wat oud het in ?(zeker lezen)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

wat oud het in ?(zeker lezen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-02 17:25

hooi allemaal! ik ben anke (van roost)
en ik wil graag een verzorgpaardje (pony)!!
maa ik weet niet wat het allemaal in houd!! kunnen jullie mij uileg geven?
en hoe komt je aan zo een beessje

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 18:07

De naam zegt het al .....je moet dan je paard/pony verzorgen..dus poetsen..uitmesten(als die een stal heeft en als dat moet)...Je kan met hem/haar gaan wandelen..leuke dingen doen en eventuweel ook rijden...
maar dat moet je dan maar afspreken met de eigenaar/eigenaresse

tja..als je een verzorg beessie wil dan moet je maar eens gaan vragen aan mensen of briefjes ophangen...enz tja dit zijn enkelt ideeën/voorbeelden

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 18:09

Ga eens langs bij paarden eigenaren, die hebben soms nog wel eens een paard die niet verzorgd word en die mensen zoeken misschien wel een verzorger, niet iedereen wil dit zomaar en je kan het ook niet overal gratis doen soms moet je er een vergoeding voor betalen of het stallings geld,hoefsmid/dierenarts kosten. Meestal ga je er een paar keer per week heen om het paard te verzorgen, stal uitmesten, poetsen en misschien rijden (er kunnen ook nog andere dingen bij komen zoals buiten zetten enz.)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 19:46

Een verzorgpaardjes houdt in dat jij de pony mee verzorgt maar de pony in bezit blijft van zijn eigenaar.
Jij mag dus met dingen helpen.
Bij de ene alleen maar met uitmesten, bij de volgende poetsen en bij weer een andere rijden.
Door bij wat boertjes met paarden te gaan vragen kun je een verzorgpony krijgen. Niet iedereen wil een verzorgster maar niet geschoten is altijd mis.

Ik heb 3 jaar een pony verzorgd en wij mochten alles met haar. We gingen gemiddeld 2 keer in de week omdat ik er 45 min fietsen vanaf woonde.
Meestal gingen we eerst de stal uit mesten, daarna poetsen/wassen/frunniken en daarna wandelen/dressuur/springen/naar de bossen.
Ik ging altijd samen met een vriendin. het leukste was dat we allebij een pony hadden (zij marjon van nu 11,5 jaar) en ik zoontje Pinky, toen een veulen (nu dus 3,5).
Ondertussen zijn we dus 3 jaar verder en is mijn verzorgveulie nu mijn eigen stoere karrepaard *zie profiel*