Iedere dag naar je paard....??????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Hoe vaak per week ga jij naar je eigen paard?

iedere dag
144 (66%)
5-6 keer per week
53 (24%)
3-4 keer per week
18 (8%)
minder dan 3 keer per week
1 (0%)
nooit........; )
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 216


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 15:07

Elke dag tenzij ik ziek ben dat voert mijn moeder of vader hem of m'n groom Knipoog Haha!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 16:09

Elke dag meerdere keren, want als ik niks doe doet niemand iets met ze!
Ik zou ook wel af en toe iets anders willen doen maar de paarden zijn afhankelijk van mij dus moet ik wel!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 19:48

Elke dag, ik kan gewoon niet zonder Sher Lovers
Bovendien wordt ze ook niet buitengezet, dus als ik niet ga staat ze de hele dag in stal, dat vind ik ook niets. Als ik echt niet kan vraag ik of iemand anders Sher kan doen.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 01:11

Iedere dag Haha! Tja, nu heb ik de paarden bij huis, maar ook voor die tijd was ik hier al elke dag te vinden.
Ik vind gewoon dat als je voor een eigen paard gekozen hebt, je er ook zelf voor moet zorgen. Volpension zou ik dan ook niet snel nodig hebben en ik ging ( ga ) nog steeds elke dag met veel plezier naar de stal.

Als je niet de motivatie of tijd op kan brengen om elke dag naar je paard te gaan, verdien je in mijn ogen geen eigen paard....bij een verzorgpaard / pony ligt dat natuurlijk net iets anders, dan is de eigenaar verantwoordelijk voor het dier.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 01:23

Ik ga ook iedere dag... ze staan thuis, ik voer ze samen met mijn dochter, zij laat ze naar buiten..(=staldeur open doen en weide hek dicht en zus lief of broertje is mee) ze staan achterthuis.

En als ik niet kan...door rugproblemen dan voer mijn dochter ze (is dan wat later op de ochtend) en laat of mijn vader (woont 2 huizen verderop), de buurman of mijn schoonvader(dan staan ze ongeveer 2 uur langer op stal) ze los....tenminste de winterdag als ze s'nachts binnen staan..

zomerdag staan ze 24 uur buiten (als het echt heet is overdag binnen) en komen alleen op stal voor het voeren... Dan moeten ze wachten op een volwassene die tijd heeft om ze even binnen te doen en te voeren en weer los te laten (als ik dus niet kan) Anders doe ik ze naar binnen, voer samen met mijn dochter en gaan dan weer naar buiten (als de kids naar school moeten doe ik ze naar buiten anders de kids.

Verder ga ik min. 2 X per dag kijken wat ze doen ...of ze nog water hebben of weet ik wat...

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 10:24

Iedere dag.
Heel enkel een X een dagje niet. Maar dat heeft dan echt een rede. Echt niet kunnen vanwege school of echt ziek zijn. Maar inprincipe iedere dag.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 10:38

Elke dag, ook als ik ziek ben. Dat dier is qua beweging afhankelijk van mij (hoewel ik m'n stalbaas kan bellen om haar buiten te zetten hoor, maar ik doe het liever zelf).
Als ik me klote voel dan ga ik niet rijden maar gooi ik haar los of longeer ik, al is het maar 20 minuutjes. Ze staan nooit stil, dat vind ik echt niet kunnen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 10:50

Ik kan er niet omheen Haha!
Ik heb de 'luxe' van paarden aan huis,
dus dat betekent dat ze zich tot hoogstens half 9 stil houden en dan willen ze toch echt eten en naar buiten.
Vooral Zep weet dat heel ritmisch aan te geven (klop concerten tegen zijn deur erg fijn want ik slaap boven de stal).
Verder staan ze om een uur of 13 te hinniken en dan willen ze weer hooi, als het schemert beginnen ze ook weer te pruttelen want dan willen ze naar binnen en als ze om 23 uur nog geen eten gehad hebben worden ze ook onrustig.
Wat een luxe hè? Knipoog

Poosje81
Berichten: 21173
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 11:00

