mexicaanse neusriem--> wat voor werking?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 19:22

En tempo controle doe je vooral met je zit.
Als jij aan de teugels moet gaan trekken om hem rustig te krijgen kun je verwachten dat hij daar onderuit wil komen.
Jou pony doet dat door zijn mond open te sperren.

je moet eigenlijk zonder neusriem ook gewoon kunnen rijden.
dan weet je pas dat dat onderdeel van je dresuur pas goed is.

Dus oefenen met dressuren.
En nu niet zeggen, zo simpel ligt dat niet,
want paardrijden is niet simpel Lachen

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 19:56

Idd, net als Kawa en Lielle zeggen, moet je dit gewoon dressuurmatig oplossen. Ze komt wsl niet terug op je zit en als je teveel in haar mond komt zal ze als reactie daarop haar mond wel opengooien. Onstuurbaar zijn is al helemaal een dressuumatig probleem. Als de links en de rechts nog niet goed werken zou ik voorlopig geen parcourtjes gaan springen...

Probeer anders eerst eens een lage neusriem, dat kan al een heel stuk schelen. Mijn paard sprong daar ook veel fijner op als op een gecombineerde neusriem. Hij wilde ook weleens zijn mond opengooien(werd dan trouwens niet sterk, maar ging met zijn tong spelen Verward ), maar dat is nu ik hem meer bezig houd al een stuk minder en nu ik er met springen een lage neusriem op heb is hij helemaal super! Hij blijft nu nog beter op me wachten en is nog wendbaarder(het is net dat beetje dat hem fijn maakt ipv normaal te rijden...) En met een lage neusriem kun je ook niet zo veel kwaad doen als met een mexicaanse Knipoog

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 12:27

Dit staat bij Divoza:

Mexicaanse neusriem Engels
Wanneer het paard de neiging heeft (bij deze neusriem) om de mond te openen krijgt deze een extra druk op de neus. Een neusriem die pittig inwerkt. Engelse kwaliteit leder.

Afbeelding

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 13:25

Wenga reed ik ook met een Mexicaanse neusriem. Die neusriem had ze trouwens al toen ik haar begon te rijden.

Ik denk wel dat hij echt nodig was bij Wenga. Die is 1.75 en vreselijk kollosaal. Zels met die neusriem was ze soms nog vreselijk sterk.
Ik sprong trouwens nauwelijks met Wenga, dus daarvoor was hij niet nodig.