waterdichte deken?welke?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

waterdichte deken?welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 13:29

Welke deken kan ik het beste kopen?
Het moet een sterke deken zijn die ze buiten en op stal opkan dus waterdicht/winddicht maar wel ademend.
Het liefst ook nog zo goedkoop mogelijk Tong uitsteken TIPS?
Laatst bijgewerkt door Diana_Mabel op 03-01-03 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 13:31

Global is vrij goed.. Ik heb een gevoerde winterdeken van dat merk. Ademt goed en is superwaterdicht. Enige nadeel is dat het bij de hals wel een beetje door wil lekken via het schoftbontje.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 13:39

Die van Harry's Horse en Mr. Ed zijn ook goed. Niet helemaal de goedkoopste, maar wel goed.
Op internet (marktplaats) bieden ze dekens aan, die vogens mij dezelfde zijn, maar dan goedkoper.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 14:07

Wheatherbeeta, vind ik hele fijne dekens! Is watervast en dicht, duurzaam.
Die van mij was rond de 90 euro en hij is 200 grams Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 14:48

Rambo is verreweg het fijnste,
licht, ijzersterk, enrom duurzaam en een super voering waardoor je nooit schuurplekken krijgt.
Bucas dekens hebben voeringen waar de haren in gaan steken waardoor ze niet zo mooi in hun vacht komen te zitten.
Verder kan Harry's Horse er ook wel mee door.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 15:14

En dekens met halve hals is dat praktisch?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 17:48

Ik heb een regendeken, ongevoerd van Treadstone.
Was 65 euro meen ik en prima waterdicht/wintdicht/ademend Pling

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 00:33

mabel heeft toch en Bucas om nu?
ik dacht dat deze waterdicht was?
ik heb een harryshorse, bevalt prima

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 10:07

Mander heeft een simpele canvas deken om. Oke, hij moet er niet een paar uur in de stromende regen mee gaan staan, maar een buitje kan die deken wel hebben.

Ik heb hem wel eens nat van het land geplukt, maar zijn lijf was droog!

Canvcas dekens zijn ook goedkoper dan de meeste andere. De mijne was iets van 40 euro.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 11:05

ja de bucaas dekens zijn zeer goed, ik heb een winterdicht en waterdicht dek daarvan! super,met alles erop en eraan! oh goed als je hebt gereden! neemt vocht goed op! binnenkant blijft echt super
heb ook ene fleece deken van bucas! ook erg goed!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 12:13

ik ga ook helemaal voor bucas. ik heb dan nu een zweetdeken gekocht voor wodan(wel op de groei gekocht). en het is perfect vooral fijn als hij vanuit de regen naar stal gaat krijgt hij hem ff op om alvast te wennen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 12:35

Ik heb al veel mensen zien kloten met dekens.

Als ik zelf ooit nog eens aan dekens beging neem ik een Bucas of een Rambo.
Op mijn vorige stal,hadden ze Bucas en na 2 winters zagen die dekens er nog als nieuw uit en nog steeds waterdicht.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:55

Nou, ik had een dure Rambo deken, maar die ellendige haflinger Knipoog van een stalgenootje van mij, heeft er toch echt verschilende happen uitgenomen. Had om hem te laten repareren en S en K-dek gekocht, zaten ook na een aantal dagen al weer gaatjes in...
Ik had vroeger een oersterke weatherbeeta, maar daar is Andrew uitgegroeid. Hij kreeg er schuurplekken van. Maar die was echt sterk. Wel enorm zwaar in gewicht trouwens! De Rambo zit kwa model ook niet zo mooi bij mijn pony, hij hangt wat laag en regent daardoor in.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 23:39

Heb sinds een paar daagjes een deken van Imperial Riding met hals. Waterdicht en ik (en Lex Lachen ) ben er heel tevreden mee. Van zijn vorige deken (een Harry's Horse) kreeg hij schuurplekken bij zijn schoft en borst. Een fjord bij ons heeft ook een Harry's Horse deken (precies dezelfde) en die heeft nu een hele grote schuurplek bij haar schoft. Wanneer ik die deken op hem legde, wilde hij bijten enz. En dat doet hij bij deze deken helemaal niet. Ook valt het mij (en anderen!) op dat hij veel vrolijker is. Geen Harry's Horse meer voor mij dus..

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 00:19

Ik ben helemaal gek op de Rhino's uit Engeland(in NL hebben ze ze niet in de maat die ik zoek). Maar daar zijn ook hele goeie Typhoons en Stormbreakers(gevoer+waterdicht, Engelse merken) voor een nette prijs te koop. Als je intresse hebt moet je maar ff PB'en. Ik haar regelmatig wat voor andere uit Engeland(ook bv Rambo's voor een nette prijs of modellen die in NL niet op de markt zijn).