Westernfreak schreef:
Als je niet de motivatie of tijd op kan brengen om elke dag naar je paard te gaan, verdien je in mijn ogen geen eigen paard....bij een verzorgpaard / pony ligt dat natuurlijk net iets anders, dan is de eigenaar verantwoordelijk voor het dier.


sorry maar deze uitspraak vind ik echt te ver gaan. Veel mensen hier hebben de luxe dat ze of de paarden aan huis hebben of de dieren in de buurt hebben. Ik fiets 30 minuten en dat is geen ramp, maar ik heb buiten dit ook een huishouden. Daarnaast is Baggio pas een jaarling, staat hij volpension en krijgt hij van alles en iedereen een lekkere knuffel of boterham. De ene week ben ik er elke dag en de andere week wat minder, afhankelijk van school.
Geloof niet dat hij het er minder om heeft! Wat ik iig niet doe is enorm bezuinigen op hem, ik eet nog liever niks dan dat hij niks heeft.

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 11:10

Ik ga elke dag naar fleur, ondanks ik een bijrijder heb die haar 2 x in de week rijd. Op woensdag en zaterdag.

Woensdag ben ik er altijd. Dan ben ik vroeg uit en ga ik er altijd heen. Sinds kort krijg ik centered riding les, en die informatie die ik daar krijg, geef ik weer aan haar door, dmv haar les te geven.

Zaterdag moet ik werken van 9 tot 5, en dan ga ik altijd uit mijn werk nog even langs, om te kijken of ze lekker staat en dan zet ik haar voer klaar. Soms ga ik na het eten ook wel eens, nog even lekker poetsen of zonder zadel hobbelen!

En als ik zien ben, moet ik echt goed ziek zijn om niet te gaan. Ik ga meestal altijd nog wel even langs, maar dat snapt mijn school niet zo! Haha!

En als ik echt niet kan, doet iemand anders haar! Verder wordt ze 2 x per dag gevoert en komt ze `s ochtends in de stapmolen een uur.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 11:14

Elke dag en ook vaak twee, soms drie keer per dag. Werk namelijk vlakbij stal, dus dat is makkelijk.

Het komt misschien 1 x per jaar voor dat ik niet kan, dan regel ik iets met een stalgenote. Langer dan een week ga ik niet op vakantie, mis mijn dieren dan teveel....

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 11:28

Ik moet wel elke dag anders staat Fayette in een vieze stal. Ze staat bij goede vrienden van me op stal en die voeren haar en zetten haar op de wei en op stal maar de stal uit mesten moet ik zelf doen. En ik wil toch altijd even naar mijn meisje toe, even knuffelen enzo Lachen

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 11:35

Leonoor"]
[quote="Westernfreak schreef:
Als je niet de motivatie of tijd op kan brengen om elke dag naar je paard te gaan, verdien je in mijn ogen geen eigen paard....bij een verzorgpaard / pony ligt dat natuurlijk net iets anders, dan is de eigenaar verantwoordelijk voor het dier.


sorry maar deze uitspraak vind ik echt te ver gaan. Veel mensen hier hebben de luxe dat ze of de paarden aan huis hebben of de dieren in de buurt hebben. Ik fiets 30 minuten en dat is geen ramp, maar ik heb buiten dit ook een huishouden. Daarnaast is Baggio pas een jaarling, staat hij volpension en krijgt hij van alles en iedereen een lekkere knuffel of boterham. De ene week ben ik er elke dag en de andere week wat minder, afhankelijk van school.
Geloof niet dat hij het er minder om heeft! Wat ik iig niet doe is enorm bezuinigen op hem, ik eet nog liever niks dan dat hij niks heeft.
[/quote]

Oke, ik moest eerst ook 20 minuten fietsen, naar school (soms van half 9 tot 17 uur )maar ik kwam wel elke dag.
Ook als ik ziek was o.i.d. Als ik echt niet kon komen, gaf ik het wel van tevoren aan en dan wist ik dat Bertus goed voor mijn paard zou zorgen.
Bij mijn eerste pony, moest ik ook wel komen. Daar was niemand anders die voor hem kon zorgen...

