ex dravers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ludje
Berichten: 80
Geregistreerd: 10-08-02
Woonplaats: lelystad

ex dravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-02 20:22

ik moet een verslag maken voor school over het trainen na een blessure
en ik ga het over ex dravers doen nu wil ik wat meer info hebben over het trainen van ex dravers over de spieren pezen en zo wie kan me helpen
alvast bedankt

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:26

Hoi, mag ik effe lekker eigenwijs doen.... "ex-dravers" bestaan niet. Een draver is een raspaard, en blijft zijn hele leven een draver, ook al loopt hij niet meer in de koersen. Een Engelse volbloed die niet meer in de rennen meeloopt noemen we ook geen ex-Volbloed Haha!

Tot zover het off topic gedeelte waar je niks aan hebt... maar misschien kan ik je wel helpen, wil je alleen iets exacter omschrijven wat je wil weten?

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 21:56

Ik heb een draver, die ik nu recreatief rijd. Dat gat heel goed. Momenteel rijd ik hem niet onder het zadel vanwege een knieblessure (van mezelf wel te verstaan) Zou je eens duidelijk willen uitleggen wat je bedoeld met de training en dan de spieren en pezen enzo? Ik weet wel dat mijn paard een sterke schouderpartij heeft, wat altijd nodig was om zijn voorbenen ver weg te gooien. De meeste dravers hebben een zwakke rug en een achterhand die altijd alleen als motor heeft gediend, dus om te stuwen, niet om te dragen. De acherhand eronder brengen, verzamelen, is vaak erg moeilijk voor ze. Is natuurlijk per draver anders.

even off-topic: hebben jullie Promesse nog?? Ze komt bij ons vandaan en ik ben benieuwd hoe het met haar is? Zijn jullie haar al kwijt geraakt aan iemand?

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 01:50

Hai,

Ik heb ook een draversmerrie.

Ik rij licht recreatief met haar en enkel buitenritten,dit omdat haar voorhand niet goed meer is.
Ze is vooral links slecht,vanaf haar boeg tot ondervoet,dit is op Utrecht vastgesteld.
Ze was geestelijk totaal kapot gemaakt en was geheel in zichzelf gekeerd.
Ook was ze pismerrie(heel veel hengstig)geworden door alle stress in haar leven.
Nu is ze gronisch kreupel(links)maar met tijd en wijlen gaat het redelijk tot goed met haar en loopt ze ook niet kreupel.

Ze is in de tijd dat ik haar nu heb 95% opgeknapt en behoord weer tot de vrolijke levenslustige onder de paarden met de nodige kattekwaad en normale hengstigheidsverschijnselen.

In de winter merk ik dat ze het iets moeilijker heeft dan in de zomer,wat logisch is en daar hou ik dan ook rekening mee maar ze staat geen enkele dag stil.
Ze komt iedere dag buiten en naar gelang hoe ze zich voelt doen we lichte oefeningen of een ritje,wandeling.

Ik vergelijk haar een beetje met mezelf,ik heb reuma en dat gaat gepaard met ups en downs.
De ene dag gaat alles goed en de andere dag gaat het weer wat minder.

Ik heb haar in ieder geval van de dood gered(al had ze het toen waarschijnljk niet erg gevonden om verlost te worden van haar leven)en weer een happy paard van haar kunnen maken(voor zolang het duren mag)Ik laat haar namelijk geen pijn lijden,zodra ik merk dat het voor haar genoeg is dan krijg ze een spuitje maar hopelijk duurt dat nog heel lang!

Succes Smousje.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 10:44

Ik zelf heb jaren dravers getraind voor korte- en langebaan. Voor de wagen en onder het zadel. Misschien kan je idd ook iets duidelijker in je vraagstelling zijn, dan kunnen we je wat beter advies geven......

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 10:50

wij hebben nu 3 dravers op stal 1 van 16 jaar oud een van een halfjaar en nu een van ong. 6 jaar oud die net van de drafbaan is afgehaald. Vooral het laatste paardje nac de major heeft nog heel erg veel energie over v/d zware trainingen die hij altijd heeft gehad. Nu loopt hij overdag lekker buiten waar hij ook wat ruimte heeft om te rennen. Ook laten we hem lekker rennen in de bak zodat hij nog meer energie kwijt kan.Als hij eenmaal zadelmak is gaat hij lekker recreatie rijden en misschien zit er voor hem nog wel een endurance wedstrijdje in.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 12:17

Ook ik heb een Dravermerrie, eentje met hoefkatrolontsteking, misschien handig, daar je het over pezen wilt houden. We rijden Endurance, nu nog klasse 1, maar aankomend seizoen willen we ook klasse 2 starten. Sinds haar speciale beslag (eggbars), zo´n 1 3/4 jaar geleden, heeft ze nooit meer een pasje verkeerd gedaan. Maar goed, vraagt U maarrrr Tong uitsteken Ik heb geen idee wat je precies van me wilt weten, dus ik hoor ik ´t wel..

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 20:20

Wij hadden tijdje terug een "probleem dravertje" om het zo maar ff te noemen. Had last van z'n pees. Moest een hele tijd op rust, maar kon nooit meer koersen, hij zou nog korte banen gaan rijden maarja ging niet door.

Hij kon nog wel af en toe trainen, ze pees zou niet meteen klappen maar na verloop van tijd wel.

Nog ff een verhaaltje van me fysio vriendje

Gaat over de pees
Op de 4e dag, na de blessure moet je eigenlijk al gelijk lichtelijk het aangedane been belasten. Dit moet je doen omdat de fibroblasten dan in de trekrichting worden neergelegt, worden waardoor de pees sneller sterker wordt, dan dat je hem telkens lang op rust laat staan. Dan moet je de druk steeds meer opbouwen. Na 6 tot 8 weken, kan hij alles weer, maar niet koersen. Na 8 of 10 weken moet dat weer mogelijk zijn.

Maarja (niet banketstaaf bedoelt) niet elke trainer doet dat en wat dan vaak het geval is dat ze nooit meer kunnen koersen. Dit was dus ook het geval bij dat paardje hierboven.

Pffff kan hier nog wel veel meer over vertellen maar kom ff niet meer uit me woorden. Misschien ff aan iemand op medisch vragen? Aan bijv. Jantien?

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 20:40

Ik heb ook een draver merrie, goh, zijn het bijna altijd merries?

Revanza kan heel makkelijk verzameld lopen, waar ik dus geluk mee heb. Ze heeft een zeer stevige schouderpartij, dat zie je ook met rijden, ze brengt haar benen er ver naar voren.
Ze heeft nog niks aan haar benen gehad zolang ik haar heb, maar geloof wel dat ze ooit iets heeft gehad, ze staan nl. schots en scheef, en je ziet kleine littekentjes, wat leid tot gebroken benen of iets met de pezen. Ook heeft ze een klein hanetredje, wat ik helemaal niet merk. Ze heeft wel last van stalbenen, maar dat trekt als ze loopt gauw weg.
Als je meer vragen hebt moet je me maar pb'en.

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 14:20

Ook ik heb een draver MERRIE Lachen
Zonder blesures gelukkig, maar ik wil je eventueel wel helpen met vragen.

Groetjes
Lies