Paard in zen oren bijten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 12:07

Hihi, die duw geven vond ik nog het leukst *LOL*
lijkt me niet echt smakelijk al die haren in je mond, hoe kom je er trouwens bij in de oren bijten??

geef hem gewoon een mep of een schop.
het is handig om eerst: 'uh' ofzo te zeggen voordat je hem slaat.
als hij de volgende keer iets doet wat hij niet mag, zeg je gewoon 'uh' en wrs stopt hij dan, dan weet hij dat hij een trap krijgt als hij niet ophoud Lachen

hoef je niet constant je paard te slaan als het ook anders kan.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 13:12

Alles kan helpen. Sommige paarden reageren wel als je in de oren bijt, anderen worden kopschuw. Er zijn paarden die reageren op een schop of een klap of als je knijpt. Het is zo verschillend. Met die laatste opmerking, voordat je ook maar iets doet, eerst je stem verheffen, ben ik het helemaal mee eens. Een paard leert snel, ik hoef op dit moment maar mijn wijsvinger op te steken en Lars weet dat hij fout is. Soms zeg ik er per ongeluk het woord "foei" bij en dan ligt iedereen dubbel. Hij bijt haast niet meer, maar het afleren heb ik, moet ik eerlijk zeggen, niet meer hem in elkaar beuken voor elkaar gekregen. Ik tikte hem aan met mijn voet tegen zijn been en verhief dan mijn stem. Klinkt raar, maar kijk maar eens hoe een merrie het doet met haar veulen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 13:23

Als je zo graag in oren bijt kan je misschien terecht bij de dierenwinkel,
daar verkopen ze gerookte varkensoren waar je naar hartelust op kan kluiven! Vork

Dit is echt 1 van de meest stupide tips die ik ooit gehoord heb!

Zowiezo vind ik terug bijten als je paard bijt absurd,
als je paard uit nijd met zijn staart slaat, geef jij hem dan ook een wapper met je haar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 13:24

He verrek da's eigenlijk wel een goed idee! Mileen wil nog wel eens een bok geven in haar changementen. Voortaan stap ik af en bok ik ook! Wat zal m'n trainer lachen *LOL*

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 13:25

Sjuimpje schreef:
als je paard uit nijd met zijn staart slaat, geef jij hem dan ook een wapper met je haar?

Oke sjuimpie die is leuk Haha!

Ja of als ie in je gezicht proest,spuug je dan terug?

zo kunnen we nog wel even doorgaan

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 13:33

Als mijn paard met zijn voorbeen tegen de deur aanramt omdat hij vind dat hij aandacht te kort komt,
geef ik met mijn knie ook een paar beuken tegen die deur!
* Dat zal hem leren *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 13:38

Oei dat vind ik toch wel erg hard hoor Sjuim, je moet 'm natuurlijk n iet bang maken....

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 13:38

Sjuimpje schreef:
Als mijn paard met zijn voorbeen tegen de deur aanramt omdat hij vind dat hij aandacht te kort komt,
geef ik met mijn knie ook een paar beuken tegen die deur!
* Dat zal hem leren *


*LOL* *LOL* *LOL* Of als hij bovenop mijn voeten gaat staan, wegduwen *LOL* en op zijn hoef gaan staan Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 13:43

Ja lielle dat zal hem echt pijn doen en dan doet ie t nooooooit weer!

en als mijn paard er vandoor gaat,ga ik er naast gezellig met m mee rennen,dan houdt hij vast wel op

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-02 14:49

someone schreef:
Ik denk toch dat pitsen de best manier is, je kunt hem ook een goede mep geven op zen hals maar nooit op zen hoofd.wat ik ook ens gelezen heb is dat gewoon wegduwen ook helpt.Ik heb het nooit geprobeerd.Of je kunt mss iets bij je hebben waar hij erg van schrikt.en als hij je bijt laat je hem daarbij verschietten.In ieder geval : Veel succes!
GRoetjes Julie


Duwen is geen optie, daar zit hij echt van... hu wat doe je Verward

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-02 14:50

Sjuimpje schreef:
Als je zo graag in oren bijt kan je misschien terecht bij de dierenwinkel,
daar verkopen ze gerookte varkensoren waar je naar hartelust op kan kluiven! Vork

Dit is echt 1 van de meest stupide tips die ik ooit gehoord heb!

Zowiezo vind ik terug bijten als je paard bijt absurd,
als je paard uit nijd met zijn staart slaat, geef jij hem dan ook een wapper met je haar?


Nou zie, ik heb het ook maar van een paar mensen, zoals: ciska , dennis hield ook op.
Zoals meerderen zeggen, het kan helpen.....

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-02 14:54

callippo schreef:
Hee, je hebt het hier wel over een HENGST
En hengsten willen nu eenmaal constant AANDACHT!
Natuurlijk is het niet aan hun om te bepalen dat wij hen maar aandacht moeten geven wanneer zij ons gaan bijten, terwijl we dat juist wel doen!
Paard wil aandacht, bijt jou in je bil (of waar dan ook Knipoog ) en jij geeft een schreeuw, een duw, een klap of wat dan ook. Oftewel: aandacht aan je paard (negatieve aandacht is ook aandacht)

Lees eens op www.horsemanship.org en dan bij *grondwerk* (bovenaan) endan *help, mijn paard bijt* onderaan.