Nog steeds blijf ik bij mijn standpunt, al trap ik misschien mensen tegen de schenen... het is mijn mening.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 11:45

Yentl schreef:
Elke dag tenzij ik ziek ben dat voert mijn moeder of vader hem of m'n groom Knipoog Haha!


haha je groom Haha!

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 11:49

Ik kom 3-4-5-6 keer per week bij mijn paard. Het ligt er net aan hoe druk het op het werk is. Het komt voor dat ik een hele week zelfs niet thuis kom, dan kan ik ook niet naar Omega. Meestal kom ik 's avonds wel naar huis maar ben dan zo laat dat ik hem in zijn slaap zou moeten storen, doe ik dus ook maar niet. Hij staat in volpension, komt iedere dag iig naar buiten dus daar hoef ik verder geen zorg om te hebben.
Ik voel me wel eens schuldig als ik weer niet kan, maar zoals een bokker mij vertelde ben ik geestelijk wel met hem bezig en dat merkt hij ook. De fysieke aandacht krijgt hij dan voldoende als ik wel bij hem ben.
Nu ben ik nog de enige pensionklant dus hij krijgt ook nog aandacht van de stalhoudster, en als ik een aantal dagen niet kan komt er een kennis om hem even te poetsen enz.
Een bijrijder/verzorgster begin ik niet meer aan na een aantal slechte ervaringen.

Sprakeloos

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 12:27

Hahaha Haha! Ja Haha! (zie ook profiel nu Knipoog Haha! )

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 12:33

pff gelukkig niet de bandageer foto! Bloos

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 12:35

Ik ben er ook elke dag. Maar ze staat dan ook op mijn werk. Haha!
Op mijn 3 vrije dagen ben ik er ook gewoon om te rijden e.d.
Verder wordt ze voor me in de molen en buiten gezet.

Alvaron

Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 13:07

Ik ga ook iedere dag. Moet toch even uitmesten en 'm z'n avondvoer geven en z'n voer voor de volgende ochtend klaarzetten. En 's zondags ga ik zelfs 2x. 's Ochtends evt. rijden en buitenzetten en uitmesten etc. en 's middags weer om 'm weer binnen te halen. De rest van de week wordt dat gedaan, alleen 's zondags moeten we het zelf doen.

Verder werk ik 'm niet iedere dag maar ik poets 'm vaak nog wel even. Vind ie ook wel fijn. En dan z'n stalletje weer in en ETEN!

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 13:32

vrijwel elke dag, vandaag kan ik er niet komen, aangezien het met de auto levensgevaarlijk is en schaatsen niet mijn sterkste punt is Knipoog

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 13:49

ik ga iedereen dag naar Jamy, het komt eigenlijk nooit voor dat ik echt geen tijd heb of TE ziek ben dat mijn vader me thuis moet houden.
Als ik ziek ben of geblesseed (zoals nu Boos!) dan ga ik meestal wel ff heen om te kijken maar verder doe ik niks)

ik moest wel lachen om je laatste optie 'nooit', wie heeft er nou een paardje en gaat er nooit heen *LOL* lekker baasje ben je dan...

Signe

Berichten: 5798
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 13:55

Ik wilde eerst elke dag invullen, maar in de praktijk pakt het gewoon anders uit. als het giet van de regen heeft het heel weinig zin en je kunt hem niet blijven wassen! hihi.

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Signe

Berichten: 5798
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 14:00

sorry dubbel post

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 14:23

Ik ga in principe elke dag, want de stal wordt niet uitgemest, dus dat moet ik zelf doen.Als ik een keer niet kan, doet mijn vriendin de stallen en verzorgt ze hun. als ik niet zoveel tijd heb, ga ik toch altijd even langs om ze gedag te zeggen, voel me anders zo schuldig....en het is ook een onspanning voor me om bij ze te zijn, ook al ben ik nog zo moe, als ik bij ze ben is dat meteen over!!

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 14:46

Ik ga ook ieder dag ze staat halfpension dus ik zal moeten zorgen voor een schoon bed en eten, verder als ik niet kom staat ze de hele dag binnen en dat vindt ik 3x niks! Dus iedere dag door weer en wind!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flossies en 31 bezoekers