mobiele paardenstallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
libralietje

Berichten: 109
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: brucht

mobiele paardenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 18:58

hallo allemaal
ik heb een veulen die nu lekker in de opfok staat en opgroeid met vriendjes
hij is hengst en dit wil ik zo houden, maar dan zal hij na een poos niet meer bij de rest in kunnen blijven staan en moet hij er uit ( zo lang het nog goed gaat )
nu woon ik op een boerderij en hebben wij plek zat alleen nergens meer in de schuren om een binnenstal in te plaatsen en krijgen wij geen vergunning om een klein stalletje te plaatsen Boos! echt heel erg stom vind ik het.
maar nu heb ik van iemand gehoord die had ooit een mobiele stal gehad uit duitsland ooit doorverkocht en niet meer wetend waar het vandaan kwam jammer ik zoeken op internet maar kan niks vinden, het zijn geen containers maar mobiele stallen deze zijn verplaatsbaar dus heb ik daar geen vergunning voor nodig!
weet iemand wat voorn stallen ik bedoel en waar die te krijgen zijn?

gr lianne

Anoniem

Re: mobiele paardenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 19:00

staat af en toe een advertentie in de paardenkrant of in de strengen
even googlen op hippotech of iets dergelijks, volgens mij is het duits.

maar ga je hem dan alleen stallen? dan zou ik hem eerder ruinen en in het koppel laten lopen, of een opfok met hengsten zoeken.

ponny_power

Berichten: 163
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Veenendaal

Re: mobiele paardenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 19:03

kun je niet gewoon een beetje eigenwijs iets simpels gewoon illegaal bouwen .
het is aan orde van de dag dat dat gebeurt , de kans is zo klein dat ze je er op pakken.
en komen ze toch achteraf met bezwaar breek je het gewoon weer af , moet toch best iets simpels te realiseren zijn ?

( of ik ben veels te creatief , dat kan natuurlijk ook haha )

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: mobiele paardenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 19:04

leuk bedacht, veplaatsbare sta; maar ook dit mag je van de meeste gemeentes niet plaatsen
vraag eerst maar na voordat je er een koopt en dan weer weg moet doen

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: mobiele paardenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 00:35

Mocht een mobiele stal wel toegestaan zijn, je kunt ook denken aan een zgn pipowagen, keet of schaftwagen.

TNT
Berichten: 484
Geregistreerd: 20-11-06

Re: mobiele paardenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 10:39


libralietje

Berichten: 109
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: brucht

Re: mobiele paardenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 23:03

[***] schreef:
staat af en toe een advertentie in de paardenkrant of in de strengen
even googlen op hippotech of iets dergelijks, volgens mij is het duits.

maar ga je hem dan alleen stallen? dan zou ik hem eerder ruinen en in het koppel laten lopen, of een opfok met hengsten zoeken.


dankjewel ik ga even kijken en in de paardenkrant die heb ik ook altijd wel
nee ik zou hem nooit alleen stallen dat vind ik zielig als ie alleen moet zijn.
en ruinen doe ik niet ik heb er een doel mee dat ik hem hengst houd!

gr lie

uuh gewoon stalletje bij ons plaatsen gaat niet lukken er staat al genoeg wat niet mag maar wij hebben hier een heel groot bedrijf dus dan moet je goed oppassen daarom kan ik dat niet doen dus is voor mij een mobiele stal de enige oplossing en in onse gemeente geen probleem

gr lie

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: mobiele paardenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 14:28

http://www.rudl-gmbh.de/

dit is bijv een bedrijf wat ze heeft, wij hebben er ook zo een, 2 boxen, die hebben we nu ruim een jaar of 8, superdegelijk en heel gemakkelijk te verplaatsen, als de as en disselboom eronder zit is het gemakkelijk te maneuvreren, kan je met de hand nog duwen bij wijze van spreken, alleen als je zelf moet monteren, het zijn verzinkte profielen uit een stuk, 6 meter lang, degelijke deurstijlen, dat is wel loeizwaar, dan heb je echt een paar hele sterke mannen nodig Clown

Wij hebben de onze indertijd in duitsland gekocht (ik weet nu ook even niet meer waar) , zijn ze met een dieplader komen brengen, vanaf een bepaald bedrag zonder transportkosten, in nederland kenden ze dat toen nog niet echt, later met de emigratie hebben we hem uiteindelijk mee verhuisd naar belgie. Ben er nog steeds heel blij mee.
Iemand wilde hem graag hebben toen we gingen verhuizen, maar vond toen 1000 euro te veel voor een stal met 2 boxen, 3 jaar oud, ja daag, ik wilde de stal ook niet verkopen, het is zo gemakkelijk, we hebben hem indertijd ook aangeschaft wegens moeilijke gemeente wat vergunningen betreft, hier is in die 3 jaar dat ie in nederland stond niet een keer iemand moeilijk komen doen.
(Behalve dan degene die hem persee voor minder geld hebben wilde, hij zou anders wel eens even naar de gemeente stappen Duivel nou je doet maar, we schroeven hem uit elkaar, en nemen het mee)

Mijn ervaringen hiermee zijn dus heel positief, anders als bij een container ziet het er niet alleen mooier uit, is gemakkelijker in te delen, er zijn vele optionele dingen mogelijk, en wil je het een keer verplaatsen kun je het achter een auto of tractor hangen, of desnoods uitelkaar sleutelen, zie ik je met een container niet doen.
Dan is het bij lange na niet zo duur als een vaste hardhouten stal.

libralietje

Berichten: 109
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: brucht

Re: mobiele paardenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 22:33

heey Sassy
geweldig bedankt voor je bericht
hier kan ik zeker wat mee ik zal direct gaan kijken op de site,
ik had er vandaag een gevonden die ze ook hadden pandora nog iets maar hoe meer ik te vinden krijg hoe beter
dankjewel

gr lie

moniekk

Berichten: 1165
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Oostrum (lb)

Re: mobiele paardenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 07:04

dr is al lang niet meer gereageerd.. maar ts hoe gaat t nu met je mobiele stal?
ik heb nu ook problemen met de gemeente en denk ook aan een mobiele stal..