Jee zijn mijn paarden nou zo klein? (Rambo dekens)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Jee zijn mijn paarden nou zo klein? (Rambo dekens)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 19:34

Eindelijk heb ik dan ook maar eens een rambo deken aangeschaft. Ik had er zoveel goede verhalen over gehoord en toen mijn 4 benige (b)engeltje zijn zoveelste deken gemolesteerd had heb ik eens even diep in de buidel getast Haha! Beter 1 keer een hele goede deken aanschaffen die een tijd meegaat dan continue dekens repareren en nieuwe dekens kopen. Mijn ene paard is 1.67m. en m'n andere paard 1.70m. Eigenlijk wou ik voor alle twee een deken kopen maar ik wou eerst beginnen met een om te zien hoe het bevalt. Mijn andere paard is nl. toch nog winterhard (die ene die net gecastreerd is) dus die heeft geen deken nodig. Maar goed, deken besteld, een 195cm. En wat denk je? M'n paard van 1.67m verzuipt erin! Dus ik dat ding passen op het paard van 1.70m, verzuipt er ook in! Nou is het paard van 1.70m nog erg jeugdig, heeft nog niet zo veel body, maar je zou toch op z'n minst verwachten dat een 195 moet passen Verward Het paard van 1.67m. is iets aan de fijne kant gebouwd voor een KWPNer maar wel lekker vol en lange benen. Komt er dus op neer dat ik een E-pony deken (185) op mijn grote KWPN'ers moet gaan leggen! Van andere merken hebben ze wel 195cm. Is het normaal dat Rambo dekens zo groot vallen? Dan weet ik dat ik in het vervolg gewoon standaard een maat kleiner moet bestellen. Argh ik baal wel zeg. Paardje van 1.67m. staat nu onder gescheurde restanten dekens (die ie in het verleden allemaal gemold heeft). Hoop dat ik de kleinere maat voor volgende week in huis heb.

Voor degenen die zich afvragen wat ik in godsnaam met Rambo dekens moet (aangezien ik vorige week een foto plaatste van mijn "ex"hengst en ik erbij in een t-shirtje in het heerlijk warme zonnetje Haha!) Het kan hier ook koud zijn. De ene dag val je van het dak van de hitte en de volgende dag heb je een koufront en vriezen je vingers eraf (okee, overdrijven is ook een vak Tong uitsteken ) In mijn verwoede pogingen mijn wedstrijdpaard in een mooi glad velletje te houden ben ik dus continue met dekens in de weer, licht aan tot 11 uur etc. (niet dat het veel werkt, eikel heeft evengoed een syberische wintervacht, maar ach het houdt de mens bezig en als laatste redmiddel heb ik nog altijd mijn grote vriend de scheermachine }> )


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 19:57

mijn flinke E-pony heeft 175 en mijn moeders paard, stevige KWPN'er van 1.65 heeft maat 185 dus dat kan wel kloppen hoor!

mijn slanke maar lange BWP'er van 1.72 heeft 205

maar wat dan zo vreemd is, zweetdekens van 195 passen wel weer goed op de pony&paard van 1.65!zijn dan niet eens te groot, maar juist precies goed!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 20:14

Horseware heeft andere maten. Mijn hengstje past alleen in Horseware 6,3'' en die is 190. Heb je dus 6,6'' of 6,9'' er nu opgelegd?

Het paard van mijn trainer is overigens maar 1.64 klein Haha! maar staat onder een 6,9'' Verward Hij heeft wel veel ''body'' maar zoveel? Het is dus ook gewoon een kwestie van passen dus.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 20:26

Zep schreef:
Horseware heeft andere maten. Mijn hengstje past alleen in Horseware 6,3'' en die is 190. Heb je dus 6,6'' of 6,9'' er nu opgelegd?

Het paard van mijn trainer is overigens maar 1.64 klein Haha! maar staat onder een 6,9'' Verward Hij heeft wel veel ''body'' maar zoveel? Het is dus ook gewoon een kwestie van passen dus.


Ik had een 78" en die was dus te groot. Maar je heb gelijk, Rambo werk natuurlijk in feet en inches. Ik vertaalde de 78" in een 195cm maar in werkelijkheid is ie iets groter dan 195 cm. Overigens was dit een 6'6" geloof ik. Nu heb ik dus een 6'3" besteld, hoop dat ik nu meer geluk heb!

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 20:36

Ja, al die feets en inches. Ik word d'r gek van als ik wat goeds voor Den koop. Mijn verwende hengst(van 94 cm) heeft een Rhino maatje 4'3" (= ong 130).
Maar Dien van 1.66 heeft een Rambo 195 cm onderlengte. Ik zou dus denken dat hij wel zou moeten passen. Beetje vreemd.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 21:32

Het ligt erg aan de bouw van je paard: ik heb een (drachtige) merrie van 1.65 en die heeft dus een Rambo Turn Out van 205 cm. op. Ik wil trouwens nooit meer andere dekens. Ik vind ze geweldig. Passen perfect, geen schuurplekken, makkelijke sluitingen, goed waterdicht, zakken nooit scheef.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 21:39

Ik wordt behoorlijk schijtziek van al die wisselende maten van dekens!! Dan heeft Gammon (zelf 1.50) weer 1.85 en dan weer 1.75. Ik ben deze week nu 2x naar Leek gecrossed voor een Pagony winter en rara... 1.85 is te groot en 1.75 te klein.... *grrrrrr* nu kan ik dus voor de 3e keer.... Boos!

Maar Rambo heeft ze dus redelijk aan de maat, jammer dat die krengen zo duur zijn.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 23:45

Bud is 1.50m en staat ook onder 195 dekens...

