Op zoek naar originele Peruaanse Bosal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Op zoek naar originele Peruaanse Bosal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-02 11:12

Weet iemand waar ik dit in nederland kan krijgen??

Ik heb al wat sites in Amerika en Peru gevonden, maar dan betaal je je toch weer blauw aan vervoerskosten.

Voor die gene die niet weten hoe een peruaanse bosal eruit ziet, kijk even in mijn profiel, dat paardje heeft er een om.

Alvast bedankt

Valeska *LOL* Party!! *LOL* Party!! *LOL* Party!! *LOL* Party!! *LOL* Party!! *LOL* Party!! *LOL* Party!!

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 15:02

Ik denk niet dat hier in Nederland mee gereden wordt, zeker niet door Western ruiters. Je zult echt op zoek moeten naar een specialiteitenwinkel (als die er al zijn).

Overigens zie ik in jouw profiel niet anders dan een paard die zowel een bosal(met tie-down riem) als een stangenbit in heeft, waar de teugels aan vast zitten.
De originele Peruviaanse bosal
(Zie dit voorbeeld:http://www.perolchico.com/english/pasohorse.html )heeft 2 ringen waar ook een paar teugels aan vast zitten, zodat met niet aan het bit hoeft te komen als het niet nodig is. En die dingen zijn niet misselijk Lips are sealed
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 1981336010

Overigens heeft ook dit paard nog een extra bosal-achtige neusriem om, maar in dit geval wel bitloos.

Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-02 15:22

Ik heb nu een optie op een 2e hands bosal. Weliswaar in Duitsland, maar daar wordt er meer mee gereden dan in Nederland. Ga proberen de foto in mijn profiel te plaatsen.

Het gaat idd. om een soort van rawhide halster met 2 teugels eraan bevestigd.

Gr.V.