rijden met chaps (van die lange)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

rijden met chaps (van die lange)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 20:20

In de winter vind ik het altijd errug koud om te rijden, nu zat ik te denken dat chaps misschien wel ietsje warmer zijn om mee op het paard te klauteren. Zijn er hier mensen die rijden met chaps??? Ik bedoel die lange, geen mini chaps, maar die die je over je broek heen doet. Zijn ze ook warm of valt dat tegen?????En wat kosten ze ongeveer? Alvast bedankt.


VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 20:22

ik rijd er in de winter altijd mee. ik vind ze heerlijk rijden. ik reed er al mee toen ik nog engels reed. helaas deze winter niet ik ben eruit gegroeid en nieuwe aanschaffen zit er voorlopig niet in. maar ik vind het wel een aanrader


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 20:24

Ik heb ze , en ze zijn idd wel lekker warm over je spijkerbroek.
Niet superwarm , maar houdt net die kou uit je bovenbenen zeg maar. Lachen

Ik rij er alleen maar heel af en toe mee , omdat ik mijn minichaps fijner vind om mee te rijden....

Ik heb er geloof ik 75 gulden voor betaald , kastanjebruin zeer soepel suede met over de hele lengte rits met daarnaast franje. Tweedehands maar als nieuw nog.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 21:11

Het is ietsje warmer en bij regen bleef ik ook redelijk droog. Die van mij hebben alleen (toen nog) FL350,- gekost geloof ik Bloos Alleen dan heeft ie wel franjes Haha! (Ik moest en zou dat toen hebben, ze liggen nu al 'n hele tijd in de kast en heb ze zo'n 3 jaar, maar niet intensief gebruikt)
Alleen de rits is kapot Boos! Moet 'm nog steeds laten maken, maar 't komt er niet van...

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 21:47

Ik gebruikte de mijne niet zozeer voor de warmte, maar om droog te blijven. In een regenbroek te paard is niet echt praktisch, vandaar dat ik chaps kocht.
Tegen de kou trek ik meestal een panty aan onder mijn broek. Lekker warm en je blijft toch bewegingsvrijheid houden.

* To Belg, or not to Belg *

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 22:34

Ik heb ze ook, gekregen van Viv en ik moet zeggen: ik ben er onwijs blij mee!! Ze zijn lekker warm, ze zitten lekker, je krijgt ze makkelijk schoon... echt ideaal!! Als ik deze niet meer pas of als ze kapot zijn, koop ik geheid nieuwe hoor!!

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 22:54

Zelf heb ik wax-chaps, van die lange dus, ideaal!!
Spuit ze 1x per jaar in om waterdicht te maken en verder af en toe schoonmaken.
Ook lekker warm, toendertijd ( 6 jaar geleden ) moest ik 3 kwartier naar Sharief fietsen en dan had ik die chaps al aan en toch warme benen ondanks de vrieskou.
Wel een koude kont helaas maar dat nam ik op de koop toe.

;-)

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:05

Het scheelt in de koude benen. Let er wel op dat ze lekker soepel zijn, zodat ze niet gaan knellen in de knie of zo. Rits ze dicht en zet ze rechtop neer, als ze als een plumpudding in elkaar storten, dan zijn ze soepel. Blijven ze een beetje overeind op een hoopje liggen, dan zijn ze waarschijnlijk wat stug. Doe ze vervolgens aan en ga op je hurken zitten, als ze niet knellen, dan zijn ze goed. Kijk niet op een paar euro bij aanschaf, de mijne waren bijna 150 euro, maar ze zitten dan ook als gegoten, dat is belangrijker, quality remains, long after the price is forgotten......

Als het echt koud wordt, doe dan een lange onderbroek o.i.d. onder je (rij)broek aan, dat scheelt enorm. Chaps erover en niemand doet je wat.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 00:03

ikke schreef:
Rits ze dicht en zet ze rechtop neer, als ze als een plumpudding in elkaar storten, dan zijn ze soepel. Blijven ze een beetje overeind op een hoopje liggen, dan zijn ze waarschijnlijk wat stug.


Heb je heel toevallig ook tips hoe je stug geworden chaps weer een beetje soepel krijgt? (suede)

Verder vind ik het voor de winter echt een uitvinding! Haha!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 00:13

Hebben jullie niet dat jullie suede chaps 'kaal' worden? Weet iemand wat je ertegen kunt doen of gebeurd dat zowiezo?

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-03 10:32

Bedankt voor de ips. Ik ga denk ik toch eens kijken of ik een paar op de kop kan tikken. Als ik jullie verhalen hoor van lekkere warme benen hhmmmm

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 15:48

Ik draag ook altijd chaps en zitten veel lekkerder als rijlaarzen (vind ik dan Tong uitsteken ) Alleen ben pas zo dom geweest dat ik ze in de schuur voor de deur heb gegooid en ze helemaal nat geregend zijn, en nu na een week nog steeds nat zijn Boos!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:11

Een vriend van me rijdt ook met die chaps. Kom ik aan met mijn bevroren benen, heeft hij het heerlijk warm
Aanrader dus. Niet voor anderen, maar voor jezelf Knipoog

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:20

Ik heb het nooit koud op een paard, draag ze dus ook alleen als het giet van de regen. Ik vind dat je er net wat te moeilijk mee op een paard komt, als je dan snel moet zijn dan gaat het niet.

