-14

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 16:44

Hoe koud word het nou??

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 16:57

Baduh staat sinds half oktober onder een 200 grams deken. Moet ik er bij vorst dan eentje bij leggen? Ik heb niet het idee dat ie het snel koud heeft namelijk. En gaat zich onder de deken dan alsnog een wintervacht ontwikkelen? Dat vind ik niet zo erg namelijk.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 18:07

Sugarmiss schreef:
Het is niet alleen de temperatuur (-4) die het koud maakt , maar vooral de wind en waar die vandaan komt (oosten-noorden).
Deze 'gevoelstemperatuur' kan een stuk lager liggen dan de opgegeven waarde van -4.
Bij 0 gaan bij mij de winterdekens op omdat mijn staldeuren op het noord-oosten liggen en de bovendeuren altijd open blijven.

Ik voel 's avonds altijd tussen rug en deken of het er warm is (is altijd zo Knipoog ) .

het ergste van vorst vind ik het slepen met water Verdrietig


ga er van uit dat die van jou niet geschoren zijn?
want ik krijg het al koud als je het over een bovendeur hebt hihi
de mijnes zijn altijd dicht! ja de 2e niet, anders hebben ze geen frisse lucht, maar dat is niet diract de stal! die van mij is wel geschoren en staat dus met dekens op!
ik woon op het platteland met grote lege oppervlaktes
wel mooi, maar super harde wind! Verdrietig ook mijn stal staat op noordoost, tussen 2 schuren in! maar ze zeggen altijd dat het super hard waait tussen schuren door! gelukkig is de wei wel bescherm vanaf noord tot oost! maar we hebben ook vaak westen/zuid wind dan staan ze vollop!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 19:16

Ik maak me nergens zorgen om. Ze hebben beide een wintervacht en daarmee kunnen zij zelf regelen hoe warm/koud ze het willen hebben.
Met rijden flink doorstappen en zorgen dat ze niet bezweet worden.

Zelf een dikke thermobroek aan, muts op en huppetee!
Ik houd ze trouwens wel goed in de gaten, voor het geval ze het al koud mochten krijgen. Dan kan ik altijd nog maatregelen nemen.

Maareh... zeggen ze ook iets over sneeuw? Aan vorst hebben we toch niets, als het niet sneeuwt!! Ik wil met de arresleeeeeee!!!!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:28

Ze voorspellen voor volgende week wel trouwens puur koud weer!!!!Even goed het weerbericht in de gaten houden dus!!

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 23:14

Nee, reddytobias, niet geschoren en de vacht is nu ong. 3 cm. Aan het eind van de winter is dat ong. 5 cm. Ze worden wel eens aangezien voor ijslanders Haha! .

Maar omdat mijn ene paard wat last heeft van stofallergie moet de deur dus wel open blijven. Overigens schijnen ze er geen last van te hebben ook al hangen de pegels aan de neusgaten Haha!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 10:51

Naah.. Ik geloof wel dat het koud wordt, maar zO koud ook weer niet hoor! Haha! Maar ik moet toch nog ff naar de manege om een maand kaart fe halen, zodat ik binnen kan rijden, want onze bak zal 1 dezer dagen wel weer lekker onbegaan baar worden, Maar ik vergeet het iedere keer! AAAh Scrabble is niet geschoren, maar heeft wel een dekentje op. Wil het echt koud worden dan doe ik er misschien een dunne onder.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 10:54

Regio Oost
Dag ZO MA DI WO DO

Zon % 70 80 80 70 70

Neerslag % 10 10 10 10 10

Neerslag mm 0 0 0 0 0

Min °C -5 -8 -9 -10 -10

Max °C -2 -4 -5 -4 -5

Wind NO O O O O

Kracht 4 4 4 4 3

Bron: Weerbureau HWS

Ik lees net op meteoplaza dat het toch wel koud word vandeweek.. MIN 10 AAAAAAAAAAAH Ik heb het nu al ijskoud.. Koe

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 11:29

jessie, mijn haflinger van 1,5 jr., gallopeerde en bokte constant, terwijl hij anders heel rustig is, ik denk dat ze het toch wel koudhad en heb haar maar binnen gezet....

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 11:31

Bij ons in de stal vriest het nooit. Zelfs met -20 hoeven we de waterleiding niet af te sluiten. En ook als het overdag flink vriest blijven de deuren gewoon open.

De pony's gaan overdag naar buiten en hebben dus een behoorlijke vacht. Omdat het op stal niet koud is, staan ze daar met het haar mooi vlak.
Gaan ze naar buiten de kou in dan zetten ze het haar wat overeind. Niet omdat ze het koud hebben, maar om te voorkomen dat ze het koud krijgen Lachen

Als de bak en het weiland bevroren zijn gaan ze gewoon eruit. Ze zijn echt wel slim genoeg om op te letten waar ze lopen.
Dacht je dat in Wales de heuvels netjes gesleept worden...

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 13:16

Mijn knuffel is geschoren en heeft gewoon een 300grams deken op. En zo blijft het ook, vorig jaar heeft hij het ook overleeft met een 150 grams, hij loopt gewoon buiten overdag, maar als het erg koud wordt snacht's gaat de bovendeur dicht. Maar ik hoop dat het niet -14 brrr

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 13:37

Tos heeft een dikke winterdeken op... en er een losse regendeken overheen...

kan er zijn zweetdeken nog onder doen...
Maar mijn bikkeltje is een echte bikkel hoor...

Scheve mond alleen ik ben niet zo'n bikkkel...

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 17:36

Ik denk wel dat Arie het zal overleven Haha!

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 19:47

Guinness en Salvator staan hele dagen buiten en 's nachts op stal, gewoon zonder deken. Kleine Salvator heeft echt een megavacht, hij lijkt wel een lama, dus die krijgt het volgens mij echt niet koud. Guinness heeft gewoon een lekker teddy vachtje en ik denk dat zij ook wel tegen dat koude weer kan. De stal blijft 's nachts altijd open en is (voor mij als mega koukleum) best koud, maar het kan er niet tochten ofzo.
Ik denk dat paarden best tegen een beetje kou kunnen hoor !!!

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 20:03

Niks dekens of verwennerij, mijn pony heeft haar eigen kant en klare winterjas al aan, waterafstotend, winddicht, prachtige modekleur en als het straks weer warmer wordt trekt ze hem zelf weer uit ook!
Nee, beetje flauw natuurlijk, wat extra voer en een warm slobbertje af en toe en zoals altijd, 'snachts gewoon binnen.

vertigo

Berichten: 204
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Moerbeke, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 19:11

Onze drie staan met een dikke wintervacht, zonder dekens. Vannacht ga ik ze voor de eerste maal op stal zetten met onder- en bovendeur dicht, wegens de Oostenwind. Tot nu toe hadden ze dag en nacht de keuze om binnen of buiten te staan, en dat mogen ze terug vanaf het moment dat de wind niet meer uit het Oosten komt (staldeuren zijn Oostelijk gericht).

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 20:36

mijn lieverd blijft gewoon lekker buiten Haha! nee, dat is niet zielig, hij heeft een giga vacht gekweekt! Al dat gedoe met dekens... echt helemaal niks voor mij, baloe blijft lekker op wei, met die kou kan hij toch niet zweten, want longeren is onmogelijk!!!