in tweestrijd over mijn bijrijdster.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 00:26

verder heb ik 2 jaar geleden iets vreselijks meegemaakt met 1 van de paarden= ik had een hoogdrachtige merrie die vrij snel koliekerig was bij hard rijden. ze moest dus nog 1 maandje en mijn verzorgster vroeg of ze er op mocht stappen.......volgende ochtend merrie ziek in de stal, wij snel naar utrecht...had die doos opgeschreven...'jij bent ook lekker, zeg je dat ik paard op die en die dag mag verzorgen ga je er zelf mee lopen' ik was zo kwaad........wat bleek ze waren er met zijn tweeen tegelijk op gaan zitten Verward en waren op het strand gaan galopperen Scheve mond met zijn tweeen op een merrie die bijna klapte door een buik van 2 meter doorsnee!!!
lob was heel erg ziek en kreeg dus na geboorte van haar dochter (onze brechje) een terugval(ze is nooit helemaal beter geworden) en overleed binnen 2 uur......dat was het ergste moment in mijn leven, om niks meer voor haar te kunnen doen, door zo'n doos die niet normaal naar je kan luisteren en nadenken............o, het is toch niet mijn paard, kan wel even een galopje maken, merkt ze toch niet , verder wist ze op welke dagen ik laat uit was....kwam dus een paar dagen later op stal, waren mijn zadel, 2 hoofdstellen, al mijn poetsspullen en wat andere dingen gestolen......en ik weet zeker dat zij dat gedaan heeft Scheve mond maar ze was ook niet eerlijk over haar woonadres, want daar woonde ze dus niet!! dus wees blij met wat je hebt aan goede verzorgsters en wees voorzichtig met nieuwe mensen....you never know! Verward

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 00:29

johnvt schreef:
Ik persoonlijk zou hier niet al te open over praten op deze site. Stel je eens voor dat je verzorgster dit ook zou kunnen lezen.

Nee, mijn idee is praat er met je verzorgster over en niet met vreemde / andere mensen.

John

Ik vind dat John gelijk heeft,Vera.
Internet is door iedereen te lezen!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48397
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-02 00:57

Alweer jij Natasha... geef jij eerst eens je identiteit.... je ging me al eerder zwart lopen maken per pb...

Maar jullie hebben wel gelijk... Internet is door iedereen te lezen.... en daarom heb ik het ook al tegen mijn bijrijdster gezegd over dit topic.... ik ben niet zo schijnheilig als jij... ik ben eerlijk en open...

Ik vroeg me gewoon af wat de Bokkers ervan denken.....

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 01:56

Jee..... Brechje wat vreselijk!!
Hoe lang is dit geleden, want ik wil je wel helpen om dat wicht onder de grond te stoppen.

En Smithsgirl heeft gelijk je kan toch om advies vragen, ze zegt verder toch helemaal niks raars.
Ik zou haar idd ook vragen om dressuurles te nemen, dan kan jou instructrise haar ook helpen.
Wat vond je bijrijdster er van?

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 02:18

Ik ben benieuwd, Smithsgirl.
Al een tussenweg gevonden?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48397
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-02 11:56

Tigger schreef:
Ik ben benieuwd, Smithsgirl.
Al een tussenweg gevonden?


Ja... we hebben zaterdag allebei les van Lynn en Marjan...
en ze gaat bij mijn instructrice tenminste een keer lessen...
en dan gaan we in overleg bepalen wat het beste bevalt...

Want iemand als zij kom je helaas niet vaak tegen....
(ik ben dus WEL blij dat ik haar voor Banjer heb weten te strikken.. Knipoog)

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 15:00

adriana schreef:
Jee..... Brechje wat vreselijk!!
Hoe lang is dit geleden, want ik wil je wel helpen om dat wicht onder de grond te stoppen.

En Smithsgirl heeft gelijk je kan toch om advies vragen, ze zegt verder toch helemaal niks raars.
Ik zou haar idd ook vragen om dressuurles te nemen, dan kan jou instructrise haar ook helpen.
Wat vond je bijrijdster er van?


in februari wordt het 2 jaar.......... Huilen

pompom

Berichten: 367
Geregistreerd: 05-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 19:28

Ik heb altijd op andermans paarden gereden..en ik ben zelf heel erg voor overleggen met de eigenaar...
Natuurlijk heeft iedereen een eigen styl maar als je overlegt hoe en wat kom je al een heel eind naar elkaar toe.... Lovers
En nog even over wat Brechtje meegemaakt heeft ....walchelijk dat zijn geen paardenliefhebbers!!!! geweest ,ik ben altijd even zuinig geweest op mijn bijrijdpaardjes al op die van mezelf mischien nog wel zuiniger

