Van wie krijgen julllie les en ken ji jde instruct

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 12:10

Ik heb altijd les gehad van Piet Bakker. Geeft niet alleen goed les, maar kan ook zo ontzettend goed vertellen!
Daarna nog een blauwe maandag privéles gehad van Jessica Mom. Met mijn bijrijdpaardje Matador. En daarna met IJsco en Aldira gelest bij Astrid Vonck. Momenteel heb ik helaas geen les. Ik hoop binnenkort weer.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 12:11

Ik heb Van der Schaft 1 x een clinic zien geven en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was. Dat beviel me erg goed, alleen hij woont hier niet in de buurt he. Ik heb toen ook nog even met hem gekletst, leuke man!
Verder ben ik pro Laurens Van Lieren. Hij geeft erg goed en duidelijk les. Ik heb jammer genoeg op dit moment geen geschikt paard om bij hem te lessen. Wordt nog even wachten Scheve mond .
Verder zijn er nog wel wat andere maar ik denk niet dat jullie die kennen?
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 06-12-02 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 12:12

Ik les op dit moment bij Frenk Jespers. En ik heb ook les van Barbara Koot, dit zijn de rabobank trainingen.

Verder heb ik gelesd bij:
-Willem-Jan Schotte
-Gerard Hogervorst (en af en toe Nick Wagman)
-Hans bernoski
-Johan Hamminga (ORUN-cursus)
-Karin Galema (ORUN-cursus)

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 12:14

Fries schreef:
Ik heb tijdens de cursus trouwens les van Johan Hamminga

Ja, Johan Hamminga is ook goed!! Van hem heeft mijn lesgeverd ook regelmatig les (samen met haar lesgeverd). Dan komt hij bij ons op de club en geeft dan een aantal uur les. Het lijkt mij niet alleen heel leerzaam om mee te rijden maar als je alleen al aan de kant van de bak staat leer je nog wat van hem *LOL* En hij is nog aardig ook Haha! Als Fayette eenmaal zo ver is dan wil ik graag met haar naar die lessen toe. Eens kijken hoe Fayette (en ik Haha!) het bij hem doen. Herman Wientjes schijnt trouwens ook goed te zijn maar hij is wel anders dan Johan Hamminga.

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 12:56

flettie"]
Het lijkt mij niet alleen heel leerzaam om mee te rijden maar als je alleen al aan de kant van de bak staat leer je nog wat van hem *LOL* En hij is nog aardig ook Haha!
[/quote]

En grappig! Je kan wel met hem lachen. Maar ik denk dat bovenstaande ook de reden is, dat hij cursusleider van de ORUN is. Als je niets kan overbrengen, dan heeft het natuurlijk geen zin. Hij laat je in ieder geval goed naar de paarden kijken, verteld wat je moet zien en waar je op moet letten en daar leer je ontzettend veel van.

[quote="flettie schreef:
Herman Wientjes schijnt trouwens ook goed te zijn maar hij is wel anders dan Johan Hamminga.


Via, via heb ik gehoord dat hij nogal een handenruiter is. Dus je paard naar je toe trekken ipv naar je hand toe rijden. Maar zoals ik al zei: via, via, dus dat kan ook roddel zijn.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 13:03

Fries"]
[quote="flettie schreef:
Herman Wientjes schijnt trouwens ook goed te zijn maar hij is wel anders dan Johan Hamminga.


Via, via heb ik gehoord dat hij nogal een handenruiter is. Dus je paard naar je toe trekken ipv naar je hand toe rijden. Maar zoals ik al zei: via, via, dus dat kan ook roddel zijn.
[/quote]
Ik kan me Herman Wientjes zelf niet meer zo goed herinneren maar ik weet wel dat mijn ene vriendin met hem weg liep en Johan Hamminga niks vond, terwijl mijn lesgeverd dus echt niet meer bij Herman in de les wil. Het is natuurlijk heel persoonsgebonden van wie je graag les wilt hebben. Het systeem van rijden en lesgeven moet je liggen en persoonlijk moet het natuurlijk ook klikken.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 18:14

Antoinette schreef:
Linda Wijnker, erg tevreden over!!
Het is wel dressuur.

En verder heb ik les gehad van Patrick Schutte, was ook erg goed. Hij rijdt nu bij Jordan Stables.

Verder heeft mijn zus nog springles gehad van Ingrid van der Weide.

