kun je rijden als er sneuuw ligt in t bos???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

kun je rijden als er sneuuw ligt in t bos???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-02 23:09

Of buitenbak??? Nu stap ik een beetje omdat de grond zo hard is maar wat doen jullie???En...als het gaat sneuuwen, rijden jullie dan ook in het bos???Mijn fjordje waar ik mee in t bos rijd heeft geen yzers, maar eigenlijk wil ik die er wel onder laten zetten omdat hij best gevoelige hoeven heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 10:03

Zonder ijzers gaat het prima, niks aan de hand. Met ijzers zeggen mensen dat je er vet of groene zeep onder moet smeren, maar dat is een fabel. Het ijzer wordt zo koud dat de sneeuw er aan vast gaat vriezen, met alle ongemak en gevaar van dien.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:57

Yup we hebben ooit geprobeerd een jacht te rijden met sneeuw en ijzers.. nou na een kwartier liepen de paarden met de hoeven naar voren gekanteld en joekels van ijsballen erin. Niet echt een pretje voor de pezen en dan heb je ook niet echt houvast...
Er bestaan wel speciale sneeuwijzers..

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 16:56

Mijn paard vindt sneeuw het mooiste wat er is. Kan ook niet wachten tot er weer een dikke laag ligt. Vet wel altijd eerst de hoeven in. Als er door de wind van die grote bulten sneeuw liggen gaat mevrouw helemaal uit haar dakje. Gaat ze er middenin staan en laat zich gewoon omvallen... Echt genieten vindt ze dat. Andere paard vindt sneeuw maar raar spul en wil zo snel mogelijk weer naar stal.... watje...

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 17:21

Ik sta sinds en jaar vlakbij het bos.
Vorig jaar was mijn paard kreupel en had hij speciaal beslag. Dit jaar is hij weer goed en staat hij zonder ijzers!

LAAT DIE SNEEUW MAAR KOMEN!!!! Haha! Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 17:41

In sneeuw kun je prima rijden, het wordt een probleem als die sneeuw (en de bodem) opvriest. Dan wordt het met ijzers levensgevaarlijk en zonder ook erg glad. Door losse sneeuw kun je in elk geval zonder ijzers heerlijk rijden...

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 21:33

Het is volgens mij geen probleem, zlfs geen ijzers voor nodig als je het mij vraagt,... tenzij dt je heel veel op de weg met je Fjordje rijdt,... maar in de sneeuw is dat volgens mij niey echt noodzakelijk, zeker niet bij een Fjordje. Maar als je in de sneeuw gaat wandelen,...zorg dan wel dat je de paadjes goed kent! En vooral,...waar er een dikke steen ligt, een diepe put is, een prikkeldraad op de grond ligt, waar de beek is,... (als je met je pony in de beek zakt,...ben je wel mooi gezien!!! Dus, zorg dat je de paadjes GOED kent Knipoog

Veel plezier!!!
Eske

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 22:09

Als er sneeuw ligt blijven mijn paardjes lekka op stal. Ik heb liever dat ze een dagje op stal blijven dan dat we er dalijk 1 weg kunnen brengen.
Mijn ene verzorgpony moet eruit als er sneeuw ligt, maar ik ga dat niet doen. Dan mag de eigenaar gewoon zelf komen. Ik ga iig niet met een paard door de sneeuw lopen!

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 22:32

Volgens mij , komt er dit jaar geen sneeuw....ik hoop van wel... .
Ik denk dat de meeste reacties op dit topic er naar verwijzen dat met ijzers rijden p sneeuw gevaarlijk is .Heb hier geen ervaring mee maar ach ja.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 22:34

zou het niet doen je weet maar nooit wat er onder de sneeuw ligt

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 22:35

Kan prima hoor! Ik ben vorig jaar, of was het alweer het jaar daarvoor?? met de fjord van een vriendin het bos in geweest. Hij vond het geweldig. Ik wilde alleen eigenlijk stappen en genieten van de mooie omgeving, maar meneertje vond dat een galopje ook wel kon.
Blijkbaar had hij daar voldoende vertrouwen in met die bodem. Hij had weliswaar geen ijzers!!! Anders had ik het nooit gedaan! Levensgevaarlijk!

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 10:15

Ik rij liever met sneeuw als met die vieze harde grond van nu. Des loopt prima op sneeuw, heeft geen ijzers onder, en het veert ook enigszins waardoor je op vlakke ondergrond nog kunt draven ook.
Nadeel is wanneer je een stukje over de weg moet waar ook auto's hebben gereden: spekglad. In zo'n geval (soms moet je nou eenmaal de weg over) dan laat ik de teugels helemaal vrij en laat Des haar eigen weg zoeken. Maar wat mij betreft valt er vandaag dus nog een dik pak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 10:24

Wel als je paard op blote voeten staat of sneeuwijzers heeft. Hou dan wel rekening met de ondergrond en doe voorzichtig buiten.