Iedere dag naar je paard....??????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Hoe vaak per week ga jij naar je eigen paard?

iedere dag
144 (66%)
5-6 keer per week
53 (24%)
3-4 keer per week
18 (8%)
minder dan 3 keer per week
1 (0%)
nooit........; )
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 216


AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 10:01

Mijn bijrijdster betaald ook niet! Ik ben erg blij met haar en ze komt 2 x in de week naar Omar. Het gaat mijn niet om het geld maar om iemand die goed en lief voor mijn paard is. Het is mijn paard en ik vind dat ik hem ook zelf moet kunnen onderhouden. Ik zou nooit afhankelijk willen zijn van een bijrijdster die meebetaald in de kosten

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!


Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 11:11

Ik ga ook iedere dag naar Fitz, ook als ik ziek ben.
Fitz is van mij afhankelijk voor zijn beweging en het uitmesten dus ik kan niet zo maar een dagje overslaan.

Morgen ga ik met vakantie en is Nouvel zo lief om 12 dagen voor Fitz te zorgen.
Als zij niet had gekund of gewild had ik hem gerust ergens naar toe gebracht.
Er is meer in het leven dan alleen paarden.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 11:30

Vandeweek ben ik met een koorts-attack naar hem toegegaan. Heb hem los gegooid, en mijn paps heeft zijn stal gedaan,maar ik moet Baduhtje elke dag zien

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 12:09

Westernfreak schreef:
Als je niet de motivatie of tijd op kan brengen om elke dag naar je paard te gaan, verdien je in mijn ogen geen eigen paard....bij een verzorgpaard / pony ligt dat natuurlijk net iets anders, dan is de eigenaar verantwoordelijk voor het dier.


Als je zelf een man ontmoet die je naast je werk en je paard ook nog graag wat uurtjes (al is het er maar 1) per dag wilt zien, zul je af en toe wel 'moeten' inschikken. Hij kan ook niet elke keer alleen thuiszitten 's avonds (vindt hij niet erg, maar ìk wel!) En als je kinderen krijgt, wordt dit zelfs nog meer! Dan is een verzorgster bijna wel een must.
Je leven veranderd nou eenmaal in de loop van de jaren. Dus ook de tijd die je aan je paard kan besteden. (En dan heb ik het niet over wìllen, want dat is iets heel anders!!! Je wil er wel de hele dag bij zitten, maar het leven bestaat ook nog uit andere dingen.)

Life feels better when I'm caffeinated.
Naar een quote van MindBodyGreen-Sarah von Bargen

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 12:09

Ik zet Risco in de zomer elke avond binnen. In deze tijd van het jaar doet zijn baasje hem 's morgens naar buiten en de stal en hem rond 4 uur weer naar binnen. Ik ga dan 's avonds terug om hem zijn voer te geven, zodat ie niet alles in een keer krijgt.
In het weekend zorg ik helemaal voor hem en ga dan dus 3 keer per dag er heen en weer terug!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 14:49

Door school kan ik niet elke dag,maar daar heb ik een verzorger voor.
Meestal kom ik 6x inde week,soms 5x.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 17:49

runningkawa schreef:
Hoe staan jullie daar dan tegen over?
Dus met die reden een bijrijder nemen?

Nee, ik zou nooit een bijrijder nemen om het niet te betalen. Maar dat ligt aan mijn moeder. Ik zou dan eerder naar een goedkopere stal gaan.

Mijn bijrijdster die 1x in de week Jamey doet, hoeft ook niet te betalen. Zo'n onzin vind ik dat, ze helpt me immers. Haha!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 19:16

ik ga 5/6 keer per week naar ailin. ze staat in volpension en als ik nooit kom ziet ze er nog super uit. maarz e staat wel 20 minuten metd e auto van mij af en ik heb niet altijd de beschikking over een auto metd e bus doe ik er 3kwartier over, dus das nog wel redelijk te doen maar als t vroeg donker is kom ik dus niet terug omdat t in the middle of nowhere is. als ze nu de hele dag binnen staat is t wat anders maar ze loopt van 10 tot 6 buiten dus der beweging krijgt ze wel.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

wuppie102

Berichten: 102
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 19:22

ja ik heb ook nog een zus. we hebben samen een pony dus ik hoef er niet elke dag heen. laatste tijd wel want we hebben nog een pony op stal die we moeten verzorgen. op vrijdag ben ik heel laat uit school en dan daarna moet ik werken en op zaterdag moet ik ook werken dus dan doet mijn zus het

L2+ 2 met Vierra ster + prok (Amsterdam X Equador)

jSophiaF

Berichten: 6001
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 20:13

Ik ga ook elke dag, alleen nu niet, vanwege ziekte ( hersenschudding, moet ik maar niet met paard en al uitglijden ) Maar zo af en toe een dagje overslaan kan geen kwaad.