En Hans van Kalsbeek ken ik ook, komt vaak op springwedstrijden bij ons op stal. En iedere laatste vrijdag van de maand op oefenspringen. Hij is zo lachen Haha!


ja leuke vent he! kan je echt mee lachen! haha hij wilde een bod doen o mijn vorige pony! was zo grappig, ik was nog klein en wist niet wat hij nou precies bedoelde, want hij had het maar over 500 gulden Haha!
nu heeft ie een zoon! en wij zitten hem altijd te jennen dat het een dressuurkakker gata worden haha! Tong uitsteken nou dat vind ie natuurlijk vreselijk! Pling

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 18:23

Ik krijg les van Ester Ruiter, ja toepasselijke naam he!
Jullie zullen haar niet kennen, want ik ben haar enige lesklantje:)
Ze geeft trouwens heel fijn les!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 18:35

Ik heb les van Annemarije van Dam, gaf les op mijn manegem is daar weggegaan en staat nu op dezelfde stal als Amadeus, dus heb ik nu weer les van haar. Ze kan super rijden, krijg *schijnbaar zonder iets te doen* elk paard waar ze hem hebben wil, natuurlijk afgestemd op het niveau van het paard. Ze geeft ook heerlijk les, echt duidelijk wat nou de bedoeling is en waarom je iets moet doen, ben het heel erg met haar manier van les geven eens!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 18:38

flettie"]
[quote="Fries"][quote="flettie schreef:
Herman Wientjes schijnt trouwens ook goed te zijn maar hij is wel anders dan Johan Hamminga.


Via, via heb ik gehoord dat hij nogal een handenruiter is. Dus je paard naar je toe trekken ipv naar je hand toe rijden. Maar zoals ik al zei: via, via, dus dat kan ook roddel zijn.
[/quote]
Ik kan me Herman Wientjes zelf niet meer zo goed herinneren maar ik weet wel dat mijn ene vriendin met hem weg liep en Johan Hamminga niks vond, terwijl mijn lesgeverd dus echt niet meer bij Herman in de les wil. Het is natuurlijk heel persoonsgebonden van wie je graag les wilt hebben. Het systeem van rijden en lesgeven moet je liggen en persoonlijk moet het natuurlijk ook klikken.
[/quote]


ik heb les gehad van herman(kwam geneens meer op de naam vandaar dat ik alleen hans enr om noemde)
ik vond hem wel goed hoor! nix handen! ik moest hem die tijd(toen tobias niet genoeg voorwaarts was) steeds voorwaarts rijden en veel overgangen! ik mocht nix met mijn handen hoor! was vooral beenreactie! maar dat was bij mij zo! ik heb maar een paar x les van hem gehad! maar wat hierbven al wordt gezegd, het moet klikken anders hoeft het van mij! als het klikt vind ik het best, ja natuurlijk wel een beetje stijgende lijn in je rijden, maar een goede realatie(om het zo te zegge) vind ik toch erg belangrijk! maar dat dressuur ligt me niet zo dus ik ga weer terug op het springen hihi
geef mij hans maar! Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 18:44

Van Kalsbeek...
Ik ben altijd zijn naam kwijt en noem hem daarom mar Hans van Kwalbak.
Hij reed nog wel eens een paar paarden voor Klaver op wedstrijden, ik vond het altijd een nare man.

bijtje
Berichten: 172
Geregistreerd: 07-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 19:03

ik ken charlotte rijnders ik heb 3 jaar lang paarden voor haar gereden enzovoorts

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 19:30

Sjuimpje schreef:
Van Kalsbeek...
Ik ben altijd zijn naam kwijt en noem hem daarom mar Hans van Kwalbak.
Hij reed nog wel eens een paar paarden voor Klaver op wedstrijden, ik vond het altijd een nare man.


ja?! nee ik vind hem super! hij gaf vroeger al les bij ons! toen reed ik net op mijn vorige pony! echt lachen! toen kreeg ik na 4,5 jaar Tobias toen reed ik natuurlijk weer in de B ent oen is ie weg gegaan! naja ontslagen omdat alles te duur werd! maar nu is ie weer terug! alweer een tijdje! nee het klikt super tussen ons! helaas moeten we iets extra betalen voor deze lessen, je kan ook lessen bij een leerling van hans! die is ook erg goed(alleen voor oudere kinderen, ze is namelijk wat schel en kan soms ff iuitschieten in haar woorden) maar haar vond ik ook goed! kreeg wel een andere techniek bij haar.
heb in die tussen tijd dat ik hem niet had heb ik les gehad van Rom Vermunt, van Chantal Mechelenbrink(stiefvader toch!?)

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 19:49

Ik krijg les van Marian Koopman en Ursela Steiger. Ik denk niet dat jullie ze kennen.

xxx

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 20:21

Ik heb gelest bij Rieks Vermeulen (met mijn vorige paard), die is verder ook niet bekend.

Daarna bij Karin Nijvelt (iedere woensdag van Tilburg naar Hoeven,.... ), die lest bij Sjef Jansen.

Daarna bij Andrea Bouwman, die rijdt zelf ZZ zwaar op dit moment. Verder waarschijnlijk ook niet bij jullie bekend.

Nu les ik bij Ilja Kamferman, die lest zelf weer bij Frenk Jespers en rijst ZZ licht. Geeft veel mensen les + gediplomeerd en ik ben zeeeeer over haar te spreken!!!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 20:50

Ik heb les van Marjan Bos (die heeft heeft /had van Johan Hamminga).

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 20:52

En Herman Wientjes rijdt (en geeft les) juist heel erg vanuit de ontspanning(ontspanning naar aanspanning)!

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:00

ik krijg les van linda ........ K weet niet hoe ze van haar achternaam heeft!
ze geeft wel heel goed les vind ik !

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:06

Ik heb les van Roxanne Peters en soms van Astrid ? en van Tanja ?
Roxanne geeft ook op veel andere plaatsen les. Jouw instructrice ken ik niet.

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-02 21:20

zijn er nog andere mensen die charlotte rijnders kennen ???
maar wel veel intructrices en instructeurd hoor Haha!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:37

Sjuimpje schreef:
Van wat ik gezien heb van Oothout ben ik niet onder de indruk,
paarden lopen allemaal met strakke rug, eigelijk is de hele bovenlijn strak, achter zwalken ze maar wat mee...

Van de Schaft hoor ik wel goede verhalen over, redelijk klassiek en veel basis.


Mijn instructrice (die het altijd over Oothout heeft) gaat zelf ook vaak naar Van de schaft, ze rijdt zelf bijna niet meer ivm lichamelijke ongemakken maar haar man lest dus bij hem. In principe elke week maar de man heeft het helaas zo druk dat dat er niet elke week van komt. Zij zijn eeerg enthousiast over Rini (en ze zijn niet zo snel enthousiast!). Ik heb hem zelf twee keer aan het werk gezien, 1 keer tijdens zo'n rondje instructie en 1 keer op een dressuurdag (OID) waar hij van alles vertelde en later nog lesgaf, en begrijp hun enthousiasme.
Volgens mijn instructrice reed Van de Schaft zelf bij Oothout dus ik zou dan denken dat ze wel zo ongeveer volgens hetzelfde systeem zouden rijden maar misschien zit ik (of de instructriec) er wel helemaal naast.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:42

daan"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Van wat ik gezien heb van Oothout ben ik niet onder de indruk,
paarden lopen allemaal met strakke rug, eigelijk is de hele bovenlijn strak, achter zwalken ze maar wat mee...

Van de Schaft hoor ik wel goede verhalen over, redelijk klassiek en veel basis.


Volgens mijn instructrice reed Van de Schaft zelf bij Oothout dus ik zou dan denken dat ze wel zo ongeveer volgens hetzelfde systeem zouden rijden maar misschien zit ik (of de instructrice) er wel helemaal naast.
[/quote]

O sorry niet goed gelezen, zie in een eerder bericht van Fries dat dit al genoemd is..

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 22:27

Ik krijg prive les van Marieke van Dijk en groepsdressuurles van Rianne Weernekers. Zijn niet bekend verder maar geven alle 2 heel goed les. Ik krijg 1x in de 2 weken springles van Aike Wolfs, misschien kennen New Forest kenners deze man wel want hij heeft de hengst Sulaatik's Cappuccino. Hij geeft heel goed les, echt super!!
Ik heb ook wel is cross les gehad van Gert Naber, die is wel bekend!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 00:14

New-Forest schreef:
Ik heb ook wel is cross les gehad van Gert Naber, die is wel bekend!


das wel leuk denk!?
ik heb af ent oe les van Jacob den Engelsen, misschien in Noord-Holland bekend om jury zijnde in het springen
zijn dochter(vriendin) en zoon hebben metdezelfde pony(22 jaar) allebei in het EK SGW gezeten! dus hij weet wel een zoot.....
en Rom Vermunt liep me vaak aan te moedigen in de cross Tong uitsteken

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 05:43

Ik heb les van mijn paard! Ik rijd best wel veel paarden en ze zijn allemaal heel verschillend dus daar leer je wel veel van. Verder lees ik goede boeken, kijk video banden etc. Lees het comentaar op m'n protocollen en tadaaaa je komt een heel eind Haha!

Maar een goede instructeur/ice is natuurlijk altijd beter.