MENINGEN GEVRAAGD: Hoe streng ben jij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 10:48

Siggy schreef:
Hmmm, als de reacties zo lees ben ik dus nog steeds als een watje met Guinness aan het omgaan, terwijl ik weet dat ik echt strenger voor haar moet zijn. Als jullie paard een poging doet om over je heen te walsen of bijv. in de voeremmer duikt voordat je hem op hebt kunnen houden, wat doen jullie dan precies, alleen korrektie met de stem (helpt bij Guinness niet altijd) of geven jullie ook wel een mep of trap ???? Ik ben daar zalf een beetje huiverig voor, ben een beetje bang dat ik dan het vertrouwen van Guinness verlies.


Eerst geef ik een stemreactie van heej dan trek ik der terug en geef der een klap, nu doet ze het gelukkig ook niet meer. Loopt de stal in draait zich om, doet der hoofd omlaag en dan doe ik het halster af en dan mag ze pas eten (als er eten in zit)

En wat pmarena zegt doe ik ook, soms herriner ik mer aan dingen dan zeg, heeej, pas op hoor, of gewoon der naam en zo zijn er nog wel meer woordjes. Weigert ze dit dan krijgt ze meestal tikje erbij. Word het erg krijgt ze echt een mep. Is ze braaf dan beloon ik der ook gelijk

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 10:57

Ik weet niet echt of ik streng ben.
Wel krijg ik regelmatig complimenten dat mijn pony zo goed is opgevoed, ondanks hij nog maar zo jong is.

Vorig jaar toen ik hem kreeg wist hij helemaal niets, gewoon uit het weiland geplukt.
Ik kan me ook niet indenken dat ik ooit heel erg kwaad op hem geweest ben, of dat ik hem vaak geslagen heb. Hij heeft gewoon een heel erg fijn en lief karakter Lovers

Maar.....de laatste tijd begint ie me toch wel wat vaker uit te proberen en dan moet ik toch wel wat harder optreden.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 02:15

leuk om allemaal te lezen.
ik heb in het eerste jaar heel wat afgescholden op mijn fjord die weer eens een giga vreugde bok gaf met mij er op in de bos en nog veel meer dingen deed die ik niet wilde. Ik deed het altijd met stem en als ze dan niet luistert dan hup een knal ( klap op de hals met de handen.. erg handig dat die fjorden zo'n korte hals hebben Lachen )
het heeft zijn vruchten afgeworpen.
nu ben ik na 6 jaar wel wat minder concequent geworden maar ik weet ook wel dat als ik echt niet wil dat ze iets doet en ik mijn stem verhef dan stopt ze er mee.
ze is dus nu erg gewend aan mijn stem en dat is heerlijk. soms als ze echt baldadig is en loopt te draaien en zo en niet luistert naar mijn stem dan is klap onder de buik genoeg.

naar anderen luisteren wil nog wel eens een probleem zijn Lachen

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 03:24

Ik ben best wel streng... Als ik Garant (mijn verzorgpaard) en Ningo rij (mijn verzorgpony) dan mogen ze niet bokken en steigeren, niet racen als ik dat niet wil en ze moeten stilstaan wanneer ik dat zeg. Garant wou eerder altijd racen, maar dat doet hij nu niet meer... Soms bokt en steigert hij wel is, maar dat is de laatste tijd ook niet meer. Ik sla hem meestal niet met de zweep aangezien hij hier slechte ervaringen mee heeft. Meestal rij ik hem met sporen en dan spoor ik hem gewoon iets aan en dan is het weer goed. Als hij niet bang voor de zweep was geweest gaf ik hem denk ik wel de zweep, maar hij is er echt als de dood voor! De eigenaar wou eerst dat ik hem wat makker voor de zweep probeerde te krijgen ofzo, maar ik rij hem daar veeeeel te weinig voor (en ik ben de enige die hem rijd...) Ningo mag echt niet bokken! dan krijgt hij gewoon op zijn donder Schijnheilig Ze kunnen wel lief zijn hoor, als ze dat zijn ben ik natuurlijk ook lief terug, maar ze moeten wel luisten.

Edgar, onze shetlander die we een maandje hebben pak ik minder streng aan, maar wel streng genoeg... We kregen hem en de mensen zeiden dat hij goed beleerd was. Mijn broertje ging het er meer om dat hij goed liep met mennen en dat doet hij ook, maar ik wilde graag dat hij onder het zadel ook gewoon goed liep. Ze zeiden dat hij beleerd was, maar ik vond hem een beetje erg irritant. Na een week nadenken besloten we hem toch te kopen. Nu kwam hij bij ons en ik dacht direkt... Ik ga eens op hem zitten en dan ff een beetje stappen en draven in het bos. Ik erop en rijden. Ik ging eerst ff in de bak en kijken hoe dat ging... Ging ie ineens schuin lopen en bokken en steigeren terwijl hij dat bij zijn oude eigenaar niet deed toen ik er daar op zat. Ik maar aanpakken enzo Ik belde toen even de eigenaar op en die zegt ineens: Ja hij is eerlijk gezegt nooi beleerd geweest. Je bent er dus zo opgegaan zonder dat hij beleerd was. Bij ons deed ie het wel, maar ik weet het ook niet meer hoor... Toen ik dat wist werd ik natuurlijk wel wat minder streng, want het was wel een beetje logisch dat hij alles niet snapte. Nu loopt hij heel erg braaf als we de weg overgaan, in het bos en overal eigenlijk.