Wordt alsjeblieft niet BOOS op een paard, dit is een emotie en dat snappen ze niet. Dat betekent niet dat je niet HARD mag zijn tegen je paard. Wanneer hij bijt is dit ongewenst gedrag wat ook bestraft mag (moet!) worden. Maar ipv jouw menselijke en voor hem onbegrijpelijke emoties te tonen, zet je hem zonder pardon een aantal passen achterwaarts. Bij voorkeur zonder hem daarbij lichamelijk aan te raken. (dus met touw zwaaien ofzo)
Maar lees zelf maar ff op die site hoe het precies gaat.


Hai.

Bedankt dat je me zo goed begrijpt.
Ik kan me echt vinden in jouwn verhaal.
Ik wil hem ook niet inelkaar slaan, maar hij moet naar mij luisteren
En dan is het MAAR een shetlanderhengstje, maar toch ze zijn sterk en super KOPPIG.
Hij beet vandaag weer , maar wel minder....
Ik heb hem toen het touw om zijn kop geslagen, klinkt hard, maar het werkte.
De volgende keer dat hij het weer deed, en ik zij''uh'' ging hij achteruit.
Maar hij blijft het wel doen.

Wat zijn ze toch koppig Boos!
Ik zal zobyzo even op de site bekijken.
Erg bedankt.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 15:18

Ben ik nou de enige , die zich kapot lachtte , toen ze de titel alleen al zag , en zag dat dit echt serieus was... ?Je bent toch geen paard ?Als een paard in een ander paard zijn oren bijt bijten paarden terug.Maar als mens bijt je dan toch niet terug ?Nou , ieder zijn eigen mening natuurlijk , en je moet me ook niet aanvallen omdat ik dit een beetje heel heel heel abnormaal vind... maar al dat haar dan in je mond...hahaha...ik zie het al voor me , paard bijt en je bijt in zen oren... .Als je paard stout doet geef dan een goede mep op zijn mond of hoofd.Dan zal hij wel wetend at hij het niet meer mag doen en als hij je blijft bijten elke keer terug slaan.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-02 15:39

Spikkel schreef:
Ben ik nou de enige , die zich kapot lachtte , toen ze de titel alleen al zag , en zag dat dit echt serieus was... ?Je bent toch geen paard ?Als een paard in een ander paard zijn oren bijt bijten paarden terug.Maar als mens bijt je dan toch niet terug ?Nou , ieder zijn eigen mening natuurlijk , en je moet me ook niet aanvallen omdat ik dit een beetje heel heel heel abnormaal vind... maar al dat haar dan in je mond...hahaha...ik zie het al voor me , paard bijt en je bijt in zen oren... .Als je paard stout doet geef dan een goede mep op zijn mond of hoofd.Dan zal hij wel wetend at hij het niet meer mag doen en als hij je blijft bijten elke keer terug slaan.


Ja ik weet het het klinkt ook abnormaal.
Maar je moet toch eens alles proberen toch *LOL*
Ik kreeg het ook maar als tip van mensen, en bokt is ervoor om hierover te vragen toch Verward
Ik doe het liever ook niet, maar stel dat het hielp, dan was het toch niet voor niks geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 16:55


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 17:04

Goed voorbeeld doet volgen?

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 17:40

Wat hierboven ook stond, gewoon uit volle kracht een enorme optater geven (en als dat m niks doet, stukkie schrikdraad bij de hand Haha! )

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-02 19:04

Whaha stukje schrikdraad in de hand Haha!
Dat is een goeie!
Vandaag deed ie het weer bij mijn vader, mijn vader gaf hem een klap, en hij stond achter in de hoek.
En hij heeft het de hele avond niet meer gedaan Haha!
Hopelijk doet hij het morgen ook niet de hele tijd.

giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 19:10

hahahahaha paard in zijn oor bijten hahaha. sorry hoor maar ik heb nog nooit gehoord. je kan beter eerst met je stem werken en dan geef je hem maar eens een klets als hij het nog doet.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 19:19

OF CASTREREN............................................

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-02 19:23

gijsenkim schreef:
OF CASTREREN............................................


Als ik um wou laten castreren had ik het bericht niet geplaatst

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 19:35

Dan moet je het hengstengedrag afleren (voor zover dat af te leren valt) of je moet niet zeuren over bijten

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-02 19:37

bokt is er voor om over dit soort dingen te discusseren.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-02 19:43

trouwens hij is nu 3 jaar.
Word in mei 4 jaar.
En het is echt begonnen met zijn 3de jaar, al die hengstenneigingen.
Dan staat ie ook wel tussen een hele stal vol met merrie's, dus hij moet ook wel een beetje indruk maken Tong uitsteken

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 19:44

Tuurlijk begint dit gedrag in zijn pubertijd en je kan hem nu opvoeden of de rest van zijn leven bij jou last hebben van een Hengs...... (Hengst met hoofdletter omdat het gewoon niet de doorsnee paarden zijn)