Oud en Nieuw en je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 22:32

Hai,

Mijn paarden staan ook vrij afgelegen en zullen dus niet zo heel veel last ervan hebben.
Wel blijven de lampen aan en de radio.
Ook krijgen ze een heerlijke plakkerige kruidenliksteen in hun stal(die binnen 24 uur op is Verward )
Ook zal mijn stalbaas geregeld kijken en eventueel nog wat kuil bijvoeren tegen die tijd.
We mogen na 12en komen kijken als we dat willen maar ik weet zeker dat ze ook door mijn stalbaas heel goed in de gaten worden gehouden dus ik maak me niet zo druk.

Heb wel eens meegemaakt dat van een eigenaar een bijna twenter met oud en nieuw in paniek door de bedrading was gerend en doodgereden werd,erg triest,was een hengst met toekomst.
De verzorgers hadden zijn stal niet goed afgesloten en het dier is dus uitgebroken op een heel verkeerd tijdstip.

Bij deze wens ik jullie en de paarden dus een veilig en gezond nieuwjaar.
Groetjes Smousje.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 23:10

ook ik woon in de middle of piep Haha! soms heeft dat toch wel voordelen.
en hier zie je heel veel mooie lichtpijlen (heb een super uitzicht) maar het geknal is hier dus veel minder.
ik ben gewoon thuis, ik krijg nl een paardje van iemand anders voor oud en nieuw, 1 nachtje.
en mijn eigen, wat de jonkies zullen doen op het vuurwerk geen idee die heb ik pas sinds dit voorjaar.
maar mijn andere weet ik van dat ze er niet op reageren. daisy vind het zelfs zo spannend dat (als ik ga kijken of ze rustig zijn) zij met haar hoofd naar buiten staat te kijken naar het vuurwerk. en je ziet haar bijna denken Ooooo wat mooi Cool

ik doe dus niets anders dan normaal, de radio staat zo wie zo s'avonds altijd aan, en te vreten hebben ze ook altijd.
het enige is dat ik zoals elk ander jaar wel weer met mijn kat op de arm zal zitten, die is panisch voor vuurwerk, en al wonen we nu in de middle of piep het blijft een probleem. hij heeft een ingebouwde klok/ kalender, en al hoor je hier niets hij is dan toch in paniek.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 13:30

Ik zet ze gewoon in de stal en geef ze wat extra hooi, wat de 3 oudste zullen doen weet ik wel, die gaan gewoon een beetje schrikachtig in hun stal staan en eten daarna vrolijk verder. wat het veulen doet weet ik niet maar die ging er nui al een paar keer vandoor als hij harde knallen hoorde, daar ga ik me dus meer zorgen over maken!
We zijn met nieuwjaar niet thuis dus ik moet alles van te voren ff goed voorbereiden!

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 14:32

Bij ons word er altijd in elke stal een radio vrij hard gezet!!!Misschien een optie!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 14:59

Toen ik IJsco nog in een weiland had staan hebben we die voor de zekerheid toch maar een nachtje op de manege gestald, voor eventuele 'grappenmakers' met vuurwerk. Op stal ging het prima.
Tinka gaat vast ook wel goed, ik rijd regelmatig met haar langs de schietbanen van militairen en daar kijkt ze ook niet van op, terwijl op nog geen 50 meter van ons af dan in de open hallen geschoten wordt.
Stal gaat gewoon dicht, en ze zullen wel een lekkere plak hooi krijgen denk ik.

M_99
Berichten: 320
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 16:01

bij ons op stal vieren ze oud en nieuw maya ik zal hem maar heel veel eten geven denk ik

lottiey
Berichten: 181
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 16:18

waarom juist opsluiten als ze bang zijn? paarden zijn vluchtdieren dus opgesloten worden ze alleen maar banger.
ik laat ze juist buiten, dan kunnen ze naar stal en de wei op