Heeft de naam van je paard een betekenis?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 16:42

bij Lipizzaners kun je niet echt zelf een naam kiezen, je bent aan een hele boek regeltjes verplicht. Mijn bruine heet Sava, zo heet haar moeder en die haar moeder en weer die haar moeder ook.
Sava is een rivier in Bosnie, vlakbij de stoeterij waar zij geboren is. Ben ook daar geweest en heb de rivier op de foto. Wel apart.
De andere Capriola dus is ook naar haar moeder genoemd en afgeleid van de hogeschool sprong, Capriole. Gelukkig maakt ze bijne niet van die hoge gekke sprongen.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 16:42

Toscar
heette Tosca, maar ik heb er een R achter gezet
Vind het meer ruin (lees hengst Knipoog ) achtig klinken, en je kunt het met meer klank zeggen.

Noem hem vaak schijnheilige engel,...
dat hoef ik denk ik niet uit te leggen! Haha!

milou_oud
Berichten: 9
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 18:29

op de mange hebben wij zelf twee pony's gefokt de ene heet nefu de moeder heet furie en zijn vader neron . dus de ne van neron en de fu van furie. de andere pony heet yura moeder yum-yum en vader ramsus dus yu van yum-yum en ra van ramsus. en de vader van mijn fjordje heet courage en dat betekent sterk, moedig!!!! groetjes milou

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 20:27

Pepp O Lena Chex is vernoemd naar zijn grootouders; Doc O Lena en Peppy San Badger. Chex zullen ze wel een leuke roepnaam gevonden hebben.(Heb hem niet zelf gefokt).
Brios Final Fame hebben we wel zelf gefokt. Haar vader(Brio Pat Bars) was een erg bekende hengst in de Quarter/Western wereld. Hij overleed voordat Fame geboren werd. Dus de naam is een soort eerbetoon aan haar vader. Schijnheilig
Button Down Boogie. Heeft een Amerikaan verzonnen. Is nl. geimporteerd. Weet de achtergrond van de naam niet. Op die ranches fokken ze denk ik zo veel dat ze het soms ook van gekkigheid niet meer weten te verzinnen.

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 20:34

MIJN PONY HEET MR.NINO.
DAT BETEKENT IN HET SPAANS.................MENEER KINDJE Haha! Haha! Haha!
VAAG HÈ DUS EIGENLIJK SCHRIJFT JE HET ZO :

MR.NIÑO.

MET EEN KRULLETJE BOVEN DE N.
BEST WEL RAAR ALS JE HET VERTAALD.