deken op of niet

Moderators: Neonlight, Amaryllis, Just_Sannee, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Carolien007

deken op of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-02 21:21

ik zit nu wel te twijfelen nu het zo koud is 's avonds. Mijn pony staat nu tijdelijk in de ouden stallen, wegens ruimte gebrek. Dit zijn wel goede stallen hoor. Maar er zit ook een raam die niet sluit, met dus een hele grote kier, en het is ook kouder dan de andere stal. Ze heeft niet zo'n dikke vacht, als sommige hafjes wel eens hebben. Ze staat ook elke avond op stal, en komt met deze kou niet, of niet lang buiten. Maar zou ik haar een dunne winterdeken op moeten doen?

Tweede Springen volwassenen Ermelo 2011

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 21:40

Als het er echt togt dan zou ik wel een lekker dekentje opdoen.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-02 22:10

het is ook eigenlijk alleen maar tot er andere stallen zijn. Dan gaan ze weer naar de andere stallen toe.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 22:15

Anders doe je alleen een zomerdeken op, dat scheelt ook al een beetje..

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 00:17

Ik zou even die grote kier bij het raam dichtstoppen, zodat het niet meer tocht. Tocht is namelijk veel erger dan kou. Als je paard tot nu toe nog geen deken op heeft gehad, is dat nu ook niet nodig. Zeker niet als je haar ook zonder deken buiten zet.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 12:00

sherif doe ik niet gauw een deken op, maar met deze temp. van beneden het vriespunt en die koude oosterwind, heeft hij nu dus wel een deken op.
en sherif heeft het hele jaar nog geen deken op gehad !!

Ik rijd geen paard, ik heb de eer mee te mogen liften op de rug van mijn paard

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-02 20:09

Homiafortuna schreef:
Ik zou even die grote kier bij het raam dichtstoppen, zodat het niet meer tocht. Tocht is namelijk veel erger dan kou.

Dat is het probleem dat raam kan niet verder dicht. Er is wel nieuw glas in gezet, voordat ze erin stonden. Maar ik heb er inmiddels al een stevige zak voor gedaan, en die goed vastgemaakt. Zodat hij niet los kan gaan en kan gaan wapperen. Maar dat helpt dus niet veel. Ik zou ook blij zijn als ze weer naar de andere paarden toe konden. Maar ik heb nu nog maar geen deken op gedaan. Ik was net op stal, en ze stond er lekker bij, Goed in het stro, en ik kreeg ook niet de indruk dat ze het koud had.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie