bindingsproblemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Formule
Berichten: 106
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: 't Harde

bindingsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-02 15:53

ik rij nu ongeveer 7 jaar paard maar heb een groot probleem. ik had een hele lieve haflinger waar ik zielsveel van hield. hij werd helaas ziek en is naar een kinderboederij gegaan om daar nog te kunnne genieten. k ben toen ergens anders op een manege gaan rijden. daar kwam ik ook een hele lieve haflinger tegen en we waren gelijk maatje. toen ik op een dag op de manege kwam was hij opeens verkocht. dat dee me echt heel veel pijn. k denk nog heel vaak aan die twee...... ik ging altijd bijna elke dag naar de manege maar nu niet meer omdat ik bang ben dat ik me ga hechten aan een ander paard. je blijft dat altijd houden als je op ene manege rijd. andere vriendinnen hebben allemaal een eigen paard dus k vindt het heel erg als k hun zo bezig zie met hun paard of verzorg paard. k sta daar dan echt zo van ..... jah ik heb niks. k kijk dan maar gewoon toe. ze houden ook wedstrijden onderling maar daar doe ik ook niet meer aan mee k heb alleen nog les.. paarderijden en paarden zijn echt alles voor me maar nu ik daar niet zo vaak meer kom ben ik daar een beetje vervreemd. of hoe je dta ook zegt. als ik daar dan ook ben denk ik steeds aan die goeie oude rijd.... heeft iemand een advies of ook zo iets meegemaakt??

ooit zal ik mijn eigen paard krijgen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 16:04

Zet eens een advertentie op www.marktplaats.nl
In de rubriek dieren hebben ze een speciale advertentieruimte voor verzorgpaarden.
Succes.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 21:30

Ah, ik denk dat je je daar gewoon bij moet neer leggen. Ik weet nu ook dat het paardje waar ik heel veel van hou verkocht gaat worden. Het is nu eenmaal geen manegepony, en ik train hem(alleen). Dus waarom zouden ze hem gewoon houden?
Ik heb ook nog een verzorgpony gehad bij Loolapelooza. Zij had een kruising welsh en shet. Ik wist ook op voorhand dat ze verkocht ging worden, maar toch hechtte ik me er aan. Dan heb je toch nog een leuke tijd Lachen.

Elk manegepaard gaat voor een goed bod weg, dus ik zou gewoon terug naar de manege gaan, meehelpen, en op verschillende paardjes rijden. Hecht je je terug aan een paard, dan kan dat geen kwaad, dan heb je toch nog een leuke tijd, en weer meer ervaring omdat je veel op de manege bent, en omdat je veel eravring hebt dan, heb je weer meer kans op een verzorgpaard.

Dus gewoon doen Haha!. (of op marktplaats zoeken)

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 23:19

Dat is natuurlijk het risico als je geen eigen paard hebt, maar ik zou mij hiervan niet laten weerhouden om te rijden, zeker als je zo een paardengek bent als je beschrijft. Afscheid nemen is hard, maar zie het zo, het hoort bij het leven, zo worden we volwassen en de volgende haflinger zal ook wel weer jouw vriend worden ! Gewoon een andere poney zoeken om te verzorgen of mee te rijden !
Succes !

more with less

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 23:38

toen mijn mooiste en liefste merrie door een grote fout bijrijdster was overleden was ik er 3 weken goed ziek van, kon niet slapen, eten en had geen fut om naar school te gaan.....maar ik moest naar de paarden, we hadden er nog 3..............ik had totaal geen zin meer, omdat ik bang was dat het nog een keer ging gebeuren en ik me weer zo rot ging voelen...ik had het deze periode al niet gemakkelijk...
ik ben 3 weken niet naar stal gegaan, ik kan het gewoon niet...ben heel vaak langsgereden, maar kon het niet over me hart krijgen om de poort door te gaan!
mijn moeder had een filmpje gemaakt van het pasgeboren veulen van het overleden paard en ben toen stiekum toch wel naar binnen gegaan...ben in stal gaan zitten en gewoon daar de hele dag gaan zitten, brechje kwam ruiken en tenslotte naast me liggen....nu zijn we onafscheidelijk( dacht dat ik niet meer kon hechten aan een paard) maar ben blij dat ik de paarden niet in de steek heb gelaten, want ik had ze eigenlijk iet willen missen.............ik zou gewoon lekker naar de manege gaan en genieten van al die paarden en lekker een nieuwe knuffeldoos vinden
naar regen komt zonneschijn........ga er gewoon voor!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Formule
Berichten: 106
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-02 21:06

bedankt voor die geweldige reacties en k ga het ook zeker doen. maar het punt is dat iedereen dan ook gaat vragen waar was je zo lang enz. snap je en k kan ze moeilijk alles vertellen want dat snappen ze toch niet. maar k weet nu wel zeker dat ik gewoon wwer vaker naar de manege ga.

ooit zal ik mijn eigen paard krijgen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RoRo44 en 28 bezoekers