Side-pull

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

pmarena

Side-pull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-03 19:50

Ik denk erover om deze side-pull te kopen bij Hue-hott :

Afbeelding

Omdat ik Rena nu al een tijd met Hackamore rijdt en ze veel betrouwbaarder en rustiger is geworden , lijkt het me wel fijn om er nog een stapje bovenop te doen en voor rustige ritjes een nog zachtere optomoing te gebruiken.

Hackamore bevalt zeer goed , maar de scharen zitten zo tegen haar mond aan te wiebelen , ze lijkt zich er niet aan te storen maar het lijkt me toch wel fijner voor haar om dat niet te hebben.

Hebben jullie wel eens met side-pull gereden , ik ben een beetje onzeker erover op de volgende punten :

* schuift het ding niet als je eens in moet grijpen/om moet trekken ?
* is het niet te ruw op de neus , qua materiaal ?
* remt het een beetje , in geval van nood Knipoog ?

En qua sturen , komt dat goed door bij een paard , of werkt het niet echt ?

Kortom : is het wat zo'n side-pull of is het een ondoordacht onhandig ding Haha!

Iemand ervaring ermee ?

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP www.fijn-zadel.nl NU GRATIS VERZENDEN VANAF 50 EURO.
Heb je een vraag over een Barefoot-zadel? Kijk eerst even *HIER* Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm, Biothane teugels in allerlei kleuren. *\o/* Klik hier

dapperdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:14

Ja ik ben ook wel benieuwd...

Gek op mijn kleine tinkerbink...
http://www.dapperdier.nl Omdat je begrijpt dat kennis van paarden bijdraagt aan een blij paard, waardoor je geniet van samen werken aan een inspirerend partnerschap.
Elke maandag rond zeven uur gratis een tip op facebook!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie