Hoe contr. ik of mijn paard het niet koud heeft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Hoe contr. ik of mijn paard het niet koud heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 22:35

Ik voel altijd op zijn rug of de deken dik genoeg is. Wil hem niet verstikken of een watje maken, maar is een warme rug wel warm genoeg?. Zijn hals voelt dan wel koud aan.

Ik heb een 200 gr. deken die wel dunner is geworden door ouderdom, heb daaronder een dunne fleecedeken. Vlgs mij moet dat genoeg zijn.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48392
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 22:44

ik heb gehoord dat als een paard het koud heeft, dat de oren dan ook heel koud zijn...

En ik heb ook wel eens gehoord dat een paard dat het koud heeft staat te rillen....

Persoonlijk voel ik altijd aan de oren.... zijn die koud... dan krijgt ze een deken om....

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 22:51

Bij een paard dat het koud heeft staan de haren, net als bij mensen, rechtop. Ja ik wist het ook niet en dus een fout in mijn examen.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 00:35

Ik heb bij mijn paard (hengst)een hele goede graatmeter, of eigenlijk twee Haha!
Hij heeft een behoorlijk dikke vacht en daar komt geen warmte door, dus voelt dat koud aan...
Maar wanneer hij lekker aanvoelt onder zijn deken en alles hangt zoals het hangen moet Haha! heeft hij het aangenaam, zoniet dikkere deken Knipoog