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 20:03

...je kan er weinig tegen doen, je hebt er altijd rote appels tussenzitten!
maar ka je wel vertellen dat ze niet echt lang meer leeft als ik haar tegenkom op straat, zou het haar nooit kunnen vergeten.........
ze heeft nooit haar excuses aangeboden, het enigste wat ze kon is mijn spullen meenemen

ik heb op dit moment problemen met 1 van mijn bijrijders...ze wil niet dat er andere mensen op haar verzorgpaard rijden, maar zij kwam veel te weinig en dit paard moet elke dag naar strand om in de zee haar benen te spoelen (ze heeft ontstoken benen en zijn al vanaf juni aan het proberen om haar beter te krijgen, tot nu nog zonder resultaat.....heb dus net haar sokken er helemaal afgeschoren Scheve mond ) heb er dus een meisje bij genomen
het is dus eigenlijk mijn zusjes paard, maar die komt erg weinig....ze was dus kwaad dat mijn zusje nu weer kwam rijden, dat had ik haar nadrukkelijk gevraagd omdat ik stage moet lopen! en dat nu nog een meisje 2 keer in week met marion naar strand rijd...wil ze niet? maar zelf komen kon niet want ze moest werken, nou wat is dan het probleem? de andere 3 dagen dat ze wel komt kan ze toch wel rijden en trouwens er staan er nog 2 die gereden mogen worden-die zijn wel wat druk-maar dat doen ze niet! en samen afspraken maken is te moeilijk ofzo, want ze doen niks samen!
ze wil dus niet meer komen, maar ze hoeft van mij niet weg, graag niet want ze is wel heel erg super flexibel en betrouwbaar met werken en rijden......ga haar nog 1 keer vragen en dan moet ze zelf maar kijken........zou het wel jammer vinden als ze weg ging

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 21:15

SmithsGirl schreef:
Zouden jullie haar verplichten te lessen? Haar niet meer laten rijden? Of gewoon helemaal mee laten stoppen?
ik zou lessen verplichten, ja, want jij denkt dat ze het nodig heeft. misschien kan je wel een tegenprestatie bedenken.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48397
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-02 21:30

de tegenprestatie is er al: Ze mag buitenrijden, en als ze wil mag ze ook wedstrijden rijden... (western, dressuur of springen... wat zij wil)......

Setje

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 22:31

Goed,

ik ben dus die bijrijdster van Vera waar ze zo over schrijft zonder het tegen mij te vertellen. Nee Vera, dit heb je echt niet met mij besproken en je hebt ook zeker niet gezegd dat je het er zowiezo op internet over hebt gehad! Een beetje schijnheilig om dan te zeggen dat je dat wel doet.

John bedankt voor je steun!

Deze hele discussie is gebasseerd op 1 enkel weekend, en zoals je weet reageert een paard elke dag anders. Na twee buitenritten heb ik zeker geen paard verpest. Daarna ben ik trouwens nog twee maanden bijrijder geweest (ik wist niets van deze discussie) en ben er zelf meegestopt. Zeker niet omdat Vera dat vroeg.

Vera, ik ben een beetje teleurgesteld, ik zou graag een rectificatie willen, aangezien ik er geen zin in heb dat bok-mensen mij hierop aanspreken, terwijl ik me echt van geen kwaad bewust ben.

Reactie graag!

Extreme duivel Je ex-bijrijdster Extreme duivel

Setje

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 22:34

Extreme duivel oh ja, en nog veel succes met het zoeken van een andere bijrijdster!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 22:44

Hou de eer aan jezelf en vecht dit via PB uit ipv in het openbaar!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48397
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 22:49

het laatste wat ik erover zeg, zeg ik om mijn eigen naam te redden.... hierna zal ik direct een slotje o.i.d. aanvragen.

Lisette... dit is al een oud topic... en het heeft helemaal niks te maken met het weekend dat je op het laatste moment afbelde... (een half uur nadat je op stal zou zijn....)... ziek kan iedereen zijn.

Voor de rest kan ik jou bij iedereen aanbevelen... je bent een prima meid die weet waar je mee bezig bent... en lief voor Banjertje was....

Dit heeft te maken met in het begin, voordat je bij Carmen ging lessen... toen onze rijstijlen heel erg verschilden.... ik merkte gewoon dat ik veel meer moeite had met Banjer op "mijn" manier te rijden als jij haar gedaan had... en dat bedoel ik niet beledigend... we hebben/hadden gewoon andere rijstijlen.....

En je bent gestopt zeg je omdat je het niet meer kon combineren met je afstudeeropdracht en de afstand op de fiets... for the record!!!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 23:32

Net heb ik het hele topic gelezen zonder door te hebben dat het van december was tot ik de reactie van Setje tegenkwam.
En die begrijp ik niet helemaal want in het hele topic is Smithsgirl toch heel positief over jou geweest.
Dat ze hier een topic heeft gestart over de moeilijkheid met de verschillende rijstijlen is toch niet iets waar een rectificatie voor nodig is?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 00:13

Het lijkt me verstandig dit topic weer rustig af te laten zaken naar de kerkers van Bokt waarna Smithsgirl en Setje dit zelf op kunnen lossen..