Rijden met sporen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Rijd jij met sporen?

Ja, altijd.
25 (31%)
Ja, soms.
29 (36%)
Nee, nooit.
26 (32%)

Totaal aantal stemmen: 80


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 21:43

Nescio rijd ik met een glad wiel, hij blaast zich enorm op op een knopspoortje, dit gaat beter omdat het rolt. Ik gebruik overigens maar een spoor van 2 cm.

De hengst rijd ik zonder sporen, die moet eerst maar eens leren om fatsoenlijk voorwaarts te blijven zonder dat ik hem dat continu moet vertellen Gaaaap

vertigo

Berichten: 204
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Moerbeke, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 23:00

Ik rijd nooit met sporen. Ik rijd enkel buiten en mijn paardjes zijn voldoende voorwaarts, dus heb ze niet nodig.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 23:05

Ja ik rijd altijd met sporen, op wedstrijden moet ik zelfs.

Ik rijd met denk een centimeter of 3 en dan recht. Heb ook met (grove) wieltjes gereden, maar daar werd mijn paardje erg narrig van. En die ik nu heb werken super!!

_KeLLy_
Berichten: 5
Geregistreerd: 19-07-01
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 00:02

He!
ik rijd altijd met sporen, niet omdat ze niet voorwaarts genoeg zijn,
maar gewoon puur om de hulpen iets meer te verfijnen, dus voor bijvoorbeeld wijken, appuyeren, galopchangement etc.
maar zeker niet om mee te 'prikken' of wat dan ook! Party!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 13:09

Altijd, als ik ze niet nodig heb ik gebruik ik ze inderdaad niet. Heb daar goede controle over.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 15:57

Ja, altijd. Gebruik ze alleen als het nodig is. Stompe wielsporen.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 19:15

IcePrincess schreef:
ik rijd niet met sporen, vind het onnodig
ik vind dat je met paardrijden gewoon hard moet werken om je paard te laten lopen, dus gewoon je paard 'knijpend' naar voren krijgen niet 'prikkend'


You´v got to be kidding...

Ik rijd er wel mee maar ook trap wel eens in de valkuil van meer op de sporen ipv de kuit te rijden en zodra als ik dat erin voel sluipen doe ik ze een poos af om mijzelf weer 100% op de kuit te concentreren, wel met zweepje erbij, daarna weer met spoor zonder zweep. Op wedstrijd aktijd met spoor zonder zweep maar ja, daar heb ik geen keuze Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 19:23

IcePrincess schreef:
ik vind dat je met paardrijden gewoon hard moet werken om je paard te laten lopen, dus gewoon je paard 'knijpend' naar voren krijgen niet 'prikkend'


Ik wil dat mijn paard uit zichzelf looplustig is en ik wil hem daar zeker niet iedere pas aan herinneren. Als hij traag wordt en niet snel genoeg reageert op mijn been krijgt hij dus wel 1 flinke prik naar voren. Daarna blijf ik er weer af met mijn been.
Na het rijden ben ik ook niet moe, mijn paard wel Haha!