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 22:05

batje"]
[quote="ikke schreef:
Rits ze dicht en zet ze rechtop neer, als ze als een plumpudding in elkaar storten, dan zijn ze soepel. Blijven ze een beetje overeind op een hoopje liggen, dan zijn ze waarschijnlijk wat stug.


Heb je heel toevallig ook tips hoe je stug geworden chaps weer een beetje soepel krijgt? (suede)
[/quote]

Je kunt proberen ze onder te dompelen in lederolie. Vaak werkt dat goed. Kan wel een paar dagen duren voordat ze uitgelekt zijn en daarna geven ze nog enige tijd af, houdt daar rekening mee met de rest van je kleren want dat krijg je er niet meer uit! Succes.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 14:01

Steef schreef:
Ik vind dat je er net wat te moeilijk mee op een paard komt, als je dan snel moet zijn dan gaat het niet.


haast??? Boos! heb nooit haast steef, dan gaat het alleen maar tegen zitten, ga jij stressen, gaat je paard stressen, en wordt het een grote puinhoop.

verder, ik rijd ook nog weleens met chaps, niet zovaak, maar doe het weleens. ik rijd veel zonder zadel, dus dan heb je ook niet zoveel last van de kou. Haha! het is niet altijd handig nee, meest kruip me broek een beetje omhoog ofzo. maar tegen regen zijn ze ideaal. doe ze altijd aan als ik buiten ga rijden en ik denk dat het gaat regenen.

en als het een beetje moeilijk gaat met opstijgen, misschien nog een handige tip, voor als je er zelf nog niet aan heb gedacht:
doe de rits niet helemaal dicht, tot iets boven je knie, dan kan je je knie gewoon buigen. en als je op je paardje zit, doe je hem weer helemaal dicht.

groeten jeffrey

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 14:57

palousa_boy"]
[quote="Steef schreef:
Ik vind dat je er net wat te moeilijk mee op een paard komt, als je dan snel moet zijn dan gaat het niet.


haast??? Boos! heb nooit haast steef, dan gaat het alleen maar tegen zitten, ga jij stressen, gaat je paard stressen, en wordt het een grote puinhoop.
[/quote]

Lieve schat, als je aan het zadelmak maken bent of een fris paard hebt kan het soms erg handig zijn als je makkelijk opstapt, als je een tijd lang ernaast in de lucht hangt kun je enorme ongelukken krijgen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:26

In nieuwe chaps zitten vaak nog geen "knietjes", maar die komen er op den duur vanzelf in, en dan maakt het niets meer uit hoor. Ik draag nu ook weer lange chaps, heb ik lang niet meer gedaan, maar het is koud geworden en het werkt hoor! Ik kan het zeker aanraden. laagjes werken beter dan een thermobroek. Daarnaast draag ik trouwen ook nog een maillot onder mijn broek, en thermosokken in thermoschoenen, grinnik. Ik zal het niet licht koud hebben, alleen voor mijn handen heb ik geen oplossing.

De hond is de betere mens

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:42

Handschoenen ?? whahahaha.....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:47

Sando schreef:
Handschoenen ?? whahahaha.....

helpen niet slimmerik! Dan blijven mijn handen nog net zo koud! och och och Scheve mond
De handschoenen die voorkomen ik tijdens het rijden bevroren handen krijg moeten nog gemaakt worden.

De hond is de betere mens

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:50

probeer eens onderhandschoentjes uit een buitensportzaak (Bever, Leenderweg) met leatherfeel handschoenen eroverheen. Niet te dik lomp, en lekker warm.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:56

Er zijn handschoenen te koop hoor die tegen -20 kunnen..
ik weet niet hoe ze heten, maar goed zoeken.....

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 16:34

Sando schreef:
Er zijn handschoenen te koop hoor die tegen -20 kunnen..
ik weet niet hoe ze heten, maar goed zoeken.....


Maar als dat van die hele dikke dingen zijn kan ik me neit voorstellen dat je er mee kunt rijden.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:41

Nee, niet van die hele dikke, daar kan geen mens mee rijden...
maar er zijn echt van die handschoenen hoor.....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:42

Lielle schreef:
probeer eens onderhandschoentjes uit een buitensportzaak (Bever, Leenderweg) met leatherfeel handschoenen eroverheen. Niet te dik lomp, en lekker warm.

dat kan ik indedaad eens in gedachten houden! nu kom ik daar trouwens nooit, is mij te ver rijden (ik rij niet graag auto vanwege het te drukke verkeer en de te vele stoplichten...........).

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 81 bezoekers