Klitten ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liset_Diffie

Klitten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 11:34

Het wordt vreselijk..

Mij pony ( Different ) scheer ik niet ondanks dat ze geen wedstrijden loop, ze loopt lekker te verharen dus poest ik de elke dag ( wordt nu wel minder ) vrijdag 22 feb. ging ik naar me vriedin waar een ongeluk gebeurde.. ik kwam half 8 thuis van het ziekenhuis waardoor ik niet meer mij pony kan poesten, dus zaterdag maar zo langzaamerhand weer aan de gang ge gaan.. Ik had haar niet zo SUPER gepoest maar, ik ging dus rijden waardoor er overal weer moeder zat, zondag een uitgebruide poest beurt waardoor er allemaal klitten zaten onder haar benen.. ik heb er niks aan gedaan want het doet vreselijk zeer voor haar ls ik het er uit trek dus doe ik er gewoon niks aan maandag ( 25 feb ) het wordt een ramp! Het is niet leuk meer voor Different en wat moet ik er aan doen of moet er er uberhoud wel wat aan doen ? Kan mij pony hier door nog wel fijn lopen ? Ik merk er zelf niks van dat ze anders loopt of zo.. maar kunnen jullie me helpen ? heb je er dingen tegen ? zoja wat dan, en waar te kopen ?

Alvast bedankt..

Edit : Ze is bang voor spuitflessen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Liset_Diffie op 26-02-08 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Re: Klitten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:39

-->VSW

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:43

Hoi
Wij hebben een shetlander, met haar zolang als van een mammoet.
Omdat ze natuurlijk zo laag op de grond staat, zit ze tot aan haar oksel onder de blubber in deze tijd (ze staan 24/7 buiten natuurlijk Cool)
Wij hebben een weekje geleden hier eens wat aangedaan, ik ben naar onze ruitershop in de buurt gegaan, probleem voorgelegd want we kunnen het niet er uit borstelen omdat het zeer doet, en het zo vast zit!! Dikke opgedroogde klonten, van bijna steen zo hard als het droog weer is. je voelt ook dat onder deze klitten een soort vilt vacht ontstaat, jeweetwel, als je je raskat met lang haar niet kamt krijgt die dat ook. Dus er moest wat gebeuren dachten we want het trek misschien ook wel onder haar oksels ook als ze loopt.
We hebben advies gekregen uit de wind en in de zon te gaan staan met goed weer, en gewoon steeds een klein deel te wassen met lauw water en een goede shampoo gaf ze me. goed insmeren en inwrijven en doen en dan uitkammen.

--naam shampoo: HVP Shampoo Aleo Vera (ja we blijven in de Natuurlijke Stijl Knipoog) --

Ook heb ik een paar dagen voor we gingen wassen haar met van dat starshine-spul in gespoten en dan steeds plukje voor plukje losgekamt met plastic borstel.

Maar goed na de was beurt waren op de vervelende plekken de blubberklonten weg en was ze wel even boos na zo'n schoonheidsbad maar daarna vast blij dat ze niks meer voelde trekken onder haar buikje!!

Als jij een stal oid hebt, moet het zeker lukken. Droog het wel GOED af als je het paard weer naar buiten doet!

nu ga ik onze ponies eten geven, en ik zag gister al omdat het weer geregend had, dat de shet er weer precies hetzelfde uitziet, dus echt zin heeft het niet. maarja... we wachten op de zomer!!!

groetjes Mariëlle

Liset_Diffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 11:48

FahyaFemke schreef:
Hoi
Wij hebben een shetlander, met haar zolang als van een mammoet.
Omdat ze natuurlijk zo laag op de grond staat, zit ze tot aan haar oksel onder de blubber in deze tijd (ze staan 24/7 buiten natuurlijk Cool)
Wij hebben een weekje geleden hier eens wat aangedaan, ik ben naar onze ruitershop in de buurt gegaan, probleem voorgelegd want we kunnen het niet er uit borstelen omdat het zeer doet, en het zo vast zit!! Dikke opgedroogde klonten, van bijna steen zo hard als het droog weer is. je voelt ook dat onder deze klitten een soort vilt vacht ontstaat, jeweetwel, als je je raskat met lang haar niet kamt krijgt die dat ook. Dus er moest wat gebeuren dachten we want het trek misschien ook wel onder haar oksels ook als ze loopt.
We hebben advies gekregen uit de wind en in de zon te gaan staan met goed weer, en gewoon steeds een klein deel te wassen met lauw water en een goede shampoo gaf ze me. goed insmeren en inwrijven en doen en dan uitkammen.

