Kan mijn pony nu naar buiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Kan mijn pony nu naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-02 10:20

Ons weiland was best wel drassig. Nu is alles bevroren en ongelijk. Ze gingen altijd de hele dag naar buiten.
Maar nu heeft 1 paard al voor de 2e keer deze week haar hoefijzer verloren. We hebben de hoefsmid gebeld en die zei dat ons weiland te drassig is, waardoor het de hoefijzers eraf zuigt. Nu is het ongelijk en hard en kan het blessures veroorzaken als ze erin lopen. Dit paard blijft nu binnen en het andere paard ook, zodat Mananzo nu nog alleen buiten loopt.

Mijn pony heeft geen hoefijzers.
Gaan jullie paarden het land op als de grond bevroren is?
Ik weet nu even niet zo goed wat ik moet doen. Naar binnen halen of buiten laten?

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:37

Gewoon naar buiten doen joh,de paarden weten zelf wel wanneer iets glad is en gaan dan vanzelf rustig lopen.

Michelle staat ook gewoon buiten hoor terwijl het begin van de wei echt ongeloofelijk ongelijk is door de modder.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:48

Onze paarden gaan juist nu het land in overdag omdat de grond is bevroren. Want normaal maken ze ander de hele wei kapot met die nattigheid en staan ze dus s'nachts en overdag op stal.

Bij ons is de wei nu ook ongelijk en hard maar net als denz zegt: de paarden weten zelf wel wanneer je rustig aan moeten doen of niet.
Als je paardje rustig blijft als hij alleen staat kan je hem gewoon buiten laten staan hoor.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:51

Gewoon buiten laten. Ik ga met Siesti en Denz mee: paarden kunnen zelf wel inschatten wanneer ze moeten oppassen.
Yorghos en Lucas staan ook nog gewoon buiten.

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 12:57

Mijn paard (met hoefijzers) staat gewoon buiten. Zeker nu, maken ze het weiland niet kapot

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 13:24

Gewoon naar buiten die van mij stapt heel rustig rond.
Nu staat hij trouwens in de bak die helemaal glad getrokken is en daar waagt ie wel een drafje maar verder loopt ie eigenlijk alleen wat heen en weer maar goed dan hefet ie iig iets te doen

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 14:12

MIjn land is onderverdeeld in 5 kampjes, 2 daarvan zijn helemaal verrot gelopen en hobbelig en ongelijk.
Ik zet ze op een strak stuk, maar als ik daar naar toe wil, moet ik over het ongelijke. Zelfs op het ongelijke draaft Fleur.

Zij zal zelf het beste weten hoe en wat haar pootjes neer te zetten.

Ik zou Mananzo gewoon buiten laten staan!

Marjolein

Berichten: 11635
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 14:35

gewoon buiten laten lopen is juist goed voor zo'n jong paard om ook op dit soort terrein zn evenwicht te vinden. bij ons is de grond juist helemaal niet drassig hij is keihard bevraren brrr maar hoef ik eindelijk mn laarzen niet emer aan om haar uit de wei te plukken.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 14:57


bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 14:59

bij ons op stal staan ze overdag ook op het land, de eerste keer dat ze er op gingen, deden ze helemaal niet zo gek als we verwacht hadden, ze weten het zelf het beste waar ze kunnen lopen of niet...
Dit weer is ideaal om ze lekker buiten te zetten, rijden kunnen we nu niet, maar ze hebben evengoed beweging, ideaal..
Ik zou je paard lekker buiten zetten, nu kan het nog.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 15:02

Idd gewoon lekker buiten zetten hoor! Bij ons staan ze ook gewoo buiten!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 15:39

Passion staat ook gewoon buiten, maar alleen in het begin van de wei in het best ongelijk, de rest is gewoon gras.
ze leren vanzelf wel een beetje voorzichtig te lopen denk ik.