Wat ze me nou gedaan hebben...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Wat ze me nou gedaan hebben...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-02 09:10

Door omstandigheden kon ik een tijdje niet naar Mirkje toe. vriend en een vriendin haalde hem er elke dag eruit en gaven hem beweging. Echt hartstikke lief. Lovers

Mirk staat bij ons in een van de grootste stallen. Hij zelf is niet echt groot, en opzich kan hij ook best een stalletje kleiner, maar ik vind, hoe meer ruimte hoe beter. Party!!
In mijn afwezigheid is er een paard bij gekomen. We hebben 9 stallen, en nou dit paard er weer is, staat alles weer vol. Er was alleen een kleinere stal over, en geen grote. Wat hebben ze gedaan, hebben ze mijn kleine Mirk in die kleine stal gezet, en dat bakbeest in Mirk zijn stal gezet. Mijn mond viel echt open toen ik dat paard in Mirk zijn stal zat. Huilen

Okay, ik was afwezig, maar ze konden het minstens overleggen met vriend. Ik heb gister gelijk Mirk zijn stal omgeruild met dat paard zijn stal en daarna bestuur opgebeld. 'Mirk is een pony', was het antwoord. Dus ik iemand opgebeld die een meetlat had, en hem meten (als het wel een pony is, scheelt me dat weer mooi in de stallingskosten Extreme duivel ). Hij was dus 1.59!!!! (niet verwacht door zijn ponyachtige uitstraling Lovers ).
Ik had er over na kunnen denken om Mirk zijn stal te ruilen met dat ene paard. Daar hadden ze meer mee bereikt dan met het ineens omzetten van deze twee paarden.
Maar mijn grote vraag is, mogen ze zomaar Mirk uit de stal halen en in die andere stal zetten? Ik heb toch recht op die stal, omdat ik erals eerste daar stond?

:){


rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 09:28

Betaal je voor die stal?
Zo nee .....wat zeur je dan?...een groter paard kan toch beter in een grote stal i.p.v. een klein stalletje waar ie nog maar net kan keren.
Zo jah, vind ik het heel onbeschoft van die mensen, om het niet te overleggen.

gewoon geen onderschrift :D

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-02 09:36

frostwood schreef:
Betaal je voor die stal?
Zo nee .....wat zeur je dan?...een groter paard kan toch beter in een grote stal i.p.v. een klein stalletje waar ie nog maar net kan keren.
Zo jah, vind ik het heel onbeschoft van die mensen, om het niet te overleggen.


Ik betaal voor die stal jah.
Maar ik vind, die meid die is er als laatst bij gekomen. Zij wist dat haar paard in die kleine stal zou moeten komen te staan.

:){

Liselot

Berichten: 32169
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 09:38

als jij gewoon de volle pond voor die stal betaald vind ik dat ze niet het recht hebben om je paard zomaar te verplaatsen. in overleg, okee dat zou nog een keer kunnen, maar dan alleen als jij akkoord gaat.
en die persoon die is komen kijken voor de stal heeft toe toch ookgezien dat alleen die kleinere stal nog vrij was? als ze dan heeft besloten om bij jullie op stal te komen is ze dus ook akkoord gegaan met die kleine stal

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 09:41

Ik vind ook, dat ze het op z'n minst even hadden kunnen overleggen. Dan had je waarschijnlijk nog ja gezegd ook. Nu natuurlijk niet. Laat ze maar lekker zweten. Minder m2 is uiteraard ook minder stalgeld betalen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 09:41

Wie het eerst komt wie het eerst maalt. En als ze zeggen dat jij een pony hebt dan met terugwerkende kracht je te veel betaalde geld terugeisen!
Ik zou ook behoorlijk pissig zijn. Succes ermee.

:evaw:

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 09:47

Ik vind ook dat als je betaalt en eerder was dan die andere, je recht hebt op die stal!!
Bij ons gaat het ook zo dat wie er het langst staat de beste stallen uit mag kiezen. (Ik sta er samen met iemand het langst dus dat is wel handig Haha! ) En we hebben ook maar twee stallen met raampjes om naar buiten te kijken en die zijn heel groot. Daar hebben wij dan het meeste recht op.
Ook vind ik het niet goed dat ze het niet eerst met je overlegt hebben zoals je al zegt. Dus als jij in die stal wil blijven heb je daar recht op vind ik. Behalve als dat grote paard natuurlijk niet goed in die kleine stal past maar dat is dan een ander verhaal.

Siƫsti van de Rythpluim

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 09:48

Past dat nieuwe paard in de overgebleven stal?
Zoja, lekker laten staan.
Zo nee, had de verhuurder geen box moeten aanbieden!

Jij betaalt voor die box, ze kunnen NIET zonder overleg je paard in een andere box zetten.

En idd wat Sjimmy zegt, als ze nu beweren dat je paard een pony is, vraag met terugwerkende kracht je te veel betaalde stallingsgeld terug!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 12:06

Ze hadden op zijn minst eventjes met je kunnen overleggen. Als jij niet weg had gewild uit je nieuwe stal dan hadden ze dat de nieuwe klant zo voor kunnen leggen.

Ik zou behoorlijk kwaad zijn als ze mijn paard zonder overleg zouden gaan verplaatsen. En tegewoordig wil ik ook precies weten welk paard er naast mijn paard wordt geplaatst. Lois is een supermakelijk paard met andere paarden en dan wordt er nog wel eens makkelijk gedacht van : 'ach dat gaat wel goed'.

Zo heb ik al eens meegemaakt dat Lois een vreselijk zure merrie met voedernijd naast zich kreeg die de hele stal aan gort sloeg en niet gewend was in een open stal te staan. Lois en de buurvrouw zijn gaan vechten over stalwand heen en Lois was weer 6 weken geblesseerd Boos! Op zo'n moment draai je ook weer 100% op voor de kosten en gevolgen door toedoen van een ander. Zulke dingen overkomen mij dus niet meer!

Gewoon op je strepen blijven staan hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 12:10

Ik denk dat de stalhouder in z'n recht staat. In de meeste stallingscontracten staat nl. alleen dat je recht hebt op een box, maar niet precies welke.
Als jouw paardje goed in die andere box past, en die grote nieuwe niet, dan vind ik dit in het belang van de paarden ook een prima oplossing, ware het niet dat het netjes was geweest het jou even te vragen/meedelen.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 12:17

Als jij betaalt voor een paard, mag je paard ook wordt behandelt als paard. Dus ik zou zeggen dat zij niet zomaar je paard kunnen verplaatsen, op z'n minst overleg.

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: larapurdy, miezelke, Rijsa en 29 bezoekers