Uitmesten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe vaak mesten jullie uit?

Elke dag
61 (77%)
Om de dag
9 (11%)
Een keer per week
6 (7%)
Minder vaak dan dit
3 (3%)

Totaal aantal stemmen: 79


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 02:15

Uhm...ik mis een optie: NOOIT Haha!
Sta volpension, en alles wordt gedaan Lachen

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 02:44

Nooit Haha! Berdientje heeft geen stal (nog niet, ze krijgt zsm een schuilstalletje, maar ik verwacht niet dat die echt vies gaat worden, aangezien ze er wrs. toch niet in gaat staan)

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 03:26

Die van mij staan op zaagsel en ik haal iedere dag de mest en de natte plekken er uit. Als ik er 1 kruiwagen uit haal, gaat er ook weer 1 kruiwagen schoon zaagsel bij in. Als ze erg vies zijn en ik 2 kruiwagens met mest er uit haal, gaan er ook weer 2 met zaagsel in. Helemaal leeg halen, doe ik eigenlijk nooit, behalve als ik ze ontwormt heb, dan haal ik 3 dagen lang de box helemaal leeg!

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 10:40

ik moet hem elke dag helemaal uitmesten. Want m'n pony maakt er een varkensstal van. Dus zonder uitzonderingen.

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 10:45

ik mest elke dag
heb een zaagsel box
elke dag de drollen en om de dag de natte plekken
mijn paard is netjes op z'n stal

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 10:52

bijna elke dag

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 13:25

Elke dag wordt er opgestrooid en ik mest zelf elke week uit (haal ik alles eruit). zou liever elke dag de ballen eruit halen, maar dat mag niet.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 16:21

ik 1x in de 2/3 dagen, ik heb er eerst een laagje zaagsel in en dan stro ,maar dat is na 2 dagen vaak al weer vies.
hoeveel van die grote pakken stro gebruiken jullie? ik had eerst een bij een paard, daar heb ik twee jaar mee gedaan, maar nu heb ik er drie en slinkt hij erg snel! ik denk dat ik er 3 maanden mee doe.....
(ik heb hafjes die 's zomers buitens staan)

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 17:34

Elke dag.. zowel de mestballen als de natte plekken! Het is toch voor zo'n beestje ook veel lekkerder als hij op een lekkere bedje staat van houtkrulle en dat lekker schoon en droog is?? tenminste vind ik! Haha!.. en vaak als ik even in de stallen ben maak ik de zijkanten even los met de vork.. Haha!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 17:36

Ik mest minder uit dan 1 keer per week, we hebben in de winter meestal een potstal met altijd genoeg schoon stro erbovenop, ik kan het ook niet voor elkaar krijgen om in m'n eentje elke week 4 stallen helemaal uit te mesten! Zo gaat het dus ook, om de 3-4 weken mesten we met z'n drieen de stallen helemaal uit met aanhanger en tractor.
s'zomers staan ze dag en nacht buiten dus zijn de stallen helemaal leeg en worden ze helemaal gereinigd.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 18:04

Ik mest om de dag en dan gaat alles eruit.
De andere dag word hij opgestrooit.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 18:15

Zep schreef:
Een vriend van mij heeft zijn paard op zaagsel staan. Die box is t.a.t. spier- maar dan ook echt spierwit. Hij haalt het vieze er gewoon uit zodra hij ziet dat het erin ligt. De kleine stukjes die je met de vork niet kunt pakken haalt hij er met zijn vingers uit (:r)


Hoe triest het ook klinkt, dit ken ik. Toen Pinky nog op zaagsel stond deed ik dit ook Haha!
Er mocht werkelijk niets liggen. daar werd ik panisch van.
Maar ik had wel een heel mooi plastic handschoentje

Nu staat Pinky op stro en mest ik iedere dag. Soms als ik echt geen tijd/zin heb dan doe ik het om de dag en dan compleet leeg, want iets schoons vind je dan ook echt niet meer hoor.
Als ik het ieder dag doe dan haal ik er ong 1 kruiwagen uit en om de dag strooi ik weer lekker vol op.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 18:34

Elke dag en 's avonds krijgen ze nog wat stro erbij *LOL* Mijn twee beestjes zijn echt smeerlappen, als ze een dag niet gedaan zijn, blijf ik scheppen...Mijn zusjes pony is heel schoon dus die slaan we weleens een dagje over als het zo uitkomt *LOL*

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 18:56

NOOOOOOIT!!!!!!!! mijn schatje staat namelijk lekker in wei!!!!
Alleen af en toe ns de drollen uit de schuilstallen halen, maar daar ligt eigenlijk nooit iets!

lissyjd

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 19:04

Ik mest 2 keer per dag de mestballen eruit en 1 keer in de week de natte plekken en de rest pot zich op.3 keer per jaar gaat alles eruit.
Ze staat op linabox en dat bevalt mij prima.

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 21:14

Ik mest iedere dag uit, dat moet wel want ik heb een schimmel die nogal smerig is op stal. Frusty Ze loopt alles door elkaar heen. Als ik haar elke dag uitmest blijft ze zelf tenminste redelijk schoon.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 21:21

s'avonds wordt voor mij de mest eruit gehaalt, s'ochtends als ze eens een dagje op stal staan, maar vaak ook als ze op het land gaan wordt alle viezigheid eruitgehaald, anders doe ik dat zelf smiddags. dus zeker 2x per dag, en altijd als hij mest haal ik het er meteen uit, en als ik erbij ben als hij moet plassen, wordt dat opgevangen in een emmer.

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 23:57

elke dag, want urine veroorzaakt luchtweg problemen en me paardje is er gevoelig voor

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 00:02

Mijn merrie is erg vies, maar ik heb ook de indruk dat dit komt omdat ze knoflook krijgt en daardoor meer drinkt. Laat ik de knoflook weg is ze schoner.

Verder loopt ze vaak rondjes in haar stal. Het midden is kaal en aan de rand liggen hele bergen. Ze staat op houtkrul.

Ik trek 's avonds de box recht, met als gevolg dat de mest die aan de randen ligt ook weer verdeeld wordt. Tussendoor zelf mesten hebben ze liever niet. Ik stal volpension. En er wordt dagelijks gemest, natte plekken en drollen eruit, nieuwe houtkrul erbij.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 02:11

Als ik ze op stro heb staan iedere dag. (merrie met veulen)(tenminste de drollen en het natte stro)

En op houtkrullen haal ik iedere dag de drollen eruit... vemeng nat met droog (echt diep kleddernatte plekken worden verwijderd) en eens in de zoveeltijd wordt er leeg geruimd. (1 X per jaar ongeveer, ze staan zomerdag alleen binnen om te eten en als het extreemwarm is en de winterdag van licht tot donker buiten en bij goed weer zelfs 24 uur buiten, en alleen met voeren 2 X per dag binnen)
Moet erbij vertellen dat ik vrij diepe stallen heb (en dus kan sparen wat krulen betreft)
En 1 X per week wordt er omgespit en bij gestrooid...
Moet erbij vertellen dat mijn boxen altijd een bruine onderlaag hebben, maar droog zijn...en ik heb 2 schimmels (bijna wit) met bijna nooit mestplekken...terwijl ik er eentje bij heb die al zwart is als ze alleen al een modderplek op de weide ziet...