ons kleintje

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:39

Ik ben vorig jaar aan de pil gegaan, omdat ik het 'onder controle 'wou hebben.
Fijn dacht ik zonder probs op vakantie. Ik had wel het idee dat ik van de pil sjaggie werd, maar in die tijd zat bij mij gewoon echt alles tegen dus het kan een combi zijn geweest.

Als ik ongesteld ben rijd ik de eerste 2 dagen nooit. Maar toen we gezellig op ijsland zaten en ik ontdekte dus die ellende(ondaks de pil) kon ik wel janken.
Ik zal je zeggen dat als je in de middle of nowhere zit, geen douche, te weinig maandverband en dan ook nog een 6a7 uur op je paard moet zitten hobbelen geen pretje is.
En dat later alle ander meiden ook nog ongesteld worden(allemaal pil slikkers) en je ook nog eens je schaarse maandverband moet delen. Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel

Ik heb die pil aan de kant geflikkert toen ik thuis kwam, voelde me daarna een stuk vrolijker en midder vet Haha!
Het enige naadeel is dat het best wel hevig is nu. Ik wil wel weer met de pil beginnen omdat het gewoon makkelijker is.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 20:06

toen ik 11 jaar was begon het gesodemieter al. Eerst steeds de eerste paar dagen aan de ibuprofen.
Die werkte na een jaar of 2-3 niet meer zo goed en ben ik overgestapt op femapirin om de pijn dragelijk te houden.
Sinds mijn 15de of 16de ben ik al aan de pil zodat ik niet elke 4 weken met buikpijn in bed moet liggen de eerste 2 dagen.
En sinds dien nergens meer last van gehad. Ook met rijden niet en ik heb een hekel aan tampons en maandverband(always paars met vleugeltjes werken super) voel er bijna niets van.

Wodan en ik onderweg in de M2

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 20:14

Haagsemeid"]
[quote="gijsenkim schreef:
Ik ben zo ontzettend gezegend, ik heb helemaal maar dan ook helemaal nergens last van. Ik ben drie dagen een heel klein beetje ongesteld, geen buikpijn, geen rugpijn, geen moodswings ik ben gewoon ik en verder niet


me 2! Maar dan 4 daagjes. Alleen het rare is...ik ben meestal heel melig echt vaag Haha! En Mirena is zo een ding in je arm
[/quote]

Ik, als trouwe Mirena- draagster, zal stiekum verklappen wat een het nou eigenlijk is........
De Mirena is een hormoon- spiraaltje die in je baarmoeder wordt gebracht en die 5 jaar lang een extreem lage hoeveelheid hormonen afgeeft aan je baarmoeder waardoor er geen slijmvlies in je baarmoeder meer wordt gevormd. Dit heeft 2 extreem grote voordelen: 1. als er onverwachts toch nog een bevrucht eitje komt aandwarrelen, heeft die geen slijmvlies om zich in vast te hechten en zich te gaan ontwikkelen tot kind en 2. aangezien er geen slijmvlies wordt gemaakt elke maand, menstrueer je bijna niet meer. Tijdens een menstruatie wordt namelijk je slijmvlies verstoten en dat geeft de maandelijkse bloeding.
Het plaatsen van een Mirena is wel even pijnlijk, vooral als je nog geen kids hebt gebaard. Maar goed, 2 asprientjes erna en een middagje op de bank met een stapeltje roddelbladen en je bent er weer overheen. Het kan bij de huisarts of de gyneacoloog. Het eerste halve jaar is er kans op kleine bloedinkjes, maar dat stelt niets voor.... Haha!
Ik heb vorige week voor een nieuwe Mirena laten plaatsen. Ik vond het tijd om na 4 jaar weer eens een verse te hebben, *LOL* *LOL* .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 20:28

ik ben hooguit zo lek alss een zeef, maar dat mag de pret niet drukken. Questie van op tijd verschonen.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 20:28

Haagsemeid"]
[quote="gijsenkim schreef:
Ik ben zo ontzettend gezegend, ik heb helemaal maar dan ook helemaal nergens last van. Ik ben drie dagen een heel klein beetje ongesteld, geen buikpijn, geen rugpijn, geen moodswings ik ben gewoon ik en verder niet


me 2! Maar dan 4 daagjes. Alleen het rare is...ik ben meestal heel melig echt vaag Haha! En Mirena is zo een ding in je arm
[/quote]

Nee hoor, een MIRENA is een spiraaltje met hormonen op die in de baarmoeder ingebracht is. Het blijft er enkele jaren zitten, voelt er tijdens het sexen niets van (ik kan het wel bij me zelf voelen zitten), het is 99.9% veilig (alleen geen partner is nog veiliger). Iemand met hevige bloedingen krijgt middelmatige tot minieme bloedingen, iemand met gemiddeld tot weinig is er vaak helemaal vanaf. En, het kan helemaal geen kwaad dat je geen bloedingen krijgt, wil je zwanger worden zal het spiraaltje verwijderd worden, en is er aangeraden een maandje te "wachten" om te weten wanneer je ovuleert, verder ben je meteen terug vruchtbaar, het is meer uit gemaktsoogpunt voor de dokter/verloskundige dat wat anders! Verder is het plaatsen geen pretje, een kleine week erge buikpijn en hoofdpijn, maar erna ....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 20:43

gijsenkim"]
[quote="sonjabelgium schreef:
en ben al zwanger als je even "raar" kijkt ... Haha! ... Dus, nee, deze stelling klopt niet!



Ken het Haha! als de wind verkeerd staat, dan moet ik op gaan letten Haha! Haha!
[/quote]

Ik heb de noordwester- stormen van november 1995 en november 1997 meegemaakt..... *LOL* *LOL*
Ik zweeeeeeeeer bij de Mirena!!! Nu kan ik rustig in de gespierde armen van mijn man kruipen zonder kans op nog meer gezinsuitbreiding, Lovers .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:14

Ik heb de eerste dag altijd het meeste last. Ook oorlog in mijn buik en soms een week gevoel in de rug. Ik heb er geen last mee met rijden. In de dagen voor het ongesteld worden heb ik ook altijd last van zware, zere borsten maar gelukkig zijn ze niet zo groot dat ik er last van heb met rijden. Haha!

Ik heb eigenlijk meer last van een zere doos als ik een uur les heb gehad, soms tot bloedens toe. Iemand hier een tipje voor? Bloos

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, OmgiliBot en 70 bezoekers

cron