--naam shampoo: HVP Shampoo Aleo Vera (ja we blijven in de Natuurlijke Stijl Knipoog) --

Ook heb ik een paar dagen voor we gingen wassen haar met van dat starshine-spul in gespoten en dan steeds plukje voor plukje losgekamt met plastic borstel.

Maar goed na de was beurt waren op de vervelende plekken de blubberklonten weg en was ze wel even boos na zo'n schoonheidsbad maar daarna vast blij dat ze niks meer voelde trekken onder haar buikje!!

Als jij een stal oid hebt, moet het zeker lukken. Droog het wel GOED af als je het paard weer naar buiten doet!

nu ga ik onze ponies eten geven, en ik zag gister al omdat het weer geregend had, dat de shet er weer precies hetzelfde uitziet, dus echt zin heeft het niet. maarja... we wachten op de zomer!!!

groetjes Mariëlle

Ga het zeker even proberen!
Ik heb idd een stal.. Ze staat nu de laaste weken op stal omdat het regent ( de laaste paar dagen even in de wei geweest Knipoog )
Ik ga morgen of vanmiddag even naar de winkel.

Heel erg bedankt.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:51

ehh...
en is jou paardje dan van suiker dat hij binnen moet als het regent?
Dan zou ik die shampoo ook niet proberen hoor Tong uitsteken

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:10

Ik denk dat haar pony op stal staat, omdat het weiland bagger is tijdens de regen... maar goed das erg offtopic.

Liset, ik zou gewoon even wassen met antiklit...

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:29

was ook maar als grapje bedoeld...
wei is bagger, maar paard is blij! helaas wel klitten: baasje wat te doen: veel bij paard: paardje blij!

Antiklit heb ik geprobeerd (ik bedoel dat uit een spuitfles) maar blubber klonten gingen er niet mee af. wat WEL handig is om het daarna weer goed in te spuiten(of smeren want hij vond het eng he?) met antiklit zodat volgende blubberspetters en klonten er weer sneller uit gaan!

succes!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:32

Ik ga nu de sokken van mijn pony eraf knippen/scheren... menig fries/haflinger is jaloers op het behang van mijn powny haha

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:57

als je klitten/vervilt haar gaat wassen, gaan de klitten alleen maar strakker zitten, dus dat is idd niet erg handig!

idd knippen of opscheren van de benen is een van de makkelijkste/simpelste en meest pijnloze oplossing Lachen

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:10

Toch hebben wij dat niet zo ervaren
de shet huppelde de dag na wasbeurt vrolijk rond en we konden het netjes bijhouden vanaf toen om door te blijven kammen.
Dus ik denk dat het dan misschien aan de shampoo ligt welke je gebruikt, of als je het niet goed uitspoelt?
wij hebben goede ervaring.. dus ik zou zeggen:
probeer het gewoon, en vertel ons hoe het is gegaan!

Liset_Diffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 19:55

_Nann_ schreef:
als je klitten/vervilt haar gaat wassen, gaan de klitten alleen maar strakker zitten, dus dat is idd niet erg handig!

idd knippen of opscheren van de benen is een van de makkelijkste/simpelste en meest pijnloze oplossing Lachen

Idd leek mij ook Verward

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:40

En wat heb je nu gedaan? gewassen of geschoren?
Bij onze shet gaat het heel goed!
hoop dat jullie er ook af zijn.

groetjes

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:43

Liset_Diffie schreef:
_Nann_ schreef:

Idd leek mij ook Verward

in de meeste gevallen wel Clown
zo niet, zal het haar niet heel erg geklit/vervilt zijn..

een normale klit krijg je er met wanti klit en uitpluizen heus uit Knipoog
of idd wassen met veel creme spoeling wil ook weleens helpen...
maar dit lukt ook alleen maar, wanneer het een simpele klit is Clown

zodra het begint te vervilten, dus dichter op de huid zit... kun je het beter maar wegknippen of scheren om ook je paard een hoop leed te besparen..

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:31

Heb over dit onderwerp niet echt iets te vertellen, maar wilde alleen even vragen of je wat meer op je taalgebruik kan letten?
Namelijk erg onduidelijk te lezen.. Bloos
Niet onaardig bedoeld hoor Knipoog

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:29

Misschien zou je dat haar er voorzichtig af kunnen knippen...
En anders een antiklit fles bij jou paardenwinkel kopen!
Als dat een spuiter is spuit je wat op een sponsje en doe je met dat sponsje over de klitten heen gaan.
Veel sucses ermee!