Normalieter ga ik elke dag naar me paardje toe, heb nu alle tijd, maar als ik strakjes weer fulltime ga werken, word het ietjes minder, 2 dagen minder in de week. maar ja ze staat ook bijna volpension en er is altijd wel iemand te vinden op stal die haar wil verzorgen en rijden.
Ik vind wel als je zeker een eigen paardje heb, dat minimaal 5 x per week zelf moet komen.

Knuffel aan je peerdje en groetjes van mij

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 22:00

Ik ga sinds de vorstperiode 2x per dag. De boer laat al de paarden (15) sindsdien op stal staan , en ik wil dat mijn tinker de wei in gaat. Ze heeft al zo'n kleine box. Dus ga ik er heen rond het middaguur en zet haar weer binnen rond 4 uur, in de tussentijd mest ik haar stal uit. Ik voer haar ook zelf omdat ik over zijn manier van voeren niet tevreden was. De boer heeft 2 paarden van hemzelf in piepkleine stands staan, die arme beesten krijgen dus helemaal geen beweging en hangen met hun achterste tegen zo'n dwarslat. Ik geef ze uit emmers drinken omdat de waterbakken nog bevroren zijn. Gelukkig heb ik andere stalling gevonden met nog één paard. Dan hoef ik de 2 paarden alleen 's-middags binnen te zetten en dat scheelt me een hoop tijd, ergernis over paardenleed en benzine.

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 23:19

Ik ga 6 keer per week naar Gabber. Op woensdagavond willen de mensen van de pensionstal een avond alleen hebben zonder mensen op het erf. Op woensdag moest ik altijd tot 17.00 uur stage lopen en je mag tot 16.00 uur komen, dus op woensdag geen Gabber.

Tandartsassistente met veel plezier!
Het ga je goed Gabber Verdrietig

jSophiaF

Berichten: 6001
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 23:45

Jeetje Soxje, wat erg voor die paarden zeg. kan je ze niet mee nemen ? Is echt zielig. Bij ons gaan de paarden ook tijdens te vorstperiode naar buiten, dan worden ze om ste beurt op de platen gezet, zodat ze toch hun benen kunnen strekken.

Knuffel van mij aan al jullie paarden

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 12:18

Kan ze helaas niet meenemen. Hij is een ex koeienboer die zijn paarden ook zo behandelt, nooit eens een aai, meestal snauwen en grauwen of erger. Nu mijn box vrijkomt hoop ik dat er een van hem uit zo'n stand in komt te staan. Ik vind het ook belachelijk dat hij ze niet in groepjes van 2 of 3 even in de bak zet, is allemaal teveel moeite hè. Zal ze zodadelijk de knuffel geven.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 00:25

ik moet ze normaal elke dag zelf doen, 4 boxen mesten, 2 paarden rijden en 4 paarden poetsen en knuffelen, maar ik loop nu stage en dan ben ik eer nog maar 4 dagen in de week...de andere dagen worden ze nu voor me gedaan.........door stage moet ik nog steeds 7 dagen paarden verzorgen hoor, maar dat maakt niet uit...dat is wat ik gaaf vind

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 16:49

Ik vind je hebt een paard/pony of niet dus dat moet je ook genoeg komen.
Altijd elke dag hoeft natuurlijk ook weer niet maar in iedergeval 5 keer per week. Vingers aflikken

Of gewoon elke dag en als je een keer geen zin hebt om te rijden logeer je pony/paard dan Lachen

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 00:17

Ik heb ze bij huis, dus ga idd iedere dag naar mijn paardjes toe.
Aan de ene kant een luxe, aan de andere kant.... wel veel werk, maar ik heb het er voor over

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 00:21

had ik ze maar aan huis...nou ja heb ok niet te klagen hoor, 5 min. op de brommer!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 11:27

Ik probeer 3-4 x per week naar Des te gaan. Ze staat bij de oude eigenaar, die haar ';s ochtends voert en in het land zet, en haar 's vonds weer naar binnen haalt en voert. De stallen mest hij niet uit. Maar dat doe ik dus als ik daar ben. Verder wordt ze zo verzorgd alsof het nog zijn eigen paard is. Zoals vorige week met de vorst heeft het een week geduurd voor ik weer bij haar kwam. met dat gladde weer valt er niet te rijden, en de stallen mesten? Nou ja dat lukt wel, maar met die extreme kou is het wel lekker als er wat van bedekking over de betonvloer ligt. Ze vreet namelijk elke avond voor het slapen gaan haar stro op, en staat dan dus op een kale vloer. De mest was mooi droog, dus kon naar mijn idee wel wat langer blijven liggen...
Ik merk wel dat ik ietwat voorzichtiger ben met rijden als vorig jaar. Als het ook maar iets glad is, blijf ik liever thuis. Maar ja, ik ben nu zwanger en heb niet alleen aan mezelf te denken...
Ik hoop nog steeds dat we snel een bouwvergunning krijgen, endat ik Des dan af en toe bij huis kan zetten...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, GrapeshotBot en 74 bezoekers