Laat jij betere of slechtere ruiters op je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 20:40

Voor een keer maakt het mij niets uit. Voor vast zou ik het eigenlijk niet weten.
Ik zou volgens mij juist gaan voor een mindere ruiter die mijn paard ontspannen rijd op dagen dat ik niet kan. Wel nageeflijk maar voor de rest geen poespas. Sleutelen ga ik zelf wel.
Maar gelukkig is dit niet aan de orde. Ik heb er zelf veel te veel plezier in en geef hem ook de nodige afwisseling.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 20:51

O jee, ik ben geloof ik pas echt kinderachtig... Bloos Als ik al voor vast iemand anders zou laten rijden zou die iemand of echt veel beter moeten zijn of gewoon niet teveel willen. Ik zou me echt banketstaaf voelen als mijn paard het ineens veel beter zou doen met iemand die eigenlijk helemaal niet zo goed is. Tsjaa zo klinkt het wel erg he..Met iemand die al echt goed is heb ik veel minder moeite, dan hoef ik mezelf niet te bewijzen en vind ik het wel leuk om te zien wat een geweldig paard ik heb! Haha!

Voor een keer heb ik niet zo veel moeite met wie erop gaat, als ze maar niet aan zijn kop sleuren of andere rariteiten uithalen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-02 22:02

Daan, dat is precies waar ik een discussie met iemand over heb gehad! (oeps- one-liner in mn eigen topic!)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 22:38

Voor een keertje maakt het me niet uit of de ruiter beter of slechter is. Ik vind het super om te zien wat anderen mijn paard kunnen laten doen.

Voor vast zou ik er geen ander op willen hebben. Scheve mond

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 22:46

Eigenlijk liever niemand. Maar dat was de vraag niet. Als ik moet kiezen ongeveer hetzelfde niveau rijdt, maar belangrijker: op de zelfde manier. Dan heb ik het niet alleen over rijden maar ook over de hele omgang met het paard.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 23:05

Hee grappig, ik vind het best genant maat zo zit ik nou eenmaal in elkaar...Wat vonden jullie in die discussie?

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 00:33

Voor een keer, liever slechter, tenminste, veel mensen die ik ken en mijn paardje echt willen rijden, en dus niet hobbelen, ben ik veels te kritisch, bv als ze boos op hem worden oid, en ik vind het niet fijn als iemand hem aan de teugel rijd, want velen doen het door te trekken, knijpen of nog iets anders. Dan heb ik liever iemand die niet goed kan rijden en blij is als hij braaf luistert naar sneller of langzamer gaan en sturen, want dat doet hij wel braaf.
Maar voor vast wil ik iemand die, nee ik wil gewoon niemand voor vast, behalve mijn moeder mag hem 1x in de week rijden, en zij rijd een stuk minder, maar ik zeg ook altijd dat ze hem niet mag proberen aan de teugel te rijden.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 00:35

Ik wil er alleen nog iemand op laten die ongeveer op dezelfde manier rijdt als ik, of iemand die hem niet in de weg zit. Ik had een bijrijdster die hem niet in de weg zat, ze heeft jammergenoeg zelf een paard gekocht. Verdrietig Daarna eentje die dacht dat ze kon rijden maar dus flink zat te rukken en te plukken. En nog iemand die dacht dat zij wel wist hoe het paard gereden moest worden, hij heeft dus bij haar 2 keer gesteigerd wat hij nog nooit gedaan had Frusty . Dat was voor mij de druppel, er mag nog wel iemand op, maar alleen als ik er bij ben. En als ik niet kan rijden, nou dan heeft hij vrij, zo erg vindt hij dat niet. *LOL* Schijnheilig

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 00:39

Als het zou gaan om bijvoorbeeld voor mij te rijden als ik op vakantie ben (dus Fayette blijft gewoon in training en ik lig met mijn luie kont op het strand Haha!), dan heb ik liever iemand die op hetzelfde niveau rijdt of nog hoger. Zou mijn zus aangeven dat ze graag 1 keer in de week zou willen lessen met Fayette (en ik zeker weet dat alle knopjes heeeeel goed werken Tong uitsteken) dan vind ik dat ook oke. Heb haar zelf leren rijden dus zij heeft min of meer mijn rijstijl (alleen natuurlijk wat minder getalenteerd Tong uitsteken). Als ik haar dan niet zelf les geef dan wil ik er de eerste paar lessen er wel bij zijn! En verder wil ik tegen die tijd eigenlijk niet teveel mensen op Fayette laten rijden. Erg egoistisch maar het is mijn paard en ik heb haar niet voor de lol van een ander.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 00:49

Betere.. slechtere... voor een keertje maakt me dat niet zoveel uit, ze verprutsen mijn paard echt niet in een half uurtje!
Ik heb nu een bijrijder omdat ik soms toch wel een avondje vrij wil doordeweeks en ook in het weekend vaak een dag weg ben. Zij is ongeveer van hetzelfde niveau als ik, dus dat komt prima uit en gaat ook heel goed gelukkig.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 12:56

Zelf zit ik niet hoog in de sport. Wanneer ik te weinig tijd zou hebben om voldoende te kunnen rijden of om welke andere reden dan ook.
Dan zou ik kijken of er iemand mijn paard wilt rijden Lachen

En dan maakt het mij niet erg veel uit of ze nu beter dan mij rijd.
Het gevaar daar van kan zijn, dat wanner zij je paard andere dingen aan leert *nieuwe* en jij geeft daar andere hulpen voor, dat het mis gaat.
Ik zou iig geen manege ruiter er op zetten * verder niets negatiefs hoor !! *
Maar wanneer iemand gewoon lekker kan rijden, niet trekt rukt en plukt.. En ze rijden minder dan mij. Nou en, laat ze maar lekker. Dan leren ze daar alleen maar van, en mijn paard kan het rustig aan doen.
Dat niveau dat komt er toch wel, en wanneer het goed bevestigd is, dan blijft dat toch wel zitten.