Morgen "soll gesprek" verzorgster jamaica

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Morgen "soll gesprek" verzorgster jamaica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-02 19:15

Morgen komt er iemand naar jamaica kijken. Ik heb met verzorgsters bijna altijd met kinderen te maken gehad.
Dit is echter iemand van 35 met 12 jaar ervaring.
Iemand tips/advies wat ik wel of juist niet moet vragen?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 19:25

Ik denk dat dit niet heel anders hoeft te gaan dan bij een jonger iemand.
Je zegt wat je verwacht en wat niet en zij ook en als jullie het dan met elkaar eens worden is het prima, toch? Haha!

Gaby
Berichten: 3396
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 21:46

Gewoon duidelijk afspraken maken wat wel en wat niet kan.
Op welke dagen moet ze er zijn ?
Heel Belangrijk ; Wanneer en hoe moet ze je melden dat ze een dag niet kan ? ( Klinkt stom, maar het is heel handig om dat te plannen).
Wat moet ze doen als er iets met Jamaica aan de hand is ? Eerst jou bellen of kijken of er iemand op stal is die kan helpen ?

Dat soort dingen. Maar die had je waarschijnlijk zelf al bedacht Lachen.
Veel succes en ik hoop voor je dat je een verzorgster gevonden hebt Lachen .

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 22:10

Ik neem aan dat je eisen niet anders zijn bij een 35-jarige dan bij een 10-jarige.

Gewoon duidelijk zijn wat jij zoekt, wat je wil en welke afspraken je wil maken. Kan ze wel of niet mee accoord gaan.

Ik heb met mijn verozg(st)ers altijd 3 afspraken staan waar ik veel waarde aan hecht. En die afspraken gelden voor een volwassen iemand net zo goed als voor een meisje van 12 oid.

Ik wil niet dat een verzorg(st)er iemand anders -zonder mijn toestemming- op mijn paarden laat rijden. Ook niet om alleen even te proberen. Als er wat gebeurt ben jij als eigenaar aansprakelijk.

Mijn tweede eis is dat er zorgvuldig met mijn pony's omgegaan wordt. Dus niet jagen en jakkeren, niet nat op stal, niet springen zonder begeleiding e.d.

Afspraak 3 is dat ze zich aan de gemaakte afspraken houden of anders ruim op tijd even afbellen.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 00:16

Zeg heel duidelijk dat JIJ de eigenaar bent, en dat JIJ beslist wat er gebeurt. Ik had ook een verzorgster van over de 40, die gaf mijn haflinger na het rijden een "extra" portie voer (normale portie zoals je 3 keer per dag krijgt) en op een dag merkte ik dat ze haar eigen zadel mee had genomen en erop gelegd had zonder dat ik ervan wist. Zadel pastte ook aan geen kanten, en nog meer zaken. Ze leek niet te beseffen dat het MIJN paard was en dat ik de eigenaar is.
Dus gewoon goede afspraken van te voren maken.

germie

Berichten: 25995
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 08:37

Verder uiteraard de pony laten zien, je hoeft haar niet te laten rijden direct, maar wel even laten zien hoe JIJ ermee omgaat en hoe jij bepaalde dingen doet.
En verder gewoon wat over koetjes en kalfjes praten, dan merk je snel genoeg hoe zij erover denkt. Kun je tussendoor vertellen wat je wel en niet wilt.
En daarna er de eerste keer met rijden bijzijn.

Een eigen zadel mee zou ik niet erg vinden, maar het moet natuurlijk wel passen.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 17:32

Veel succes, Stef!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 23:09

Germie zou jij dat niet erg vinden als iemand ZONDER dat jij ervan weet een ander zadel wat matig past erop legt. Knap van je, mij is het echt in het verkeerde keelgat geschoten.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 03:51

Maya schreef:
Germie zou jij dat niet erg vinden als iemand ZONDER dat jij ervan weet een ander zadel wat matig past erop legt. Knap van je, mij is het echt in het verkeerde keelgat geschoten.

Ze zegt dat het wel moet passen!! En niet dat het een beetje moet passen!

germie

Berichten: 25995
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 10:30

Maya, ik zou het zonder overleg ook niet goed vinden. Maar als het past, dan best.