veel liggen!ook in natte wei!en luchtzuigen!

Moderators: Neonlight, Amaryllis, C_arola, Just_Sannee

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Renske_

veel liggen!ook in natte wei!en luchtzuigen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-02 22:24

heb ff een vraagje:

Quentin die ligt steeds veel in de wei, zelfs nu de grond voor een deel nat&bevroren is!

dat lijkt me niet iets wat paarden doen!

oke in de zomer liggen Quentin&destiny alle 2 voor 'dood' in de wei(mensen bellen wel eens aan, ja jullie paard die ligt zo raar stil....)liggenze op hun zij, in de zon en bewegen dan helemaal niet, maar ja das lekker warm in t zonnetje

nu is t zo koud, en hij ligt toch heel veel, soms plat op zn zij, soms met zn benen onder zich gevouwen

hij doet dit sinds hij is gaan kribbebijten/luchtzuigen
op stal doet hij dat niet, ging luchtzuigen op voerbak daar zit cribox op dus gaat alleen nog in de wei luchtzuigen op het hek(net langs het stroomdraadje, en er zit ook carboleum op het hek!)
en dan daarna ligt hij heel vaak in de wei

heeft dit wat met elkaar te maken?

hij doet dit ook als hij bv niet is gerden, dus is niet omdat hij 'moe' is ofzo, heeft ook geen last van zn benen oid

dus dan toch maar een luchtzuig band om?en welke band is dan het beste?

hij heeft sinds hij dat luchtzuigen vorig jaar is gaan doen, toen was hij heel erg kreupel, is gaan bijten uit pijn&frustratie ivm boxrust, is nu 'verslaafd' volgens de DA, is selcte gewoonte, maar zie de DA niet dagelijks dus vraag ff hier jullie mening!

komt dat liggen door t luchtzuigen?

hij doet dat niet de hele tijd in de wei, alleen zodra ie in de wei komt, en daarna speelt ie wat met de anderen, gaat dan weer ff luchtzuigen en gaat dan liggen, vaak ook nadat ie na het luchtzuigen wat hooi of bieten in de wei heeft gegeten gaat ie liggen, maar ook als ie dus nix in de wei heeft gegeten.

wat denken jullie?toch maar zo'n band om? en welke dan?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 09:41

Van luchtzuigen kunnen ze lucht in een maag krijgen en daar krijgen ze een "vol" en vervelend gevoel van krijgen. Ik denk dat hij gaat liggen omdat hij daar last van heeft dus ik zou zeker een luchtzuigband omdoen!
Ik zou kiezen voor een leren luchtzuigband.
Veel succes met Quentin!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie