Iedere dag naar je paard....??????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe vaak per week ga jij naar je eigen paard?

iedere dag
144 (66%)
5-6 keer per week
53 (24%)
3-4 keer per week
18 (8%)
minder dan 3 keer per week
1 (0%)
nooit........; )
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 216


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 22:12

Zomers ben ik elke dag op stal, maar nu is dat vrij moeilijk en wordt t meestal zo'n 6 x per week. Ik moet natuurlijk naar school en werk 2 x in de week, en ik mag nu niet savonds naar de paarden fietsen. Zomers is dat geen probleem. M'n (vz) paard krijgt trouwens iedere dag een lekker schoon stalletje en gaat ook elke dag in de wei.

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 22:44

elke dag, ook als ik ziek ben! Ik kan gewoon niet zonder.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 22:50

Elke dag! Moet ook want ik doe de verzorging zelf. Maar ik vind het juist erg fijn om elke dag te gaan, in het weekend ben ik vaak de hele dag.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 22:52

Voor school, smiddags uit school en 's avonds, heb dan ook drie paarden te doen.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 22:58

Hmm, meerdere keren per dag staat er niet bij........
Ja ok, ik heb mijn paardjes nu bij huis staan maar toen ze nog in Aalsmeer op stal stonden heb ik een paar jaar alles zelf gedaan, ook voeren en s'morgens om 5.00uur was ik op stal om te voeren, vaak in de middag in de pauze van mijn werk nog even naar stal, langere pauze nemen en dan s'middags langer doorwerken om de pauze weer in te halen en s'avonds rijden en de rest verzorgen en uitmesten en voeren, hoewel ik het uitmesten ook vaak in de pauze al deed.
Nu staan ze bij huis en werk ik (nog) niet, ik moet zeggen, heerlijk hoor! Ik krijg er geen genoeg van! Ben de hele dag met mijn knollies bezig!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-02 23:03

Oh, dat wil ik ooookkkk.....;0

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 23:23

Gemiddeld ga ik 6x per week heen. Mijn verzorgster doet hem gemiddeld twee keer per week. 1 dag heeft ze les, en dan rijden we haar met de trailer (dat je niet denkt dat ik 8 dagen in de week heb Knipoog )
Mijn pony komt elke dag van 8.30 tot 15.30 buiten en er wordt uitgemest. We gaan wel elke dag heen, want ik voer hem bij met sportbrok en daar krijgt hij hoestkruiden doorheen. We rijden niet elke dag. Dat hangt af van hoe de bak is (het weer) en hoe moe we zijn. Andrew vind het geen probleem. Die vermaakt zich wel en heeft vooral belangstelling voor de voerschep en broodzakjes...

robertus
Berichten: 80
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 23:23

ze wonen bij mij in huis..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 23:25

Ja hoor, ik ga ook elke dag, ook als ik ziek ben. Heel af en toe twee keer per dag, dus ook in de pauze van mijn werk. MIjn paard staat wel volpension, maar toch vind ik dat hij elke dag zijn stal uit moet, ookal is het maar even.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 00:32

Ik ga elke dag naar mijn paard... 1 of 2x per dag, door de weeks ga ik uit mijn werk heen en dan dus maar 1x op de dag, in het weekend ga ik meestal 2x per dag.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 00:35

naar me verzorgpony ongeveer 4 dagen.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 02:35

Ik kan er niks aan doen, ik kom elke dag bij hem. Het is me, door mijn werk, nog maar 2x overkomen dat ik écht niet kon. Mischien heb ik mazzel dat hij 2. min. met de auto bij me vandaan staat en soms kijk ik alleen ff een half uurtje hoe het met hem gaat omdat ik het te druk ben. T 'is voor mij meer voor mijn eigen goede gevoel dat ik dan ga, denk niet dat hij me missen zal voor een keertje.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 02:58

Elke dag! Maar bijvoorbeeld vandaag heb ik niets met hem gedaan. Helemaal niets. Maargoed, ben ik toch even geweest, even een lekkere aai over zijn bolletje, en dan ben IK weer gelukkig Haha! Ik ga dus voornamelijk voor mezelf elke dag. Ik zit gewoon niet rustig op mijn stoel als ik een dag overgeslagen heb, voel ik mezelf enorm schuldig, terwijl Bud het geen moer uitmaakt Haha!

