veiligheids helm

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-01 00:14

Ik rijd altijd met een ruimtehelm Haha! (zo`n dikke -ik geloof- Casco helm). Maar nu heb ik weleens gehoord dat waneer je een keer met die helm gevallen bent, je een nieuwe moet aanschaffen omdat ie niet goed meer beschermt. Met de helm waarmee ik nu rijd heb ik een keer een trap tegen m`n kop (dus helm) gekregen, ben een keer boven op m`n kop van m`n paard gedonderd en laatst had iemand hem bovenop m`n auto gelegd, dat wist ik niet, ik rijd weg en toen viel ie dus op de grond. Hoe kun je nu testen of ie nog goed werkt? En als ie gewoon een keer op de grond valt, moet je hem dan ook al vervangen? Of alleen als je met je helm van je paard valt? Ik ben uiteraard heel zuinig met m`n helm (hij was niet goedkoop Haha! ) maar het kan best wel eens gebeuren dat ie op de grond valt en om nu bij ieder ongelukje een nieuwe helm te moeten kopen....


Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 16:29

het staat binnenin alle helms en caps als het goed is, lijkt me ook niet handig als je zo vaak ene nieuwe moet kopen(sommige mensen dan)

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 21:14

Ik denk dat je hem zelf goed in de gaten moeten houden. De ene val is de andree niet. Met je kop in een zachte bakbodem is een heel ander verhaal als op de kop op het asvalt. Van de oude "normale" caps weet ik dat je goed moest voelen of er geen scheurtjes in het kunststof zat. was dat wel het geval dan liep je kans op scherven in je hoofd bij een volgende val. Hoe dat met di casco's is weet ik niet. Voor de zekerheid zou je een mailtje aan de Divoza kunnen sturen? Mischien dat ie een antwoord hebben Verward Verward

_PCD_MARLON_
Berichten: 55
Geregistreerd: 23-03-06

Re: veiligheids helm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 18:26

je moet gewoon een keerte naar een ruitersportzaak gaan om hem te late controleren

mariska1989
Berichten: 3522
Geregistreerd: 26-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 18:31

Nu zouden er in elke cap haarscheurtjes kunnen zitten.

Het is niet persé het merk hoor!

Ziiggy__

Berichten: 1184
Geregistreerd: 06-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 18:40

een cap moet toch langer mee gaan als 4x.. ?? Ik zou geen cap kopen die maar een paar keer mee gaat..
Mijn vriendin valt bijna elke keer van haar wilde pony af, dan zou ze dus om de 4 dagen een nieuwe vap moeten kopen wahah nee ik denk zelf dat als je een goede cap aan schaf dat die wel even mee gaat..!!

Sita : Wedstrijd Debuut komt eraan..!! (H)

Anoniem

Re: veiligheids helm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 18:49

Oud topic --> Slotje.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 bezoekers