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 23:50

Mijn Mondriaantje van 1.65 heeft 195 in Rambo dekens,
alle andere (Zep van 1.70, El Corona merrie van 1.66, Friezen van 1.55 en de Gribaldi hengst van 1.70) hebben 205.
Bij mijn hengst staat het nog wel een beetje banketstaaf,
die is nog zo smal Haha! Maar vanmiddag heb ik hem er al een aantal keer aan zien plukken maar de deken vertoont nog niet eens een krasje!

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 23:52

Ik heb twee dravers, allebei slechts 1.52 m hoog maar met een spieropbouw als van een Quarter. Staan allebei onder een Rambo van 1.65 m, zogenaamd voor pony's van rond de 1.40 m. In de ruitersportzaak wilden ze de dekens eerst niet eens voor me bestellen, ze vonden ze veel te klein en dachten natuurlijk dat ik ze gelijk kwam ruilen, maar ze passen echt perfect... Knipoog

Extremely rare and Beyond Compare

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 00:13

De turnouts van Horseware vallen inderdaad erg ruim.
Ik adviseer de klanten (werk bij een ruitersportzaak) altijd een maatje kleiner te nemen, ik vraag wel altijd hoe het paard gebouwd is.
Als het een stevig paard is of een paard met een lange rug gaat de vlieger niet altijd op.
Maar over het algemeen vallen ze een maat groter.
Mijn paardje is 1.64 met een iets lange rug en die heeft ook een 6'3", dus 190 cm.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 00:15

Mijn redelijk smalle KWPN-ertje van 1.68 heeft ook een 195 en die past echt perfect *LOL* Er ligt nu een pagony op (zelfde maat) en die ligt veel minder, hij krijgt iets schuurplekken op de borst en de deken zakt ook vaak scheef...(maar helaas is die Rambo nu gewoon te warm Verward )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 00:49

idd de turnouts vallen dus groot. mijn kwpn-ertje van 1,60 heeft er 1 van volgens mij 185 en die is nog steeds te groot. maar dat mag de pret niet drukken. want ontdanks dat ie te groot is ligt hij als een huis.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 01:24

Mijn KWPN-ertje van 1.63 die vrij compact gebouwd is draagt Rambo 185 cm.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 02:14

Ach, mijn merrie is 1.75 m. en heeft 205,....... Ligt goed en zelfs nog wat aan de ruime kant,.....

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 09:54

Mijn paarden hebben normaal gesproken maat 205, maar van de Rambo/Rhino turnout dekens hebben ze inderdaad een maat kleiner nodig. Dit werd mij toen meteen al door Divoza geadviseerd, anders had ik gegarandeerd een te grote besteld.

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 10:32

mijn paard is 1.65 heeft een flinke hals en iets lange rug
en heeft maat 205 nodig

heb al een paar x in de winkel moeten "smeken" om 205
ze zeiden dat is veeeeeeeeeelste groot
nou ik ken mijn paard toch zelf het beste en heb de volgende x zijn oude deken maar meegenomen.
nu is bij de winkel waar ik nu heen ga een verkoper die mijn paard kent van wedstrijden en dat werkt een stuk prettiger!

heb een winterdeken (blauw met ruit) van rambo gehad maat 205 maar die past hij na een jaar niet meer.
de ruglengte is wel goed maar hij zit heel stak dicht van voor

dus als er nog liefhebbers zijn voor eeen rambo maat 205
hij ziet er nog keurig uit en is bij de stomerij geweest
ik woon in de omgeving van Gorinchem (zuid-holland)

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 10:50

Ik had een keer in Zoetermeer een Rambo gehald van 2.05 meter, bleek veel te klein!!
Zag ik later dat er een verkeerd label opzat, hij was dus 1.95 meter.
Sindsdien neem ik een passende deken mee, en vergelijk de grootte van de Rambo (die je trouwens ook in 2.10 hebt, de perfecte maat voor Jep, maar dat staat zeker niet op de label die Divoza erop doet, dus goed in de deken kijken.
Tja Zoetermeer is voor mij toch een uur rijden en dn 3x terug wordt je niet vrolijk van. Boos!
Ik had namelijk eerst de veel te kleine (fout label, maar had ik toen nog niet gezien, dus de volgende dag terug, 2.15 meter gehaald, te groot, dus weer terug, had ik de 2.05 die ze hadden eens op elkaar gelegd en voila een werled van verschil. Verward Bleek in die ene zelf dus ook 1.95 te staan.

Navragen is beter dan afvragen.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 11:15

Voor de Noordhollanders onder ons: Ooteman verkoopt ook Rambo/Rhino dekens! Scheelt een hoop gedoe met ruilen als hij niet past...

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 13:03

Ik had net het omgekeerde ik vind de Rambo dekens echt heel erg klein uitvallen.

Ik heb normaal voor mijn pony van 1.43 altijd maat 175 voor een deken.
Maar maat 175 van de Rambo turnout deken was veel te krap ik heb nu twee maten groter genomen maat 195 en nu past hij wel goed.
Ik heb mijn deken gekocht bij divoza in leek

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 15:43

Misschien een tip voor al die mensen die voor een passende deken drie keer heen en weer crossen: ik neem altijd een (als het kan schone) deken mee die goed past en ga dus vrolijk in de winkel de dekens op elkaar leggen. Ik hoef eigenlijk nooit meer terug.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 22:35

Ik koop ze meestal bij Ooteman *LOL* Dan kan ik hem binnen tien minuten terugbrengen als het niet past...

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 02:20

Bij ons hebben ze alle 3 (1.70, 1.68 en 1.65) 205, zijn dan ook niet de smalste paardjes Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 143 bezoekers