Minimale grootte van een uitloop/weide?

Moderators: Amaryllis, Just_Sannee, C_arola, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Coberlina

Minimale grootte van een uitloop/weide?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-02 20:14

hey
Binnenkort gaan we verhuizen. Dan mag Gigi bij ons aan huis staan. Maar ik wil graag weten hoeveel grond we moeten "reserveren" voor hem.
Alleszins wil ik zeker een bak van 20m*40m.
Maar hoe groot moet de uitloop/weide minimaal zijn? Die moet groot genoeg zijn om er in te kunnen rondrennen. Veel gras zal er waarschijnlijk niet te eten zijn (is in Spanje Knipoog ) maar het gaat erover hoe groot het moet zijn om er wat in te kunnen rondlopen.
In het begin gaat hij nog alleen staan, maar er komt al snel een tweede paard bij, dus het moet zeker voor 2 paarden groot genoeg zijn.
xxx

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 22:27

bij alles geldt: liefst zo groot mogelijk en goed omheind!

Centered Riding instructrice

* Er is 1 persoon die je kunt vertrouwen: jezelf *

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 23:01

Het ligt er ook helemaal aan wat voor ras je gaat aanschaffen, en of je van plan bent om hem dagelijks te gaan rijden of dat hij de meeste beweging toch uit die uitloop moet halen.
Belangrijk is in ieder geval dat er schaduw is, helemaal in Spanje. En maak de uitloop, zoals Anke zei: zo groot mogelijk.

Je suis Charlie.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-02 19:39

ok, dan wordt het zo groot mogelijk Haha!
Ik heb nu een grote e-pony (1m56) en krijg er later nog een bij, maar ik weet nog niet welk ras (ofwel een warmbloed, voor dressuur, ofwel een andalusier)
Bomen zijn idd wel nuttig... Zal er proberen naar kijken of het mogelijk is om de weide aan een rij bomen te maken Knipoog
xxx

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 19:58

Duurt erg lang voordat die bomen zo groot zijn dat ze er een beetje schaduw van krijgen. Desnoods maak je een afdakje of zet je er een schuur neer.

Je suis Charlie.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-02 22:23

hey
stallen zijn er sowieso. Maar ik weet niet of die op de wei gaan staan of niet. Zo niet, kan ik idd best een (grote) schuilstal maken, best zo aan 3 zijden open? Is wel handig eigenlijk om daar een drinkbak te maken, blijft die ook netjes Lachen
thanks voor de tips
xxx

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 19:20

Als je al een schuilstal gaat maken, leg er dan een verharde vloer in. En helemaal rond de waterbak wordt het een grote modderzooi als ze met het water gaan spelen of als het regent.
Ik zou er 1 zijwand inzetten, of hen de mogelijkheid geven dat ze eromheen kunnen lopen, mocht de wind van een kant afkomen dat hij pal in de schuilstal staat.

Je suis Charlie.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie