Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
iloveiwan schreef:en met een merrie
Zammie schreef:iloveiwan schreef:en met een merrie
Heeft geen koker en hoef je dus ook niet schoon te makenWel tussen de uier/tepels af en toe schoonmaken en dat ook met betadine. Ik doe het altijd met een nat washandje. De koker maak ik schoon met groene zeep. Je kunt bij een merrie ook beter af en toe de vulva bekijken en schoonmaken. Hier wil ook weleens smeer tussen de "naden" gaan zitten.
_Sammie_ schreef:Ik maak een sopje van betadineshampoo en warm water, ik doe een handschoentje aan en grabbelen maar! Je kan het anders ook eventueel met een spons doen.
Moelie schreef:Interessante topic. Ik heb namelijk sinds Januari een ruin en daarvoor heb ik nooit eerder een ruin of hengst gehad. Alleen een merrie.
Maar tis nog een ukkepuk dus ik den dat die het niet zo zeer op prijs stelt als ik aan zijn 'zaakje' kom. Dus daar wacht ik sowieso nog eventjes mee totdat het echt wat mooier weer is.
Ik ben iig van plan het schoon te maken met een washandje met lauw water, en daarna afspoelen. Ik gebruik er denk ik geen zeep bij ofzo. En als ik dat wel ga doen word het badedas.
Zijn koker is overigens wel erg vies! Kan het gaan ontsteken ofzo als het niet word schoongemaakt? Lijkt mij eigenlijk niet zo, want dan zouden alle mannetjespaarden in de natuur een ontstoken koker hebben.
Maar toch.. het is natuurlijk wel frisser
Ik heb 3 jaar een merrie gehad, en bij haar maakte ik de uiers schoon met een nat washandje, en daarna smeerde ik er uierzalf op. Bij dat andere deed ik het ook zo.