Paardenhandelaren: oplichters?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

handelaren: oplichters?

ja
11 (19%)
nee
9 (15%)
alleen als je geen verstand van paarden hebt
25 (43%)
anders
12 (21%)

Totaal aantal stemmen: 57


Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 23:26

de vader van een vriendin van mij is ook handelaar!
mijn vriendin vind dat je natuurlijk slechte hebt maar dat over het algemeen handelaren net zo zijn als ons alleen aaien en knuffelen wij onze paarden en geven ze dus liefde en hun niet. hun aaien enzo niet!
ik heb hier niet echt een mening over want ik heb geen eigen paard en ben ook nog nooit op zoek geweest naar een paard die ik eventueel zou kunnen kopen (mag niet van mn ouders.....) dus ben ik nog nooit bij een handelaar geweest...

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 23:41

er komt ninnekort waarschijnlijk een nieuwe wet uit die de koper beschermt iets van als je een paard bij een handelaar gekocht hebt dat je iets van een jaar garandsie had heeft in bit gestaan echt veel weet ik er niet meer over .

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 00:05

De meeste handelaren zullen niet met hun paarden knuffelen hoor Lautjuh *LOL* Ik denk dat ze hun tijd wel beter kunnen gebruiken...Haha!

Ik koop in principe liever bij een handelaar, juist omdat die een naam hoog te houden heeft en het paard in principe altijd terug kan(omgeruild, ook al moet je dan eigenlijk altijd bijleggen)...
Natuurlijk zijn er goede en slechte handelaren, maar er zijn ook zeker goede en slechte particulieren...En neem maar aan dat beide partijen graag hun paarden willen verkopen, alleen bij de handelaar heb je dan nog het voordeel dat je als consument wat sterker staat en de handelaar vaak zijn naam niet wil verliezen...Lachen

(mijn huidige paard is overigens particulier gekocht, bij hun veearts gekeurd en ik was er ook nog eens niet bij...Bloos En toch is het een wereldpaard en gaat het prima. Soms moet je weleens op je intuïtie afgaan *LOL* )

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 13:03

Ik heb zelf mijn paard bij een handelaar gekocht. Hij zou in eerste instantie een video meegeven aan een kennis van mij, zodat ik niet steeds hoefde komen te kijken als hij dacht dat hij iets voor mij had.

Toen ik op de manege aankwam om de video aankwam om de videoband op te halen, stond daar een paard voor mij . Die moest ik maar eens proberen. Was beter dan een video!! Kon hem gewoon uitproberen, laten keuren, binnen rijden, buiten rijden, springen etc. En het bleek echt 'mijn' paardje te zijn. Braaf en werkwillig, maar niet saai!!
Ik ben dus heel blij geweest met deze handelaar! Pling

Ik was natuurlijk ook wel bij particulieren wezen kijken, maar dit voelde voo rmij och beter dan een totaal onbekende particulier te vertrouwen. Deze handelaar was nl. ook 'hofleverancier' aan onze manege en zodoende kende ik het soort paarden die hij 'leverde' dus wel.