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 09:39

Ik ga elke dag een keer of 4 of 5 .
Maar ze staat ook 300 meter verder bij een boerderij.
En omdat ik alles met mijn ouders moet doen, voeren, mesten enz.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 09:47

ik ga elke dag en dan ben ik er ook vrij lang,soms ben ik wel eens om 22.30 thuis,zo gezellig was t dan op stal

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 09:53

ik heb het geluk dat mijn paard achter het huis staat en hoef dus geen dag over te slaan.
zou ik ook niet willen
om 7.00 ga ik naar mijn werk en ben om 15.30 thuis
mijn moeder voert hem tussen de middag en zet hem buiten

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 09:57

Ik ga ook elke dag naar mijn pony toe. Als ik ziek ga dan bel ik iemand op of gaat mijn zusje Bobo verzorgen. Ik ben er meestal anderhalf a 2 uur en dan ga ik naar huis. Bobo wordt op stal gevoerd, uitgemest en buiten gezet. En dat is voor mij wel handig in combinatie met school maar volgend jaar staat Bobo dicht bij mijn huis. Lachen

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 11:36

Och, dagen dat ik geen zin heb om de kou te moeten trotseren, me niet lekker voel, moet werken en veel huiswerk hebben en dus niet wil (vooral met het idee: een uur op de fiets om alleen even te mesten) heb ik ook, maar ik ga wel. Tuurlijk, als ik het écht niet red sla ik wel eens een dagje over, maar dan spreek ik echt over eens in de 2/3 maanden. Ziek ben ik bijna nooit, en zelfs dan vraag ik of mijn uders me even willen brengen, zodat ik zeker weet dat z ein elk geval in een schone stal sta. Tja, ik heb ervoor gekozen en heb nu de verantwoordelijkheid over mijn meisje..

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 12:27

Ik ga iedere dag, soms 2x en in de zomervakantie was ik dr vaak bijna de hele dag....
Ik vind dat je verantwoordelijk bent voor het paard, als je dat niet kan (als je ziek ben uitgezonderd, maar als je bijvoorbeeld eens geen zin hebt) vraag ik me toch af waarom je niet op een manege bent blijven rijden...

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 12:33

Ik heb een hele drukke baan en ben daardoor soms pas rond 22.00 uur thuis. Ik heb dus gezocht naar een bijrijder. Ik ga 4 dagen in de week en hij 3 dagen. Maar als ik de tijd kan vinden (lukt best regelmatig) dan rij ik toch even langs om te knuffelen en alleen maar even te kijken. Ben dus eigenlijk zo'n 6 dagen per week op stal.
Ik heb mijn paard door mijn drukke baan ook in volpension gezet, zodat ze gewoon op tijd naar buiten gaat en haar eten krijgt. Daarin is ze dus niet van mij afhankelijk. Maar voor de extra's (knuffels/wortels etc) wel. Ze is altijd weer blij me te zien en daarom probeer ik ook zo vaak als mogelijk is naar haar toe te gaan.

Met mijn veulen ligt dat anders. Die heb ik op Texel in een veulenopfok gezet. Hij heeft het daar geweldig naar z'n zin en vindt het geloof ik een drama als ik kom. Hij moet dan bij z'n vriendjes vandaan en aan een halstertje lopen, gepoetst worden (vindt hij overigens stiekum wel erg lekker), en wat oefeningetjes doen. Hij is blij dat ik maar eens per 3/4 weken kom.

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 12:38

elke dag eigenlijks wel of er moet wat anders aan de hand zijn.. maar we hebben ze thuis staan dus is het wel logisch dat ik er elke dag kom.. als ik ze nie kan voeren of iets anders doen me ouders het Haha!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 13:07

Ik moét wel elke dag, ik moet nl. zel uitmesten, voer klaarzetten etc.
Maar ik vind het niet erg, juist prettig omdat je zelf weet wat je je paard geeft, en de hoeveelheid kan bepalen.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 13:23

Ik ga iedere dag naar Laiser toe. Tenzij het niet mogelijk is doordat ik 's avonds een keer moet werken en pas na tienen thuis ben.
Ook als ik niet ga rijden of longeren ga ik er eventjes naar toe. Ik geef hem dan even wat lekkers een knuffel en ga weer weg.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 13:41

6x per week ben ik er normaal.. donderdags moet ik werken zodra ik uit school kom..
En als ik ziek ben kom ik misschien eens een dagje langer niet.. maar normaal gesproken ben ik er 6x per week Lachen

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 14:14

Ik heb de paarden aan huis en ben er dus meerdere keren per dag.
Maar af en toe een weekend weg vind ik heerlijk.
Niks niet voeren, mesten, paarden buiten zetten enz. Dat doet m'n pa dan die dagen.
Meestal bel ik dan 1 of 2 keer op om te vragen hoe het met de beestjes gaat Lachen
Maar af en toe een "paardloos" weekend heb ik echt nodig. Dan heb ik daarna ook weer veel meer lol met de paarden.